Társoldalunk:

A 2021-es reformok kevesek, hogy az F1-ben tartsák Räikkönent

2019.11.02. 09:09

A következő szezon végén lejár a 2007-es világbajnok Kimi Räikkönen szerződése az Alfa Romeónál, a finn pilóta pedig egyelőre annyit tud, hogy csak az izgalmas 2021-es szabályok miatt nem fog a Forma-1-ben maradni.

Kimi Räikkönen a mezőny korelnökeként és legtapasztaltabb pilótájaként már számos különböző szabályrendszer szerint épített autót vezetett a Forma-1-ben és megélt több nagy szabályváltozást is, akkora reformot, ami 2021-ben vár a száguldó cirkuszra, azonban még ő sem. Ennek ellenére nem biztos, hogy 2021-ben is a mezőny tagja lesz, mert mint mondja, az izgalmasabb F1 ígérete önmagában nem elég ahhoz, hogy maradjon.

Räikkönen bízik benne, hogy beválnak a 2021-es regulák - Galéria!Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dan Istitene

Räikkönen 2001-ben mutatkozott be a királykategóriában, azóta két idény kivételével minden évben a mezőny tagja volt, olyan nagy változásokat azonban még ő sem élt meg, mint a 2021-es, a versenyzést remélhetőleg jóval szorosabbá tevő regulák érkezése.

Noha reméli, hogy az új szabályok beválnak, tagadta, hogy bármilyen hatással lennének az F1-ben maradására.

„Bármi is lesz velem, nem az új szabályok döntik el a jövőmet. Ugyanakkor a versenyzőkért általában, bárkik is versenyezzenek akkor az F1-ben, valamint az itt dolgozókért és a nézőkért, remélhetőleg beválnak. Tudom, hogy nagy erőfeszítéseket tettek ezért, de ugyanaz a helyzet, mint mindig, várni kell, amíg nem gördülnek pályára az autók és nem kezdik el követni egymást. Abban biztos vagyok, hogy jobb lesz a helyzet, de jobb lesz annyival, hogy szorosabbá tegye a versenyzést?"

Az új autókkal szorosabb futamok várhatók, kérdés, hogy mennyivel - Galéria!Forrás: Formula One Group

A 2021-es autók várhatóan lassabbak lesznek a mostani versenygépeknél, ez pedig nem mindenkinek tetszik, Sebastian Vettel és Max Verstappen sem szeretné, ha túlságosan visszaesnének a köridők. Räikkönen viszont úgy véli, hogy akár tíz másodperc is beleférne, annak sem lenne különösebb hatása. „Nem hiszem, hogy három, négy vagy öt másodperc jelent bármilyen különbséget. Vegyük az időmérőt. Igen, gyorsak vagyunk, a versenyen viszont öt-hat másodperccel lassabbak az üzemanyag és az egyebek miatt. Szerintem még ha tíz másodperccel lennénk is lassabbak, ha izgalmasak a versenyek, senkit sem érdekelne. Minden évben kicsit mások a köridők."

Räikkönennel ért egyet Daniel Ricciardo, aki a hibrid éra első évét, a 2014-es szezont hozta fel példaként, amikor például az austini pályán jó 6 másodperccel futottak lassabb köridőket, mint most, de van, ahol ennél is nagyobb volt a különbség, mégis voltak izgalmas futamok. „A 2014-es volt az egyik legszórakoztatóbb évem az F1-ben, amikor az autók nyolc másodperccel lassabbak voltak, mint most – jelentette ki az ausztrál. – A megbeszélésünkön ment a TV, az FOM bérgokartosokat filmezett, ketten csatáztak, én pedig már attól izgalomba jöttem. Talán 30 mérföld/órás sebességgel mehetnek. Úgyhogy bármi, ami szoros versenyzés lesz, egyben izgalmas is. Inkább legyenek jók a futamok, mint érjünk el körrekordokat."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK