Vágólapra másolva!
A Mercedes utólagos elemzéséből kiderült, hogy nem is úszta meg olyan olcsón a Mexikói Nagydíj rajtja után Max Verstappennel történt koccanást a későbbi győztes Lewis Hamilton.

Lewis Hamilton a Mexikói Nagydíj után nem volt éppen elragadtatva Max Verstappen rajt utáni manőverétől és kihangsúlyozta, hogy a holland pilóta mágnesként vonzza a bajt, többek között ezért is koccant vele az első kanyarban. A későbbi futamgyőztesnek nagy szerencséje volt, hogy csak kis mértékben sérült meg az autója, ami, mint James Allison technikai igazgató értékeléséből kiderült, nem is volt olyan elhanyagolható sérülés, ha a teljes futamot vesszük figyelembe.

Jókora rész hiányzott Hamilton padlólemezéből Forrás: F1 TV

Miután Hamilton megállt az első három helyezettnek kialakított parc fermében és kiszállt az autójából, hitetlenkedve nézte a W10-es padlólemezének jobb hátsó kerék előtti részét, mutatva a kamerának, hogy milyen komoly sérüléseket szenvedett. Mint a Mercedes szokásos verseny utáni videójából megtudhattuk,

nem csak a padlólemez, hanem az első szárny is sérült, a kettő együtt pedig 7 másodpercébe került az ötszörös világbajnoknak a teljes versenyt nézve.

„Amikor Lewis és Verstappen összeakadt a rajtnál, Lewis autója nem elhanyagolható sérüléseket szenvedett” – mondta Allison a videóban.

Ez a darab Lewis padlólemezéből származott, annak külső részéről. Emellett az első szárny véglapja is megsérült egy kicsit, ezek együttesen pedig körönként 0,1 másodpercnyi aerodinamikai leszorítóerő-veszteséget jelentettek Lewisnak."

Hamilton vélhetően akkor is közvetlenül Vettel előtt ért volna célba, ha nem sérül meg az autója Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Clive Mason

Az eset a verseny első körében történt, azt leszámítva 70 kört kellett megtennie Hamiltonnak a sérült autóval. Allison is felhvíta rá a figyelmet, hogy azt nézve, hogy pilótájuk mindössze 1,8 másodperccel Vettel előtt ért be a célba, kontextusba helyeződik az a 7 másodperc,

ezzel együtt nem lehet pusztán ennyit levonni Hamilton versenyidejéből és kijelenteni, hogy a sérülés nélkül 8,8 másodperccel előzte volna meg Vettelt,

hiszen a végig arra törekedett, hogy csak annyira terhelje a kemény gumikat, amennyi ahhoz kell, hogy eljusson velük a verseny végéig, az autója teljes potenciálját a futam nagy részében nem kellett kihasználnia. „Mindez nyomatékosítja, hogy Lewis nagyszerű, nagyon kontrollált versenyzést mutatott be vasárnap, képes volt a Ferrarik előtt maradni és következetesen jó tempót mutatni annak ellenére, hogy sérült volt az autója" – nyomatékosította a technikai igazgató.