A Mexikói Nagydíjat megnyerő Lewis Hamilton versenye könnyen már a rajt utáni métereken véget érhetett volna, a Mercedes pilótája ugyanis milliméterekre, de legjobb esetben is csak centikre volt attól, hogy jobb első kereke jóval 200 km/h-s tempó felett összeérjen Sebastian Vettel Ferrarijának bal hátsójával, hatalmas balesetet okozva a célegyenesben. Az ötszörös világbajnokot a csapattársa szélárnyékát kereső Vettel leszorította a pályáról, amit a későbbi futamgyőztes számon is kért a németen, ő azonban azzal védekezett, hogy nem látta a közeledő Mercedest.
Az első rajtsort kisajátító Ferrariknak sikerült megtartaniuk az első két helyet a rajt után, ez azonban nem sokon múlt. Ezúttal nem volt rajt előtti megállapodás a vörösöknél, Charles Leclerc-nek így esze ágában sem volt Vettelt húzni a rajt után, a monacói pilóta a pálya bal oldalán maradt, amivel a mögüle rajtoló Lewis Hamiltonnak adott szélárnyékot.
Hamilton jobban kapta el a rajtot a két Ferrarinál, majd amikor elkezdhette volna kihasználni a Leclerc szélárnyéka jelentette pluszt, hirtelen megérkezett jobbról Sebastian Vettel, és leterelte a fűre az ötszörös világbajnokot.
Vettel később azzal védekezett, hogy Hamilton a holtterében volt, ezért nem látta őt a tükörben. „Nem láttam őt.
A verseny után is odajött megkérdezni, de nem állt szándékomban leszorítani vagy ilyesmi
– mondta a futam után Vettel. – Nyilván próbáltam Charles szélárnyékába kerülni, belenéztem a jobb, majd a bal oldali tükörbe, és akkor láttam meg Lewist. Ezután próbáltam jobbra húzódni, azelőtt viszont nem láttam őt. Elég jól látunk hátrafelé a tükrökben, de nyilván így is van olyan szög, amikor nem látjuk a másikat."
A verseny utáni sajtótájékoztatón Vettel később Hamilton szavába vágva is megismételte ugyanezt, amikor riválisa arra utalt az újságíróknak, hogy a Ferrari versenyzője direkt keménykedett vele. Vettel ezután nevetve hozzátette, ha látta volna Hamiltont, akkor is megpróbálta volna elállni az útját.
A fedélzeti kamerás felvételeket vizsgálva Vettel sisakjának mozgásából jól látszik, hogy a négyszeres világbajnok kétszer is jól észlelhetően belenézett a bal oldali tükrébe.
Ettől persze még előfordulhat, hogy nem látta Hamiltont, mert a Mercedes a Ferrari holtterében volt.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke „nagyon kemény manővernek" nevezte Vettel irányváltását és kiemelte, hogy ha összeért volna a két autó kereke, hatalmas baleset kerekedhetett volna belőle. Ezzel Hamilton is egyetértett. „Jó volt a rajtom, zárkóztam fel Charles-ra, Seb pedig jött keresztbe, jött keresztbe és jött keresztbe, én pedig azt gondoltam, »a fehér vonalon vagyok, már nincs hova mennem«.
Ő pedig csak jött felém, úgyhogy el kellett kerülnöm az ütközést azzal, hogy lementem a fűre. El kellett kerülnöm a kerekeit, máskülönben nagy balesetünk lehetett volna"
– nyilatkozta Hamilton.
Wolff méltatta Hamilton azon képességeit, amelyeknek köszönhetően el tudja kerülni az ilyen veszélyes helyzeteket. „Szerintem ez egyértelműen a tehetség, a tanulás és a tapasztalat kombinációja – mondta a csapatfőnök. – Nagyszerű ezekben a helyzetekben. Pár alkalommal olyan helyzetből mászott ki, amelyek akár a versenye végét is jelenthették volna. Montrealban ott volt a Sebastian elleni eset, amikor csodával határos módon kerülte el az ütközést, majd itt a Seb elleni kontakt az egyenesben, majd pár másodperccel később a fej fej melletti csata Max-szal a kettes és a hármas kanyarban. Úgy tűnik, remek képessége van ahhoz, hogy a megfelelő helyre pozícionálja az autóját."