Hamilton lát esélyt a visszavágásra a futamon

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 26: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 on track during final practice for the F1 Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 26, 2019 in Mexico City, Mexico. (Photo by Mark Thompson/Getty Images,)
Vágólapra másolva!
Az időmérőn a Mercedes gyengébben szerepelt a Ferrarinál és a Red Bullnál, a címvédő ennek ellenére hisz a jobb teljesítményben a futamon. A gumikezelést tartja döntőnek.

Idén először a Mercedes egyik versenyzője sem fért be a leggyorsabb három pilóta közé az időmérőn, mivel Mexikóban Lewis Hamilton 4., Valtteri Bottas 6. lett, de Max Verstappen büntetése miatt a brit pilóta nyer egy pozíciót a rajtrácson. Az eredmény nem érte váratlanul a csapatot, számítottak rá, hogy a különleges helyszínen valószínűleg hátrányban lesznek a Ferrarival szemben.

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Racing Point, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Pierre Gasly, Toro Rosso
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Alexander Albon, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Toto Wolff, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Christian Horner, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Sergio Pérez, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, sportbírók, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj, Medical Car
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Helmut Marko, Jos Verstappen, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Max Verstappen, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Max Verstappen, Charles Leclerc, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Racing Point, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Pierre Gasly, Toro Rosso
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Alexander Albon, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Toto Wolff, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Christian Horner, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Sergio Pérez, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, sportbírók, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj, Medical Car
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Helmut Marko, Jos Verstappen, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Max Verstappen, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Max Verstappen, Charles Leclerc, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Racing Point, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Pierre Gasly, Toro Rosso
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Alexander Albon, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Toto Wolff, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Christian Horner, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Sergio Pérez, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, sportbírók, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj, Medical Car
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Helmut Marko, Jos Verstappen, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Max Verstappen, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Max Verstappen, Charles Leclerc, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj

Szombaton azonban Max Verstappen diadalmaskodott a Red Bull-lal, de Hamilton nem volt letörve, mert vasárnap lát esélyt a visszavágásra. "A 3. hely elérhető volt – jelentette ki még a sportfelügyelők döntése előtt. – Mindazonáltal összességében elégedett vagyok a mai nappal. Nehéz volt tartani az iramot a többiekkel, erre számítottunk is a hétvége előtt."

A részidők alapján viszont nem tűnik úgy, hogy Hamiltonnak volt reális sansza megelőzni legalább az egyik Ferrarit, mivel az utolsó kísérletek első két szektora után rosszabbul állt Charles Leclercnél és Sebastian Vettelnél is. Hogy a kör utolsó harmadán mi lett volna, sohasem derül ki, mert Bottas falhoz vágta az autóját, bár az F1-es applikáció adatai szerint Hamilton sem lassított az ütközés helyszínén.

Hamilton szerint a gumikímélés lesz a döntő tényező a győzelemért vívott harcban.

"A Red Bull elég erős a hosszú etapokon, érdekes lesz, hogy kinek a gumijai bírják tovább" – mondta. A Ferrari ezen a téren általában gyengébben teljesít a másik két élcsapatnál, de a motorfölényével ezt valamennyire ellensúlyozhatja és ellenállhat a rohamoknak.

Az utolsó kanyarban az autóját lezúzó Bottast a 17 g-s lassulás után elővigyázatosságból kórházba szállították kivizsgálásra. A becsapódással alaposan megrongálta az Ezüstnyilat, de az első ijedtség után Toto Wolff csapatfőnök 90%-os valószínűséggel azt jósolta, hogy, rajtbüntetések nélkül meg tudják javítani az autót.

Bottas az időmérő után elmondta, előreléptek az autó beállításai terén, ezért bosszantotta, hogy a pálya poros oldalára sodródva összetörte a Mercedest, főleg, hogy úgy érezte, a balesetig jól alakult a köre, és remélte, hogy elérheti a 3. rajtkockát. „Tudtam, hogy kockáztatnom kell a Q3-as utolsó etap során, hogy pozíciókat nyerjek, ezért próbáltam mindent kisajtolni az autóból” – mondta.

A finn pilóta szerint a közepes keverékű gumikkal jónak tűnt a Mercedes teljesítménye,

a futammal kapcsolatban úgy vélte, „teljesen más történet” lesz az abroncsok kezelése miatt, amit kulcsfontosságúnak tart. Andrew Shovlin, a csapat vezető versenymérnöke is optimistán tekintett előre, de elismerte, a versenytempó optimalizálása érdekében elvégzett változtatásokat élesben nem tudták kipróbálni, ezért a futamon fejest ugranak az ismeretlenbe.