Társoldalunk:

Felülvizsgálja üzleti stratégiáját a Renault, érintett lehet az F1 is

2019.10.25. 20:31

Az autógyár megbízott vezérigazgatója szerint át kell tekinteni a két éve elfogadott és 2022-ig érvényes stratégiát, mert nem jók az üzleti eredmények. 

Konferenciabeszélgetést tartott a Renault megbízott vezérigazgatója, Clotilde Delbos, amely során megerősítette a Bloomberg korábbi értesüléseit arról, hogy a francia autógyártó az elvárttól elmaradó üzleti eredmények hatására áttekinti a „Drive the future” („Irányítsd a jövőt”) nevű üzleti stratégiát, amit a tavaly novemberben letartóztatott korábbi elnök-vezérigazgató, Carlos Ghosn mutatott be. Ghosn utódját, a korábban az F1-es csapathoz is kötődő Thierry Bollorét október elején távolították el posztjáról, és megbízták az eddig pénzügyi igazgatóként dolgozó Delbost.

Az F1-es csapatot is érintheti a Renault átvilágításaForrás: AFP/Daniel Leal-Olivas

Az Autosport tudósítása szerint Delbost megkérdezték arról is, hogy az átvilágítás érinti-e az Alpine almárkát és a Forma-1-es szereplést, erre ő lényegében igennel felelt.

„Nem célzok kifejezetten az Ön által említett két tevékenységre, de a [stratégia] áttekintése világosan azt jelenti, hogy minden napirendre kerül. Ez normális eljárás, de nem egy apró kiértékelés, hanem mélyen átnézzük a tervet annak érdekében, hogy figyelembe vehessük az új piaci környezetet, a változásokat a [termékek] felhasználása, a mobilitás és a vállalatcsoport jelenlegi helyzete kapcsán.”

„Adott pillanatban minden szóba kerülhet. Ez a stratégiánk és a tervünk mély áttekintése” – erősítette meg.

Delbos és SenardForrás: AFP/Eric Piermont

A Renault a 2016-os szezontól tért vissza a Forma-1-be gyári istállót működtetve, előtte a 2009-es szezon végéig üzemeltették az enstone-i csapatot, majd 2010-től a luxemburgi Genii kezébe adták az irányítást, és motorszállítóként értek el sikereket a Red Bull-lal. A felek viszonya azonban 2014-től elmérgesedett, ezért a Renault megvonta a névhasználat jogát és visszavásárolta a közben csődközelbe jutott csapatát, ami önálló konstruktőrként a Forma-1 jogtulajdonosától is bevételekhez jut. A visszatérés óta a sikerek elmaradtak, az idén várhatóan a tavalyi 4. helyet sem tudja majd megismételni az istálló, ami eleinte komoly infrastrukturális beruházásokra kényszerült és a költségvetése is elmarad a Mercedes-Ferrari-Red Bull triumvirátus büdzséjétől.

Október közepén Delbos arról is beszélt, hogy támogatja a vállalatcsoport elnöke, Jean-Dominique Senard törekvését, hogy a Renault egyesüljön a Nissannal. A kezdeményezés a közelmúltban kútba esett a japán fél ellenállása miatt. A vállalatvezető úgy véli, először ezt a viszonyt kell tisztázni, mielőtt felmerülhet az, hogy újrakezdődjenek a tárgyalások a Renault és a FIAT-Chrysler Automobiles (FCA) esetleges összevonásáról, ami szintén meghiúsult az idén.

Két autógyártó F1-es jelenléte is megkérdőjeleződöttForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

„Ha van lehetőség arra, hogy ezt felélesszük, akkor természetesen érdekelne minket, de először magunkról és a [Nissannal való] szövetségünkről kell gondoskodnunk” – idézte a Bloomberg.

Az FCA helyzete szintén F1-es vonatkozással bír, hiszen az olasz-amerikai vállalathoz tartozik az Alfa Romeo, ami jelenleg a Sauber névadó főszponzora, de a pletykák szerint az együttműködés a márka üzleti eredményei miatt 2020 után nem garantált.  

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK