Mick Schumacher: Készen állok az F1-re, akár már jövőre is

Forma-1, Bahrein, teszt, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Mick Schumacher walks out of the garage after his first laps for Ferrari at the in-season test at the Sakhir circuit in the desert south of the Bahraini capital Manama, on April 2, 2019. - The 20-year-old, son of seven-time world champion Michael Schumacher, is making his debut for the team where his father won five of his titles. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
Az idén a Forma-1 előszobájának számító Forma-2-ben versenyző Mick Schumacher tudja, hogy a száguldó cirkuszban a legkisebb hiba is a karrierjébe kerülhet, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia ennek ellenére úgy érzi, készen áll a bemutatkozásra a királykategóriában.

Mick Schumacher volt a legutóbbi vendége a Forma-2 mezőnyét bemutató F2: The Road To F1 podcastnak. A hétszeres világbajnok fiával a 20 perces beszélgetés során körbejárták a karrierje kezdete óta eltelt időszakot egészen a Forma-1-es álomig, mi pedig megtudhattuk, hogy a jelenleg a Premánál versenyző 20 esztendős pilóta – noha egyáltalán nem tartja jó ötletnek elsietni a bemutatkozást a száguldó cirkuszban – már egy 2020-as F1-es ülésre is igent mondana, azaz késznek érzi magát a motorsport királykategóriájára.

Mick Schumacher úgy érzi, akár már jövőre megállná a helyét az F1-ben Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Mick 2013-ban, pályatársaihoz hasonlóan gokartozással kezdte karrierjét, amelynek elején még a 2013 decemberében súlyos agysérüléssel járó síbalesetet szenvedett édesapja is segítségére volt.

– árulta el Mick, akin érezhető volt, hogy nem szeretne hosszasan beszélni azóta is súlyos sérüléseiből felépülni igyekvő édesapjáról. – Nekem ő mindig is különleges volt, de ezt szerintem minden gyerek így érzi. Mindig is úgy tekintettem rá, mint az apukámra, aki a hősöm volt és mindig is az lesz."

Két év gokartozás, majd két év Forma-4 után 2017-ben mutatkozott be a Forma-3-as Európa-bajnoki sorozatban, felejthető első szezon után 2018-ban bajnok lett. Fő riválisa, az azóta a Red Bull juniorprogramjából kirúgott Dan Ticktum csalással vádolta meg csapatát, a Premát,

Mick azonban utólag is a csapattal közös erőfeszítéseiknek tulajdonítja a bajnoki címet.

„Meg kellett küzdenünk a bajnoki címért, nem adták csak úgy oda. Voltak versenyek, amelyeken küszködtünk és nem tűnt úgy, hogy bajnokok lehetünk, végül azonban azok lettünk. Az tett minket valódi bajnokká, hogy mindent kihoztunk az autóból. Ezt a csapattal közösen értük el. Mindig hajtottak előre, mindig hittek bennem, még akkor is, amikor ez nekem nem ment. A spái verseny volt a fordulópont, onnan olyan volt, mint egy lavina, ami egyre nagyobb és gyorsabb lett."

Az F3-as bajnoki cím nyitotta meg igazán az utat a Forma-2-be Forrás: Thomas Suer / suer.photo/(c) FIA F3 / Suer/Thomas Suer

Mick szavaiból kiderült, hogy bár a nevelőszériákban egyforma technikát használ mindenki, mégis óriási szerepe volt a Premának abban, hogy ki tudták hozni belőle a legtöbbet.

A 2018-as szezon végén zsinórban öt futamot nyerő, kis híján kétszer is triplázó (adott versenyhétvége mindhárom versenyét megnyerő) pilóta nem is vitatja, hogy a legjobb autó segítette a bajnoki címhez.

„Még most is nehéz elhinnem, hogy sikerült egyetlen hétvége alatt mindhárom futamot megnyernünk, ami nagyon különleges, nem sokan mondhatják el ezt magukról, ráadásul ezt majdnem kétszer is megtettük. Az egyetlen ember, aki le tudott győzni akkor, az a csapattársam volt, azt hiszem, ez igazán megmutatja, hogy mennyire jó volt a csapat és minden egyes versenyzőjének képes volt biztosítani a legjobb autót. A legjobb autóban ülve tudtam nyerni."

Az idei szezon már az F1 közvetlen előszobájában, az F2-ben találta a hétszeres világbajnok fiát. Jelenleg a 12. helyen áll a pontversenyben, eddig egy dobogós helyet szerzett, ami egyben győzelem is volt a hungaroringi sprintfutamon. Mégsem erre a hétvégére a legbüszkébb.

Közel voltunk az élmezőnyhöz, az első és a második futamon is meglehetett volna a dobogó, úgyhogy ott nagyon boldog voltam a tempónk miatt."

A Hungaroringen aratta élete első és eddigi egyetlen F2-es győzelmét Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

Ami természetesen a legtöbbeket foglalkoztat, hogy láthatjuk-e előbb-utóbb a Forma-1-ben is. A superlicencepontjai megvannak, jövőre azonban minden bizonnyal még az F2-ben fog versenyezni, és ha az élmezőnyben zárva a 2021-es évre is lesz elegendő egysége, leghamarabb akkor mutatkozhat be a száguldó cirkuszban. Az idei Bahreini Nagydíj utáni teszten vezetett először aktuális Forma-1-es autót, egy napot a Ferrari, egyet az Alfa Romeo színeiben tesztelt. A bemutatkozásról nagyon óvatosan beszélt, ám

amikor az interjút készítő Alex Jacques feltette neki a kérdést, hogy ha kapna most egy ajánlatot az F1-ből, elfogadná-e azt, vagy inkább egy második F2-es szezon mellett döntent, azonnali és határozott „elfogadnám" volt a válasz.

Mick korábbi szavai alapján ezzel azt is kijelentette, hogy késznek érzi magát a Forma-1-re, még úgy is, hogy tudja, amennyiben mégsem áll készen, az F1 kegyetlen világa nagyon hamar szertefoszlathatja az álmait.

A Ferrari kormánya mögött a bahreini teszten Forrás: AFP/Andrej Isakovic

„A Forma-1-ben nincs igazán lehetőség a hibázásra, a legkisebb hibák is oda vezethetnek, hogy elveszíted az ülésed. Nagyon jónak kell lenni, úgy is mondhatjuk, hogy az embernek békére kell lelnie saját magával és készen kell állnia. Ezt csak egy versenyző tudja, ezért nagyon nehéz elmagyarázni. Ez egyfajta zsigeri érzés a szíved mélyén, ami megmondja, hogy most már készen állsz és csinálhatod.

amint megérkezik oda, máskülönben a legkisebb hiba is elég ahhoz, hogy kikerüljön onnan."