Kubica mellett csapattársa is kiakadhatna a Williams istállóra

Forma-1, Japán Nagydíj, George Russell, Wiilliams
SUZUKA, JAPAN - OCTOBER 13:George Russell of Williams and Great Britain during the F1 Grand Prix of Japan at Suzuka Circuit on October 13, 2019 in Suzuka, Japan. (Photo by Peter J Fox/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Robert Kubicánál a Japán Nagydíj után betelt a pohár és kiosztotta a Williamst. Ugyanerre meg lett volna az oka csapattársának is, aki életveszélyesen viselkedő autóval teljesítette a versenyt.

Jelen állás szerint a Williams és Robert Kubica év végi szakítása nem lesz a legszebb, eközben azonban nem csak a lengyelnek, hanem újonc csapattársának is olyan gondjai vannak, amelyek egyáltalán nem szokványosak a Forma-1-es csapatok által az esetek többségében képviselt maga szinten. A lengyel veterán a Japán Nagydíj után akadt ki a csapatára több furcsaság miatt, mindeközben azonban George Russellnek is meggyűlt a baja az autójával, egy ponton kész volt feladni a szuzukai futamot. A csapat továbbra is szenved, egyúttal azonban a következő szezonra is gondol, Russell szerint jó úton járnak.

George Russell a Japán Nagydíjon Forrás: Getty Images/2019 Peter J Fox/Peter J Fox

Kubica Japánban azzal vádolta a csapatot, hogy felrúgta az előzetes megállapodásukat és a tudta nélkül vette le az autóról a 2020-as fejlesztéseket segítendő új első szárnyat. A lengyel azt mondta, hogy főnökei átléptek egy határt, de azért reméli, hogy a hátralevő 20 pályára lépést gond nélkül letudják. Ez a szám időközben azonban máris 19-re csökkent,

a Williams ugyanis a Kubica megüresedő helyére a legnagyobb eséllyel pályázó tesztpilótáját, Nicholas Latifit ülteti az FW42-esbe a soron következő három első szabadedzésen,

a kanadai pilóta Mexikóban Kubica, Austinban és Brazíliában Russell helyére ugrik be.

Remélhetőleg nem lesznek olyan gondjai, mint Russellnek, a szuzukai futam rádiózásából ugyanis kiderült, hogy az újoncnak végig fékgondjai voltak, többször látványosan szitált alatta az autó a nagyobb féktávokon,

egyszer pedig azt is közölte a mérnökével, hogy kezd nagyon veszélyessé válni a dolog, ezért ha nem javul, akkor feladja a futamot.

Erre végül nem került sor, Russell végigment. „Néhány verseny óta már fékgondokkal küzdünk, a legutóbbi futamon különösen rossz volt a helyzet,

ez pedig hatással volt a tempómra" – nyilatkozta a problémáról. – A konzisztenciával van a baj, egyes körökben jól működik, máskor nem. Ki kell vizsgálnunk, hogy ez miért van. Egyetlen körön a pilóta ellensúlyozhatja ezt, hosszabb etapon azonban kiegyenlítődnek a dolgok. Egyetlen körön az ember lehet bevállalós és reménykedhet a legjobbakban."

Hiába az aggasztó jelenség a fékekkel, Russell igyekszik pozitív maradni Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dan Istitene

Jelenleg Russell az egyetlen pilóta a mezőnyben, aki még nem szerzett pontot az idén, az istálló egyetlen egységét a hockenheimi káoszfutamon Kubica gyűjtötte be a két Alfa Romeo utólagos büntetésének köszönhetően. A regnáló F2-es bajnok azonban ezzel együtt pozitívan értékeli a Williams történetének eddigi legcsúfosabb szezonját. „Egyértelműen sokat fejlődött az autó, már csak vezethetőségi szempontból is. Belülről egyértelműen kezesen viselkedik,

Hiszek benne, hogy jövőre harcolhatunk. Valószínűleg a mezőny hátsó részében, de remélhetőleg sokkal inkább versenyben leszünk, mint jelenleg."