Két csapatnak nem kellett, most Sainz a középmezőny legjobbja

Forma-1, Carlos Sainz, McLaren, Japán Nagydíj 2019
SUZUKA, JAPAN - OCTOBER 10: Carlos Sainz of Spain and McLaren F1 talks in the Drivers Press Conference during previews ahead of the F1 Grand Prix of Japan at Suzuka Circuit on October 10, 2019 in Suzuka, Japan. (Photo by Dan Istitene/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Az idei évtől a McLarennél versenyző Carlos Sainz az elmúlt évben harmadik számú opcióból a mezőny egyik legstabilabb pilótájává lépett elő. A spanyol pilóta rendszeresen a középmezőny elején tud végezni, ennek köszönhetően jelenleg a pontverseny 6. helyén áll.

Tavaly ilyenkor úgy nézett ki, hogy Carlos Sainz Forma-1-es pályafutása rövid időn belül zátonyra fut, a spanyol versenyző a Renault-tól a McLarenhez igazolt, ami akkoriban inkább visszalépésnek tűnt. Ebben a szezonban azonban a wokingi istálló sokkal jobb teljesítményt nyújt, Sainz pedig folyamatosan a középmezőny elején tud végezni.

2018 nyarán a Renault bejelentette, hogy az idei évben Daniel Ricciardo lesz Nico Hülkenberg csapattársa, ráadásul Esteban Ocon is Sainz előtt volt a csapat listáján. A Red Bull inkább Pierre Gasly-t szerződtette az ausztrál pilóta helyére, így a spanyol versenyzőnek nevelőcsapatánál sem maradt hely.

Sainz jelenleg a világbajnokság 6. helyén áll Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dan Istitene

Sainznak a McLaren dobott mentőövet, miután Fernando Alonso visszavonult, Stoffel Vandoorne-t pedig eltanácsolták a csapattól. A váltás a lehető legjobban sült el, a 25 éves pilóta jelenleg a bajnokság 6. helyén áll.

Az eddigi 17 futamon Sainz 9-szer szerzett pontot, ilyenkor kivétel nélkül az 5. és a 8. hely között ért célba. Ez 6 alkalommal azt is jelentette, hogy a spanyol pilóta végzett a legjobb pozícióban a három élcsapat versenyzői után, amivel vezeti a vonatkozó listát.

„Ahhoz képest, hogy mennyire szoros volt a mezőny a szezon előtti teszteken és az első pár futamon, nagyon boldog vagyok, hogy így alakult az idény – idézte Sainzot a Crash.net. – A középmezőny csapatai nagyon közel vannak egymáshoz, úgyhogy valamit biztosan jól csinálunk, ha ennyi pontot sikerült szereznünk.”

A McLaren már most majdnem kétszer annyi pontot gyűjtött, mint a tavalyi évben, és a 2018-as konstruktőri 6. helyhez képest két pozíciót is sikerült javítaniuk. Jelenleg 34 egységgel előzik meg a Renault-t (ami a Racing Point óvásának eredményétől függően akár több is lehet), így egyre valószínűbb, hogy a wokingiak fognak végezni a 4. helyen. A spanyol pilóta azonban csak visszafogottan örül a helyzetnek.

– jelentette ki Sainz. – a Kanadai Nagydíjtól kezdve általában elérjük a kitűzött célt, ami a Q3 és a pontszerzés, de az autón csak kisebb fejlesztéseket végzünk. Persze amíg fél tizeden belül vagyunk egymáshoz képest, nem is gondolhatjuk, hogy a kocsi sokat javult.”

A McLaren jó teljesítménye a csapategységnek is köszönhető. Mind Sainz, mind csapattársa, Lando Norris idén csatlakozott az istállóhoz, és mára elmondható, hogy az övék a legszorosabb istállón belüli kapcsolat, ami nem csak a versenyhétvégéken nyilvánul meg. Persze nem csupán kettőjük között jó a viszony: az egész csapatban remek hangulat uralkodik.

Sainz és Norris rendkívül jó viszonyban vannak egymással Forrás: AFP/Peter Parks

„Landóval, valamint minden mérnökkel és szerelővel nagyszerű kapcsolatban vagyok – mondta a spanyol versenyző. – Sikerült találnunk valamit, ami eltér a szokásoktól, és ami kiválóan működik. Biztos vagyok benne, hogy ez is hozzájárul a jó szereplésünkhöz.”

Sainz az utóbbi versenyeken néha már az élcsapatok pilótáival is fel tudta venni a versenyt. Lewis Hamiltonnal többször is fej-fej mellett mentek a rajt után, Szuzukában pedig sokáig harcban volt Alexander Albonnal, majd Charles Leclerc-nek nem adott esélyt a 6. hely megszerzésére.

„Azon gondolkodtam, hogyan tudnám feltartani Leclerc-t, erre hallom a köridőket – nyilatkozta. – Csak annyit tudtam reagálni, hogy akkor biztosan elég gyorsan vezetek. A leintés után megköszöntem a csapatnak a remek autót. Büszke vagyok, hogy már többek vagyunk, mint a legjobb középcsapat, egyértelműen egy lépéssel a többiek előtt járunk.”

Sainznak többször is annyira jó kedve volt, hogy dalra fakadt a csapatrádión keresztül. A Brit és a Magyar Nagydíj után is „előadta” az ismert Sade-szám, a Smooth Operator refrénjét.

– magyarázta. – Nem szándékosan hallgattam, de megragadt bennem. Csak akkor éneklem, ha tökéletes versenyen vagyunk túl, mint ahogy a magyar és a brit futam is az volt.”

Sainz először a Brit Nagydíjon mutatta meg énektudását

A szám címe (szabad fordításban) egy olyan személyt jelent, aki hatékonyan és elegánsan végzi a munkáját. Sainz idei teljesítményét elnézve jelenleg ő képviseli az egyik legjobban ezt a szerepet a mezőnyből.