Társoldalunk:

Renault: Veszteséges is lehetett volna a motorszállítás a McLarennek

2019.10.17. 17:43

Cyril Abiteboul csapatfőnök nem bánja, hogy a McLaren 2021-től nem Renault erőforrásokat használ majd és megerősítette, hogy elsősorban nem ügyfél, hanem partnercsapatra lenne szükségük.

Egyelőre nincs ügyfélcsapata a Renault-nak a 2021-es szezonra, miután jelenlegi vásárlójuk, a McLaren úgy döntött, inkább Mercedes erőforrásokkal folytatják a versenyzést. Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke már a bejelentés alkalmával elmondta, hogy szerették volna mélyíteni az együttműködést a wokingi istállóval, de ők erre nem voltak hajlandók.

Abiteboul hozzátette, hogy nem bánja a McLaren távozását és az ügyfélcsapat hiányát sem, a Racefansnek adott interjújában pedig hozzátette, „teljesen semleges” számára, hogy eladnak-e motorokat vagy sem, mert az FIA előírásai szerint az erőforrásokat az alkatrészek áráért kell értékesíteni, és abba nem lehet beépíteni a működési vagy fejlesztési költségeket. 

A Renault-nak nem nagy üzlet a motorszállításForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

A francia szakember elárulta, minden alkatrészt külső beszállítóktól vásárolnak, és „abszolút nincs gyártási kapacitás” házon belül. „Kiszervezzük, megkapjuk az alkatrészeket, bevizsgáljuk, megépítjük a motort, de nem gyártunk alkatrészeket, ellentétben Brixworth-szel” – utalt a Mercedes önálló F1-es motorgyárára, ahol megvan az infrastruktúra a házon belüli gyártáshoz.

 

Abiteboul attól is tart, hogy az infláció, valamint egyéb költségnövekedések miatt a következő évek során már egyenesen veszteséges lenne a számukra, ha a jelenlegi áron motort kellene szállítaniuk.

„Az FIA nem hajlandó elmozdulni a 12 milliós ártól, amit alapvetően el lehet kérni a motorért, úgyhogy lényegében támogatnánk a McLarent. Magyarázza el nekem, hogy miért támogatnám a legközelebbi ellenfelemet, a legközvetlenebb fenyegetést?” – tette fel a költői kérdést a francia menedzser.

A Renault is szeretne magának egy Alfa Romeót, ez majdnem össze is jött, mivel az anyavállalat tárgyalt az Alfa-tulajdonos FCA-val való egyesülésről, de az üzlet nem jött létreForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dean Mouhtaropoulos

Abiteboul nem sok előnyét látja annak, hogy a McLaren adott esetben legyőzi a gyári istállót, és az sem aggasztja, hogy csökken a gyártó befolyása az ügyfelek hiánya miatt. Emlékeztetett, hogy szerinte a Red Bull sohasem szavazott a Renault érdekében, és nem számít erre a McLarentől sem. Az viszont érdekelné, hogy egy már jól működő és fenntartható istállóval társuljanak.

Nincs jobb egy marketing alapú projektnél, annak érdekében, hogy a Forma-1-ben fenntarthatóan működjünk. Időre van szükség, hogy egy ilyen együttműködés összejöjjön.” 

A csapatfőnök meg is jelölte a követendő irányt: „Úgy gondolom, az Alfa/Ferrari kapcsolat jó példa, mert egy marketingalapú projekten osztoznak, ezt vegyítik technológiákkal, a pilóták is szerepet játszanak, valamint a motorok is. Ez egy kiváló példa” – utalt arra, hogy az Alfa Romeo nem csupán Ferrari motorokat használ, hanem bizonyos szempontból az olaszok „B csapata” is.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK