Hamilton több gumit akar, Bottas szerint működnek a fejlesztések

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
SUZUKA, JAPAN - OCTOBER 11: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 on track during practice for the F1 Grand Prix of Japan at Suzuka Circuit on October 11, 2019 in Suzuka, Japan. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Lewis Hamiltonnak tetszett, hogy a felborult program miatt nem kellett spórolniuk a gumiszettekkel a Japán Nagydíj második szabadedzésén, míg Valtteri Bottas annak örült, hogy egyből megtalálta az összhangot az autójával.

Az első pillanattól fogva a Mercedesek diktálták a tempót a Japán Nagydíj pénteki edzésnapján, mindkét gyakorlást Lewis Hamilton–Valtteri Bottas sorrendben zárták az élen az Ezüstnyilak. Olyannyira gondtalan napjuk volt, hogy nem is tudtak nagyon milyen problémát kiemelni a végén, az ötszörös világbajnok ehelyett azt fejtegette, hogy a jövőben több szett gumit kellene kapniuk egy-egy versenyhétvégére, mivel szerinte sokkal szórakoztatóbb lenne mindenkinek, ha olyan mozgalmas szabadedzéseket látnánk, mint a mai második.

Forma-1, Jamamoto Naoki, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Jamamoto Naoki, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Japán Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Japán Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Tanabe Tojoharu, Honda Racing F1, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Jamamoto Naoki, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Jamamoto Naoki, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Japán Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Japán Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Tanabe Tojoharu, Honda Racing F1, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Jamamoto Naoki, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Jamamoto Naoki, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Japán Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Japán Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Tanabe Tojoharu, Honda Racing F1, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj

Mivel a szombati időmérőt áthelyezték vasárnapra, a harmadik szabadedzést pedig törölték, az utóbbira szánt két szett gumit minden csapat a második gyakorláson használta el, így összesen 4 szettet járhatott le a 90 perc alatt.

Hamilton szerint ez sokkal jobb volt annál, mint amikor 2 szettel kell boldogulniuk, ezért a jövőben növelhetnék a szettek számát.

„Sokkal jobb volt ez a péntek, mert normális esetben edzésenként csak két szett gumink van, most viszont a harmadik szabadedzésre szánt két szettet is elhasználtunk, ami érdekes tapasztalat volt. Talán több gumit kellene a rendelkezésünkre bocsátani egy hétvégén, és akkor három etapot is teljesíthetnénk egy edzésen.

A pályán történteket Hamilton egy mondatban elintézte, attól eltekintve, amikor az egyik lágy gumis körét nem tudta elkezdeni, mert csapattársa keresztbeállt előtt, nem is emelt ki mást. „Problémamentes nap volt, teljesítettük a programunkat. Azt hiszem, Valtteri megpördült az egyik gyorskörünk előtt, egyébként jó nap volt. Valtterinek jó volt a tempója, gyors volt."

Forma-1, Jamamoto Naoki, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Jamamoto Naoki, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Japán Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Japán Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Tanabe Tojoharu, Honda Racing F1, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Jamamoto Naoki, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Jamamoto Naoki, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Japán Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Japán Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Tanabe Tojoharu, Honda Racing F1, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Jamamoto Naoki, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Jamamoto Naoki, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Japán Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Japán Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Tanabe Tojoharu, Honda Racing F1, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj

Bottas már az első tréningen is tartotta a lépést csapattársával, végül pedig meg is előzte, akárcsak a másodikon, ami, ha nem tudják megrendezni az időmérőt vasárnap délelőtt sem, pole pozíciót ér neki.

Ezzel együtt Bottas úgy számol, hogy lesz kvalifikáció, és a Mercedes előnyét látva is óvatos.

„Az elejétől fogva jól éreztem magam a kocsiban, összességében is elégedett vagyok vele, csupán néhány apróságon kell állítani az egyensúllyal. Ezzel együtt nem szabad elfelejtenünk, hogy ezek még csak szabadedzések voltak, noha

Magunkra kell koncentrálnunk, mert az időmérő és a verseny így is szoros lesz."