Társoldalunk:

Hamilton: Vettel már nem kedvezményezett a Ferrarinál

2019.10.10. 14:15

A Mercedes világbajnoka szerint a Ferrarinál már inkább Charles Leclerc-ből akarnak elsőszámú pilótát faragni, ettől függetlenül nem érti, a monacói pilóta miért adta fel a vezetést Szocsiban.

Nem csupán a Ferrarinál, a Mercedesnél is téma volt a Scuderiánál kialakuló rivalizálás Sebastian Vettel és Charles Leclerc között. Az olaszok pilótái igyekeznek továbblépni, míg Lewis Hamilton részben a saját tapasztalataira támaszkodva elemezte az ellenfélnél kibontakozó küzdelmet. Hamilton szerint Vettel „elsőszámú volt, de már nyilvánvalóan nem az”.

„Az energiák szempontjából kívülről úgy tűnik, próbálják felhúzni Charles-t, hogy ő legyen az. Hogy ez jó-e a csapatnak? Szerintem nem, de ők mindig is ezt a filozófiát követték. Mi nem panaszkodunk, mert mi más úton járunk, és ez nagyon jól bevált nekünk, úgyhogy nem tervezzük, hogy változtatunk rajta” – utalt arra, hogy elmondása szerint szeret megdolgozni a csapaton belüli elismertségéért.

Hamilton a Japán Nagydíj előttForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Clive Mason

Hamilton elmondta, elképzelhetőnek tartja, hogy két csapattárs rivalizálás közben is együttműködjön, erre ő is pont a korábbi Orosz Nagydíjakat hozta fel példának, amikor Valtteri Bottasszal védték magukat a szélárnyékban támadókkal szemben, de azt nem értette, hogy Leclerc miért nem védte a belső ívet Vettellel szemben. 

Az ember nem adja át a helyét, és várja, hogy majd visszakapja.” 

Azt viszont már a brit pilóta is megtapasztalta, hogy milyen az, amikor csapaton belül felborul a status quo, sokan pont arra figyelmeztettek a szezon előtt, hogy a Ferrari úgy járhat, mint a McLaren tette 2007-ben, amikor a szezon derekára a kétszeres világbajnok Fernando Alonso fejére nőtt az újonc Hamilton.  

Mókás pillanat: Egy Vettelnek öltözött szurkoló is autogramot kért BottastólForrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

„Még akkor is ő volt az elsőszámú, mert ő volt a legjobban fizetett pilóta és a többi, de aztán azonos üzemanyagszintet kaptunk, és Montrealban meg Indianapolisban kezdett változni a helyzet. Más szelek kezdtek fújni, és ez a csapatnak nem tett jót” – utalt burkoltan arra, hogy végül az egyéni és a konstruktőri világbajnokságot is elbukták, bár utóbbihoz az ipari kémkedés is kellett.

Fejlesztésekkel érkeztek

A Ferrari azért is tudott rivaldafénybe kerülni, mert a Mercedes a Német Nagydíj óta már a 2020-as autójára koncentrál, míg a Ferrari a Szingapúri Nagydíjig dolgozott az idei modell finomításán. Japánba azonban új alkatrészek érkeztek az Ezüstnyílhoz is, ami Bottas szerint elméletileg javíthat az autó teljesítményén. „A nyers számok alapján egész nagy előrelépés lesz” – mondta. 

Elég jól működött az idén az autó, de ezen a pályán másra is szükség van  

– utalt Szuzuka jellegére. – Akad néhány szép egyenes, ahol a Ferrarihoz képest biztosan hátrányban leszünk, de vannak kanyarokkal tűzdelt szakaszok is, ahol tudjuk, hogy jók vagyunk, és az újításokkal még jobbak lehetünk. Nehéz jósolni, az időmérőn a Ferrari megint erős lesz, de a versenytempónk hasonlónak ígérkezik” – vélte a finn pilóta.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK