Társoldalunk:

Apró újításokkal reagál a Mercedes a Ferrari tempójára

2019.10.08. 13:55

Toto Wolff szerint az oroszországi győzelmük ellenére a Ferrari erősebb lett a szezon második felére. Japánban kisebb fejlesztésekkel lépnek pályára, kérdés, hogy tudják-e kamatoztatni.

Noha a nyár óta a Mercedes már elsősorban a 2020-as szezonra koncentrál, nem nézik tétlenül, hogy legnagyobb riválisuk, a Ferrari már jövő évi fejlesztéseket is bevetett a felzárkózás érdekében. Toto Wolff csapatfőnök megerősítette, hogy a Japán Nagydíjra az Ezüstnyilak is kapnak új alkatrészeket.

A Mercedes a szezon első felében hatalmas előnyt épített ki a bukdácsoló Ferrari és a felzárkózó, de megtorpanó Red Bull előtt, így csak idő kérdése, hogy mikor hódítják el az egyéni és a konstruktőri világbajnoki címet, de a tempó terén az olaszok autói a nyári szünet óta gyakran fejtörést okoznak az éllovasnak.

Szocsiban a szerencse is kellett a Mercedes sikeréhezForrás: Sputnik/Artur Lebedev

Ráadásul, az Orosz Nagydíjon a Ferrari már nem csupán az időmérőn, a futamon is gyorsnak bizonyult, bár ezt a csapat nem tudta győzelemre váltani Sebastian Vettel kiesése, és az ezzel előidézett VSC-fázis miatt, ami hátrányt okozott az esélyes Charles Leclerc-nek. Wolff azonban nem hagyta szó nélkül a látottakat.

A Szocsiban elért győzelem nem változtat azon a tényen, hogy a Ferrari nálunk erősebben kezdte a szezon második felét 

– idézte a csapatfőnököt a Mercedes előzetese. – Néhány apró fejlesztést viszünk az autóhoz Japánba, ezek remélhetőleg segítenek majd elindulni a helyes irányba. Ugyanakkor, azt is tudjuk, hogy tényleg mindent ki kell sajtolnunk az autóból és a gumikból, ha küzdeni akarunk a győzelemért” – tette hozzá.

A 2014-es Japán Nagydíj a Safety Car mögött indult a szakadó eső miattForrás: Picture-Alliance/AFP/Verwendung weltweit, usage worldwide/Hoch Zwei

Az erőviszonyokat alaposan befolyásolhatja, hogy a térségben tomboló Hagibis tájfun veszélyezteti a Japán Nagydíj megrendezését is, az aktuális előrejelzések szerint elsősorban pénteken és szombaton kell számítani viharos időjárásra, de a meteorológusok folyamatosan figyelik a helyzetet. Esőben a Mercedes általában jól szerepel, de nekik is

nehézséget okozhat az új alkatrészek tesztelése, ha a pálya állapota és az időjárási körülmények nem reprezentatívak. 

A Mercedeshez hasonlóan a Renault is fejleszt még, Nick Chester megerősítette, hogy új első szárny és egy kisebb légterelő is érkezik, amit a karosszériára szerelnek fel. „A módosítások kívülről elég csekélyek, de nagyobb leszorítóerőre számítunk" – nyilatkozta.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK