Társoldalunk:

A Renault szorosabb együttműködést akart a Mercedesre váltó McLarennel

2019.10.07. 14:43

Nem szerette volna bonyolítani a dolgokat, és ahelyett, hogy a Renault tervei szerint szorosabbra vonta volna az együttműködést a franciákkal, inkább egy erős ügyféli kapcsolatot akart motorpartnerével a 2021-től Mercedes motorokra váltó McLaren.

A McLaren nemrég bejelentette, hogy 2021-től újra Mercedes motorokat használ a Forma-1-ben. A wokingi istálló második éve Renault erőforrásokkal megy, a 2020-as szezon végén azonban véget ér a két fél együttműködése, amit Cyril Abiteboul, a franciák sportprogramjának igazgatója sajnál, mivel szerinte „kihagyott lehetőség" az, amit kínáltak a McLarennek. A Renault ugyanis azt szerette volna, ha 2021-től sima motorszállítói megállapodásnál szorosabbra fonnák a kapcsolatot és több területen együtt dolgozva próbálnák meg csökkenteni a hátrányt a három topcsapathoz képest. 

Más elképzelései voltak a Renault-nak és a McLarennekForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

Már most is a Renault-nak van a legkevesebb partnere az F1-ben, egészen pontosan egy. Ez a szám 2021-től nullára csökken, mivel a McLaren nem ment bele abba, amit a franciák szerette volna. Abiteboul kifejtette, hogy

egyfajta stratégiai partnerséget akartak kialakítani a McLarennel, ami a motorszállítói együttműködésen túlmutatva több területen is összefonodást jelentett volna, a wokingiak elképzeléseibe azonban mindez nem fért bele.

„Ennek a kapcsolatnak számomra az lett volna a célja, hogy együtt csökkentsük a különbséget a topcsapatokhoz képest – nyilatkozta Abiteboul, aki szerint az eszközöktől a gyári kapacitásokon át a motor kasztniba történő integrációján át sok területen oszthatták volna meg a tudást egymással.

Abiteboul állítja, felkészültek arra, hogy 2021-től nem lesz motorpartnerük az F1-benForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

„Erősebbek lettünk volna együtt, ezért véleményem szerint ez egy kihagyott lehetőség. Ugyanakkor mindez nem helyez minket nagyon más szituációba ahhoz képest, ahol most vagyunk. Manapság sem működünk együtt a McLarennel azokon a területeken, amelyeken szerettünk volna a jövőben, úgyhogy bár nincs fejlődés, visszaesés sem" – nyilatkozta arról, hogy a Renault gyári csapata hátrányba semmiképp sem kerül azzal, hogy a McLaen nem ment bele az együttműködésbe.

Abiteboul hangsúlyozta, hogy semmiképp sem azt jelentette volna az összefonódás, hogy a McLaren a Renault B-csapatává vált volna,ezt meg sem próbálták elérni, ennek ellenére nem nyerte el a wokingiak tetszését az ötlet. „Szerintem a McLaren egy nagyon egyszerű és egyenes ügyféli megállapodást keresett, ezt mondták nekünk. Beszállítót akartak, a Mercedes pedig egy nagyon jó beszállító" – nyilatkozta a francia, hozzátéve, hogy érti a McLaren logikáját, amiért a saját elmondásuk szerint is hiányosságokkal küzdő kasztnira szeretnének koncentrálni, miközben kapnak egy kész terméket a Mercedestől.

A McLarennél úgy érezték, hogy jobban járnak a Mercedes erőforrásaivalForrás: AFP/Attila Kisbenedek

Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnökének nyilatkozatából is az derül ki, hogy nem szerették volna túlságosan komplikálttá tenni a helyzetet a motorpartnerükkel, ezért egyszerűen a legjobb kész termék megszerzésére törekedtek. Egyértelmű, hogy a hibrid érában a Mercedes jelentette a mércét a hajtáslánc terén. Ez volt az egyik legfőbb oka ennek a döntésnek. A Mercedes, mint csapat, az erőforrásával együtt egyértelműen a mérce napjaink Forma-1-ében. A legjobb pedig, ha ugyanolyan erőforrást használunk, mint a legjobb csapat, mert akkor már nincs mivel takaróznunk."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK