Társoldalunk:

Vettel: A mostani erőforrások nem tesznek jót az F1-nek

2019.10.03. 09:07

A német pilóta durván bírálta az erőforrást, ami felmondta a szolgálatot az autójában az Orosz Nagydíj során. Korábban sem rejtette véka alá a véleményét.

Csalódással ért véget Sebastian Vettel számára az Orosz Nagydíj, mivel a német pilóta az MGU-K hibája miatt kénytelen volt feladni a versenyt, pedig a győzelemre is volt esélye. Az autóban ülve mérgében azt mondta, hozzák vissza a „k**** V12-es” motorokat, majd a futam után ki is fejtette a véleményét a helyzetről.

Vettelről közismert, hogy nem kedveli a 2014-es szezon óta használatban lévő hibrid erőforrásokat, túl bonyolultnak, nehezen üzemeltethetőnek és hangtalannak tartja az autók mostani szívét, miközben az autógyártók és a mérnökök a magas költségek ellenére is támogatják a jelenlegi irányvonalat, mert a korábbiaknál jóval hatékonyabb motorokról van szó.

Vettel nem rajong a mostani erőforrásokértForrás: AFP/Dimitar Dilkoff

„Nyilván, nem lehet visszalépni – ismerte el Vettel, miután lenyugodott egy kissé. – Ezek az erőforrások nagyon összetettek, mérnöki szempontból lenyűgözők is, de nyilvánvalóan megvan róluk a véleményem. Nem hiszem, hogy a versenyzésnek igazán jót tesznek vagy az embereknek, akik nézik” – kommentált a lerobbanása után.

Az adott pillanat persze eléggé keserű volt, mert addig elég jól vezettem, és úgy tűnt, jól alakul a délután. Amikor lerobban az autó, az ember nem a legboldogabban reagál.” 

A német pilóta az idén először esett ki műszaki hiba miatt, legutóbb a 2018-as szezonzárón robbant le az egyik Ferrari, akkor Kimi Räikkönen búcsúzott méltatlanul a Ferraritól. Érdekesség, hogy a Ferrari utolsó V12-es motorja is lángolva zárta a pályafutását Gerhard Berger autójában az 1995-ös Ausztrál Nagydíjon. Vettelnek ettől függetlenül szép emlékei vannak az atmoszférikus motorokról.

A Ferrari utoljára 1995-ben használt V12-es motortForrás: Getty Images/Mike Hewitt

„Úgy emlékszem, 1992 volt, amikor édesapám elvitt az előkvalifikációra Hockenheimbe – elevenítette fel első személyes, F1-hez köthető emlékét az Autoweeknek. – Nagyon olcsón szereztünk jegyeket. El kellett sétálnunk az első sikánhoz, ami akkoriban eléggé hosszú út volt. Szakadt az eső, és senki nem jött ki a bokszból, mert felúsztak az autók.”

„Aztán végre elkezdtek installációs köröket futni, most már tudom, hogy azok voltak. Még a föld is rengett, úgy száguldottak el, mint a torpedók, és vízfüggönyt húztak maguk után. Sohasem felejtem el a napot, az esőt, a zajt, a vibrációt. Ezért is rajongok a régi időkért, mert szerintem ebből a szempontból nyersebb volt. Meg kell tartani a bizonytalanságot, [a versenyzés] nem lehet túl steril.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK