Társoldalunk:

Hamilton szoros csatára számított a Safety Car nélkül is

2019.09.29. 17:05

Szerinte a biztonsági autó behívása nélkül is megharcolhatott volna az 1. helyért a Ferrarikkal Szocsiban. A csapatfőnök kiemelte Valtteri Bottas szerepét a Mercedes győzelmében.

A Mercedes idén is behúzta a győzelmet az Orosz Nagydíjon, holott ez talán minden korábbinál nehezebben jött össze, a Ferrari ugyanis elfoglalta az első két helyet a futam első felében, és a motorelőnyüket ismerve küzdelmes lett volna elvenni tőlük azokat.

Lewis Hamiltonnak és Valtteri Bottasnak mégis sikerült, jórészt annak köszönhetően, hogy Sebastian Vettel és Charles Leclerc hamarabb cserélt kereket náluk, amikor pedig nekik is esedékes kezdett lenni, virtuális biztonsági autós fázist rendelt el a versenyirányítás Vettel lerobbant autója miatt. Az ilyenkor bokszba állók jónéhány másodpercet hoznak azokon, akik normál körülmények között váltanak, Hamilton ebből profitálva előzte meg Leclerc-t.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Dimitar Dilkoff

A monacói pilótát kihívta egy újabb kerékcserére a Ferrari, hogy a Mercedesekkel azonos, és ne keményebb gumitípuson támadhasson a győzelemért, de a húzás nem hozott gyümölcsöt, az eredménye előre- helyett hátralépés lett egy hellyel, Bottas mögött ért célba. A Mercedest irányító Toto Wolff boldogan értékelt a leintést követően.

"Ezért szeretjük a versenyzést, mert a leggyorsabb felszerelés nélkül is lehet nyerni – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Kevés reményünk maradt, például egy késői Safety Car, ami végül bekövetkezett." Elismerte, ez adta nekik a győzelmet.

Hamilton úgy érzi, a biztonsági autó nélkül is nyílt reális sansza a Ferrarik megverésére. "Nagyon nehéz volt lőtávolban maradni hozzájuk ezen a hétvégén. Jó volt az időmérőn szétválasztani őket, de egy másik bolygót jelentettek a rajtnál, elhúztak és olyan kiváló tempót diktáltak, hogy az iram tartásával is küszködtem" – mondta a futam elejéről.

"A lágy gumijuk elkezdett kopni, ekkor faragtam a hátrányból. Charles bement a bokszba, Sebhez közelítettem – magyarázta, miért nem volt reménytelen a helyzete a győzelemre önerőből. – Elnyújtottam volna az etapot, és a Safety Car nélkül is meglett volna az esély a küzdelemre, mivel ők a közepes, mi meg a lágy gumin mentünk volna. Nem hiszem, hogy eléjük tértem volna vissza, de lehetett volna küzdelem."

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Dimitar Dilkoff

A technikai igazgató James Allison elmondta, hogy a kissé furcsa taktika, a közepes gumin rajtolás nem minden mindegy alapon tett kétségbeesett kísérlet volt, hogy felvegyék a harcot a Ferrarival. Úgy éreztük, bárhova kvalifikáljuk magunkat, nem mi fogunk vezetni a 3-as kanyarnál [lényegében az első kanyar után], mert a Ferrarik erősek lesznek a nagyon hosszú egyenesben" – közölte. Ez tette lehetővé, hogy Hamilton tovább mehessen az első etapban, mint Vettel és Leclerc és lecsaphasson a VSC által kínált lehetőségre.

Wolff kiemelte Bottas szerepét is az 1. hely megtartásában. "Nagy szerepe volt a győzelemben. Ha Charles megelőzte volna, komoly veszélybe kerül a győzelmünk" – jelentette ki. 

"Nem rossz, hogy a 4. helyről indultam és a 2. lettem, ez különösen a csapatnak fontos – mondta a finn. – Nem nyertem, de így is egész jó. Jól sikerült a verseny, főleg a második etap. Tudtuk, hogy a versenytempónk jó lehet, és hittünk abban, hogy jól szerepelhetünk. Az időmérőkön javulnunk kell, de a versenytempó rendben volt."   

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK