Társoldalunk:

A Red Bull a szimulátor számlájára írta a szingapúri vereséget

2019.09.24. 12:53

Helmut Marko szerint Max Verstappen akár meg is nyerhette volna a Szingapúri Nagydíjat. A Red Bull tanácsadója elárulta, erre azért nem volt esély, mert a csapat szimulátora félrevezette őket a beállítások terén.

Max Verstappen a 3. helyet szerezte meg Szingapúrban, ám a Red Bullnál  sokkal jobb eredményre számítottak, ráadásul Lewis Hamilton és a Mercedes rossz stratégiája nélkül még a dobogós hely sem lett volna meg. A verseny után Helmut Marko a csalódást keltő eredményt a szimulátor számlájára írta.

Az osztrákok tanácsadója kijelentette, hogy a holland pilótának a pályán nem volt esélye, hogy jobb pozícióban érjen célba. Később bővebben is kifejtette, hogy pontosan mire utalt.

Verstappen odaért a dobogóra, de ehhez szerencse is kellettForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Clive Mason

„A problémát a szimulátorunk idézte elő, ami teljesen félrevezetett minket. A hétvégi beállításoknak ez az alapja, úgyhogy ha itt valami nem jól működik, már bajban vagyunk – magyarázta az ORF-nek Marko, aki a hiba következményeit is részletezte. – Az alváz túlságosan merev lett, és ez instabillá tette az autót, ráadásul a leszorítóerő sem volt megfelelő.”

Verstappen a futamon valamivel jobbnak érezte a kocsit, mint szombaton, de az eredménnyel ő sem volt elégedett. Úgy véli, ez figyelmeztető jelzés az egész csapatnak.  

„Nyerni jöttünk ide, ami nem sikerült – nyilatkozta a futam utáni sajtótájékoztatón. – Ez a hétvége egyfajta ébresztő volt a számunkra, mert az Osztrák Nagydíj óta a legrosszabb teljesítményünket nyújtottuk. Ráadásul, mindezt egy olyan pályán, ahol azt hittük, nagyon gyorsak leszünk. Sajnos az autó rengeteg kanyarban nem úgy működött, ahogyan azt szerettem volna.”

Rossz alapokra építkeztekForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Peter Fox

Verstappen hozzátette, Szocsi ugyan nem a legjobb helyszín a pálya jellege szempontjából, de legalább tisztábban fogják látni a helyzetüket.

„Van néhány tippem, hogy mi lehetett a probléma oka – folytatta. – Ezeket meg fogjuk vizsgálni, és Szocsiban remélhetőleg már gyorsabbak leszünk. A vonalvezetés ugyan nem ideális, de ki fog derülni, hogy az autó működik-e a kanyarokban.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK