Társoldalunk:

Vettel: Teljes baromság, amit kitaláltak az F1-es zsenik

2019.09.23. 14:00

Hamilton szerint nem tudják, miről beszélnek azok a szabályalkotók, akik előálltak az F1-ben a fordított rajtrács gondolatával, és nevetésben tört ki, amikor Vettel még élesebben bírálta az ötletet.

A következő szezontól megváltoztathatják az F1-es időmérők szisztémáját, felmerült, hogy kísérleti jelleggel megszűnik az egységes lebonyolítási rend, és bizonyos helyszíneken időmérő futamokat tarthatnak, és az is lehetséges, hogy bevezetik a fordított rajtrácsos indításokat. Az eddig megszólaló pilóták ennek már a gondolatától is irtóznak.

„Nem igazán tudom, mit mondjak erre. Azok, akik ezt javasolják, nem tudják, miről beszélnek” – nyilatkozta Hamilton a felvetésre, hogy az új szabály esetén nem a 2. helyről, hanem a 19. pozícióból is indulhatna. A brit pilóta nem akarta elismételni, amit motyogva mondott a sajtótájékoztatón, de nevetésben tört ki, amikor Sebastian Vettel szókimondóan bírálta az ötletet.

Vettel nem kerteltForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Clive Mason

„Szerintem ez teljes baromság, hogy őszinte legyek. Mindannyian tudjuk, hogy ha javítani akarunk a dolgokon, akkor elég nyilvánvaló, hogy össze kell ráznunk a mezőnyt és jobb versenyekre van szükség, úgyhogy ez csak mismásolás. Nem tudom, melyik zseni állt elő ezzel, de nem ez a megoldás. Ez teljesen rossz megközelítés.”

A szingapúri pole pozíciót megszerző Charles Leclerc finomabban fogalmazott, de ő sem rajong az elképzelésért, szerinte a legjobb érdemli a győzelmet és az 1. rajtkockát is.

A csapatfőnökök részéről egyhangú támogatás szükséges ahhoz, hogy megváltozzanak a jövő évi sportszabályok, de Mattia Binotto nemrég elárulta, hogy a Ferrari is egyetért azzal, hogy kísérleti jelleggel átírják a 2020-as nagydíjak lebonyolítási rendjét. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azonban azt mondta, a személyes véleménye szerint az időmérőt nem kell bántani.

A szingapúri időmérőn is az utolsó pillanatban alakult ki a sorrendForrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

„Nagyon jól működik. Három részből áll, könnyű megérteni, nem bonyolult és katarzisba torkollik. A viszonylag passzív nézőknek is nagyjából magától értetődő. Az a gondunk, hogy az időmérő végén nyilvánvalóan a leggyorsabb autók rajtolnak az élről, és egy ilyen pályán, ahol egy bokszkiállás várható, a kiesésektől eltekintve ez nagyjából meghatározza azt is, hogy az autók hol érnek célba.”

Horner szerint elsősorban a stratégiák révén kellene kiszámíthatatlanságot generálni, a Német Nagydíjat emelte ki, ahol az időjárás miatt a kukába dobhatták az előzetes terveiket.

„A csapatok manapság annyira jók az adatelemzés terén, hogy a rajttól a célig képesek maximalizálni a teljesítményt. Úgy gondolom, ha egy versenybe több változót tudnánk hozni, azt mindenképpen támogatnám, de nem mesterségesen” – magyarázta a brit szakember. Horner korábbi pilótája, a Toro Rosso versenyzője, Pierre Gasly is „igen elégedett” a jelenlegi formátummal.

Kvjat nem akar eltérni az F1 történetétőlForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

A francia versenyző mindössze azon változtatna, hogy a Q2-es gumiszabály miatt a középmezőny néha előnybe kerül, mert a 11. helytől kezdve szabadon választhatnak gumikat a pilóták, és ez néha hátrányt okoz a Q3-ba továbbjutók számára. „A legfőbb, hogy szorosabban versenyezhessünk egymással, és így jobb futamok legyenek. Azután viszont

szerintem nem gond, ha kipróbálunk dolgokat, és megnézzük, mi sül ki belőle, mert addig nem igazán tudhatjuk.” 

Szorosabb versenyekben látja a megoldást Carlos Sainz is, Danyiil Kvjat pedig az Autosport kérdésére úgy vélte, egy ilyen szabály elmozdulás lenne a sportág történetétől. „Viszont, azt gondolom, ugyanaz lesz, mint a glóriával. Bevezetik, az emberek panaszkodni fognak, aztán majd megszokjuk” – tette hozzá az orosz versenyző.

A Red Bull pilótája, Max Verstappen „nonszensznek” nevezte az ötletet.

„Nem látom az értelmét. Mindenkinek sportszerű esélyt kellene adni, hogy az időmérőn a lehető legjobb teljesítményt nyújtsa, és ennek megfelelő rajthelyet érdemeljen. Nem tetszik a fordított rajtrácsos versenyek ötlete sem. Szerintem ez az egész baromság.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK