Társoldalunk:

A Ferrari tagadja, hogy szándékosan szúrtak ki Leclerc-rel Szingapúrban

2019.09.22. 18:41

Mérgesen szállt ki az autóból Charles Leclerc a Szingapúri Nagydíj után, mert a kerékcserénél csapattársa, Sebastian Vettel mögé szorult, de a Ferrari szerint helyesen választottak taktikát.

Charles Leclerc volt az esélyes, mégis Sebastian Vettel ünnepelhetett győzelmet a Szingapúri Nagydíj végén, ami az ötödik elsőség a német pilóta számára a városállam éjszakai futamán, egyben 392 nap óta az első győzelme is a Forma-1-ben. A Ferrari a 2008-as szezon óta először ért el zsinórban három győzelmet, és a Szingapúri Nagydíj történetében is ők az elsők, akik kettős győzelmet szereztek.

Nem örült azonban mindenki a helyzetnek, mivel az első etap során Leclerc vezetett, de Vettelt hamarabb kihívták kereket cserélni, így az új gumiknak köszönhető tempóelőny révén megelőzte csapattársát, ezzel elorozta előle a sikert. Leclerc már a rádión morgott a helyzet miatt, de Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke leszögezte, biztos abban, hogy jól taktikáztak a versenyen.

Leclerc feltartotta a mezőnyt, aztán pórul járt a kerékcserénél - GalériaForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Lars Baron

„Nagyon örülök a harmadik győzelemnek úgy, hogy ez egy teljesen másmilyen pálya – utalt arra, hogy Spában és Monzában alapvetően az egyenesekben verték meg az ellenfeleiket. – Itt lassúak a kanyarok, alacsony a tempó, úgyhogy szerintem erre nem számíthattunk, de nagyon boldoggá tesz a kettős győzelem” – összegzett a csapatfőnök a Sky Sports műsorában.

Binotto kijelentette, elsősorban nem Leclerc-t próbálták támadni, hanem Max Verstappen elévágási kísérletét akarták fedezni, amikor a bokszba hívták Vettelt. 

„Amikor kihívtuk Sebastiant, Verstappen [csapata] már felkészült a bokszkiállásra, ezért meg kellett védenünk a pozícióját. Ez volt a legjobb lehetőségünk, hogy megelőzzük [Lewis] Hamiltont – mondta. – Az volt a legjobb pillanat, hogy kereket cseréljünk Sebastiannál, efelől nincs kétség. Utána remekül vezetett az új gumikon. Ilyen a versenyzés, Charles-t akkoriban nem hívhattuk ki. Amikor az ember az élen áll, nem ő jön ki először a bokszba, Sebnek viszont ez volt a megfelelő időszak.”

Amikor Vettel az élre került, már nem forgott veszélyben a győzelme - GalériaForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Lars Baron

A svájci szakember a futam után Leclerc menedzserének, Nicolas Todtnak is magyarázkodott, később elárulta, csak annyit mondott, hogy „Charles valószínűleg mérges lesz, de ez pozitívum, egy versenyzőtől ez a megfelelő hozzáállás, de amikor megismeri a teljes képet, akkor elég biztos vagyok abban, hogy megérti a döntést.”

Nekem fontos, hogy ő is elégedett legyen, örüljön a csapat sikerének, hiszen kettős győzelmet értünk el.” 

Leclerc megerősítette, hogy az autóban ülve nem tudta, hogy Vettel mikor cserélt kereket, és nem számított arra, hogy csapattársa megelőzi őt. Bosszantónak nevezte a történteket, mert szerinte betartotta a neki meghatározott tervet. „Most csak arra kell választ kapnom, hogy a kiállás előtt tényleg nem volt más megoldás, arra, hogy az első két helyen érjünk célba. Nem tudom, hogy kiállhattam-e volna hamarabb. Megerősítésre van szükségem.”

Sportszerűen gratuláltak egymásnak, de Leclerc nem volt felhőtlenül boldog - GalériaForrás: Getty Images/2019 Peter J Fox/Peter J Fox

Vettel a verseny második etapja során azt csinálta, amit a legjobban tud, az élen az irányítása alatt tartotta az eseményeket, amikor erre lehetősége volt, agresszív és pontos előzésekkel elszakadt Leclerc-től, amikor pedig egymást érték a Safety Car-fázisok, az újraindítás után mindig jó ritmusban indult, és újra a dobogó tetejére ért.

A leintés után köszönetet mondott a szurkolóknak a bátorító üzenetekért, és a későbbi interjúk során is elismerte, hogy nehéz időszak van mögötte.

„Az utóbbi néhány hét nem volt a legkönnyebb a számomra, de az ember túljut rajta, meg kell tartania az önbizalmát. Örülök annak, ahogy a dolgok ma alakultak, a hétvége egészével nem vagyok teljesen elégedett, mert tegnap tudtam, hogy bennem van [a pole pozíció], de küszködtem az utolsó körön. Sejtettem, hogy az én versenyem ma akkor indul, amikor meghallom, hogy boksz, boksz!”

Sok viszontagság után a mutatóujj visszatért az élre - GalériaForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

„Ez elég későn érkezett meg [az adott körön], nem tudom, hogy spontán döntés volt-e, de nyilvánvalóan ez döntötte el a versenyt. Utána próbáltam átvágni a mezőnyön, előnyt kiépíteni, ez működött is, mert 6 másodperces előnyöm volt, de a Safety Car túl korán jött, utána csak kontrollálni próbáltam a versenyt.”

A Ferrari sikere annak köszönhető, hogy Szingapúrba új aerodinamikai újításokkal érkeztek, amelyek beváltak egy olyan helyszínen is, ami az idei autónak papíron nem feküdt. Vettel ettől függetlenül nem akart elbizakodó lenni, és továbbra is a Mercedest nevezte meg legyőzendő ellenfélként, kiemelve, hogy nehéz lenne már Hamiltontól elvenni az idei világbajnoki címet.

Az a lényeg, hogy a fejlesztések mindig működjenek. E téren akadtak már problémáink a múltban”  

– mondta a Sky Sportsnak. –  Jó irányba tartunk, de még mindig sok munka vár ránk, mert ha a sorok közé nézünk, akkor talán még mindig Lewis volt ma a leggyorsabb, de itt mindig az diktálja a tempót, aki az élen áll, ez kissé hasonló Monacóhoz. A fejlesztések tették lehetővé, hogy tegnap ilyen erősek legyünk, és nyomást helyezzünk a Mercedesre.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK