Társoldalunk:

A Ferrari csapatfőnökét is meglepte Leclerc szingapúri pole-ja

2019.09.21. 18:58

Még a Ferrarinál sem számítottak arra, hogy a pilótáik egyáltalán versenyben lehetnek a pole pozícióért az idei Szingapúri Nagydíj időmérő edzésén, de majdnem az első sort is kisajátították.

Kevés igazi meglepetést tartogatott eddig a 2019-es szezon, az erőviszonyok körvonalazódása óta általában az adott hétvégi papírformának megfelelően alakultak az eredmények, azonban a Ferrari a Szingapúri Nagydíj időmérőjén rácáfolt a várakozásokra és a pilótáik kis híján kisajátították a teljes első rajtsort.

Már a harmadik szabadedzésen is váratlan feltámadást láthatott a közönség a Scuderia versenyzőitől és az időmérő mindent eldöntő Q3-as szakaszában is a vörös autók diktálták a tempót. Az első etap után Sebastian Vettel állt az élen, az ő eredményénél azonban később Charles Leclerc és Lewis Hamilton is gyorsabb tudott lenni, így a pole-t zsinórban harmadszor a monacói pilóta szerezte meg.

Leclerc indulhat az élről - GalériaForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

A Ferrari az idén elsősorban a gyors pályákon tűnt versenyképesnek, a szingapúrihoz hasonló Magyar Nagydíjon nem tudtak beleszólni a Mercedes és a Red Bull csatájába, a városállam éjszakai futamára azonban új aerodinamikai alkatrészeket hoztak, amelyek szombaton beváltották a hozzájuk fűzött reményeket. Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke a Sky Sportsnak azt mondta, az eredmény

még a reményeinknél is jobb. Új aerocsomagot hoztunk, de a versenyt holnap rendezik, és ezt nem szabad elfelejtenünk. Viszont Szingapúrban mindig jó az élről rajtolni.” 

A svájci szakember hozzátette, még mindig a „nyilak”, vagyis a Mercedesek fölényére számít, mert nagyon erős ellenfélnek tartja a hétvége esélyesét. Egyetértett vele a pole pozíciót megszerző Leclerc is. „Nem számítottunk rá, hogy felvehetjük a harcot a Mercedesszel vagy a Red Bull-lal. Ez hatalmas meglepetés az egész csapatnak, egyúttal mutatja, milyen kiváló munkát végeztek a gyárban.”

Leclerc utcai pályán is bizonyított - GalériaForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Lars Baron

A monacói pilóta két futamgyőzelemmel a háta mögött érkezett Szingapúrba úgy, hogy az előző két utcai hétvégén, Azerbajdzsánban és Monacóban is összetörte az autóját (sőt, tavaly Szingapúrban is a Saubert), ezúttal viszont nem talált legyőzőre. „Elképesztő kör volt. Az elsőt elrontottam, mert túl közel mentem Lewis-hoz. Emiatt a második szektor nem sikerült” – kezdte a beszámolóját.

Elkövettem néhány hibát, ennek következtében párszor majdnem elvesztettem az autót. Kétszer vagy háromszor már szinte a falban láttam magam, de elképesztő érzés volt, az autó remekül működött.” 

Leclerc pénteken még nem találta az összhangot a Ferrarival, szerinte erre az sem volt mentség, hogy váltóhibával is küzdött, de a viszontagságok még édesebbé tették a sikert, ami egyben azt is jelenti, hogy Leclerc már 7:6 arányban vezet Vettel ellen az időmérős párharcban akkor is, ha csak azokat a Q3-as eredményeket vesszük figyelembe, amely során mindketten futottak mért köröket.

Leclerc ismét legyőzte Vettelt - GalériaForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

Vettel ezúttal csak egy mért kört futott a Q3-ban, mert a második próbálkozás alkalmával hibázott, és végül nem is fejezte be a körét. Ez végül a pole pozíciójába került egy olyan pályán, ahol csapaton belül is ő volt az esélyes ifjú csapattársával szemben. Elárulta, többet kockáztatott a szükségesnél, miután időt veszített az utolsó kör első szektorában.

„Az utolsó kör sajnos nem sikerült. Az 1. és a 3. hely összességében jó eredmény – mondta a négyszeres világbajnok. – Nem vártuk, hogy ennyire erősek leszünk ezen a pályán, úgyhogy elégedett vagyok, kivéve a Q3 végével. Az autó jól működött, a pole pozíció a kezünkben volt” – tette hozzá.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK