Társoldalunk:

Bottas nem érti, miért maradt le ennyire Hamilton mögött

2019.09.20. 18:28

A Mercedes versenyzője jól érezte magát az autóban, mielőtt összetörte azt az első szabadedzésen, utána viszont nem tudott magyarázattal szolgálni a Hamiltonhoz viszonyított hátránya kapcsán.

Lewis Hamilton révén a Mercedes diktálta a tempót a Szingapúri Nagydíj fontosabb, második szabadedzésén, viszont a világbajnoki címvédő istállónak több problémával is meg kellett küzdenie a városállamban zajló versenyhétvége első napján. A Mercedest már koraesti első szabadedzésen is több nehézség is hátráltatta.

Hamilton autója kishíján megsérült, amikor koccant Carlos Sainz McLarenjével, majd Valtteri Bottas riogatta a mérnököket rendszeres csúszkálásával és a hátsó gumik túlmelegítésével. A finn pilóta végül a falhoz is csapta a Mercedest, arra gyanakodott, hogy a gumihőmérséklet is szerepet játszott ebben, de nem vitatta, hogy az ő hibája volt a csattanás.   

A két edzés között újjá kellett építeni a MercedestForrás: AFP/Mladen Antonov

„Már eleve zűrös köre volt, nehéz is megtalálni a középutat az igyekezet és a lazaság között – mondta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. – A gumihőmérsékletnek semmi köze nem volt a balesethez, csak nagyon csúszkált. Nagyon örültünk volna, ha van egy második autónk is, ami adatokat gyűjt, de ez van. Majd megoldjuk.”

Bottas elmondta, a balesetig jól érezte magát az autóban, utána viszont nem tudja, hogy miért került körönként 1 másodperces hátrányba csapattársához képest.

„Nem igazán értem, hogy a második szabadedzésen mi volt, mert minden egyes etap során gyenge volt a tempóm, bármilyen gumikeveréket is használtam. Nem vagyok biztos abban, hogy minden rendben volt az autóval – mondta. – Meg kell néznünk. Úgy éreztem, hogy nem tudok gyorsabban menni, mégis 1 másodperces hátrányba kerültem.”

Hamilton összhangban volt az autójával - GalériaForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Clive Mason

A finn pilóta elsősorban a kormányműre panaszkodott, és nyomatékosította, hogy kételkedik autója tökéletességében, de azt is hozzátette, hogy szerinte „Lewis ma mindenképpen jó formában volt.” A brit pilóta megerősítette ezt, elárulta, „ma sokkal jobban éreztem magam az autóban, mint az elmúlt időszakban bármikor.”

Sikerült működésre bírnom a gumikat, és amikor az ember elkapja a fonalat, itt gyönyörű köröket lehet futni. Nagyon élveztem.”

A tavalyi verseny győztese úgy véli, akadt még tér a javulásra, elsősorban a féktávok és a kanyarbemenetek terén, így további gyorsulásra számít az 1:38.773-as kezdés után. Noha ő elégedett volt az autójával, az FIA-nak akadt kifogása, mert a Mercedesbe túlságosan lehűtött üzemanyagot akartak betölteni.

Egy órával a tréning előtt 32 Celsius fokos hőmérsékletet mért a szövetség hivatalos időjárás-jelentője, a benzin viszont csak 20,3 fokos volt, miközben a szabályok csupán 11 fokos eltérést engednek meg. A csapat beállítási hibával indokolta a történteket, így az Alfa Romeo ausztriai esetéhez hasonlóan 5.000 eurós büntetéssel megúszták az esetet.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK