Vágólapra másolva!
Három csapatnál maradtak szabad ülések a 2020-as szezonra, de ebből kettő nem igazán hajlik arra, hogy szerződtessék Nico Hülkenberget, és a sereghajtó sem tűnt különösebben érdeklődőnek.

Fontos ajtó zárult be Nico Hülkenberg előtt a 2020-as pilótapiacon akkor, amikor a Haas úgy döntött, megtartják a csapat alapítása óta náluk versenyző Romain Grosjeant, és nem szerződtetik a német pilótát, aki az idei szezon végén távozik a Renault-tól. Sőt, jó esély van arra is, hogy elhagyja az egész F1-es mezőnyt, mert a Haas után a Red Bull is kijelentette, hogy nem igazolják le a német pilótát.

„Nico nincs a listánkon. Nagyszerű versenyző és kár lenne, ha nem a Forma-1-ben folytatná jövőre – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke az FIA pénteki sajtótájékoztatóján. – Profi pilóta és egyelőre nem hozott ki mindent magából a Forma-1-ben. Nagyon remélem, hogy talál ülést magának, mert jobb néhány más versenyzőnél a mezőnyben, és a Forma-1-ben van a helye.”

Hülkenberg szekere kifelé áll a mezőnyből Forrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

Horner a Sky Sports műsorában is méltatta a rajtrács egyik legrutinosabb, de még mindig dobogós hely nélküli tagját (Hülkenberg e téren csúcstartó), és „kissé furcsának” nevezte, hogy a sportoló jövőre F1-es állás nélkül maradhat, de kijelentette, a Red Bull a saját tehetségkutató programjának tagjai közül válogat a 2020-as szezonra.

Mivel Horner lényegében bezárta a kaput Hülkenberg előtt a Red Bull csapatai irányába, két alternatívája maradt: a Ferrarihoz sok szállal kötődő Alfa Romeo és a sereghajtó, ráadásul nehéz anyagi helyzetben lévő Williams. Mindkét csapatnál versenyzett már, így jól ismerik a képességeit, de egyik helyen sem ő az esélyes.

Az Alfa Romeónál elsősorban Giovinazzira építenek Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Clive Mason

„Antonio [Giovinazzira] összpontosítunk – mondta Frédéric Vasseur, az Alfa Romeo csapatfőnöke. – Spában kemény hétvégéje volt, de egy héttel később, Monzában már erősen vágott vissza. Segíteni akarjuk a fejlődését. Eljön majd az idő, hogy a jövőről beszéljünk, de én nagyon Antonióra figyelek, szerintem lépésről lépésre egyre jobb munkát végez.”

A héten Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke az Autosportnak azt mondta, Giovinazzinak „meg kell adni a támogatást, amit megérdemel”, és úgy tűnik, Vasseurtől erre számíthat is.

„Őszintén, úgy gondolom, hogy jó irányba tart – mondta. – A tempója megvan, már az első alkalom óta hozza Kimi [Räikkönen] tempóját az időmérőkön, úgyhogy abszolút semmi panaszunk nincs a sebességgel kapcsolatban – folytatta. – Csak azt szeretném, ha több pontot szerezne, de ezzel mindenki így van.”

A Red Bullnál nehezen találnak alkalmas csapattársat Max Verstappen mellé, de Hülkenberggel nem terveznek Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Clive Mason

Hülkenberg a szingapúri hétvége előtt „gyors” és „következetes” versenyzőként jellemezte magát, és szerinte mellette szól az is, hogy 10 évnyi tapasztalattal rendelkezik a Forma-1-ben. Kijelentette, szeretne a mezőny tagja maradni, de nem bármilyen áron. Megjegyezte, nem nézi le a sor végén kullogó Williams-csapatot, de számára kedvező ajánlatot akar csak elfogadni.

A Williamsnél nyilvánvaló, hogy új pilóta után kell nézni, miután Robert Kubica bejelentette, hogy a szezon végén elhagyja a küszködő istállót. Claire Williams csapatfőnök-helyettes elárulta, már készítettek egy listát a jelöltekről, ezen a befutónak tartott Nicholas Latifi is szerepel, de a csapat megvárja, hogy összejön-e a kanadai pilótának elég pont, hogy kiválthassa a szuperlicencet.

Hülkenberg nem akarja Alonso példáját követni Forrás: Joe Skibinski | IndyCar/Joe Skibinski

„Nem egyszerű a helyzetünk a második ülés és a pénzügyi szempontjaink kapcsán, de ez nem azt jelenti, hogy ne találhatnánk megoldást egy olyan pilótával, aki nem hoz támogatást – mondta Williams. – Vannak nyitott lehetőségeink. Nico Hülkenberggel eddig nem egyeztettünk” – erősítette meg, de hozzátette: „Nico felkészültsége és kompetenciája mindig vonzó lesz egy csapatnak.”

A McLaren az IndyCarba hívta

Miközben az F1-ben nem áll jól a szénája, Hülkenberget a McLaren az IndyCarba csábította, de Zak Brown szerint az egyeztetések lényegében el sem indultak a két fél között.

„Beszéltem erről Nicóval – mondta az amerikai üzletember. – Nem akar oválpályákon versenyezni, nekünk viszont a bajnoki címre kell hajtani. Nicóval mindenképpen beszélni akartunk, de az oválok kapcsán gyorsan választ kaptunk. Úgy gondolom, a következő 30 nap során döntést hozunk, és bárkivel is folytatjuk, biztosan izgalmas felállásunk lesz.”