Vágólapra másolva!
A tavalyi csúcsidőszak után az idén is visszahívta a Red Bull F1-es csapata korábbi szerkezeti elemzőjüket, Kling Sándort, aki családi vállalkozásuk fejlesztésében hasznosítaná a megszerzett tudást.

Noha még hét futam hátra van az idei versenynaptárból, a Forma-1-ben már megkezdődött a 2020-as szezon, erre utal az is, hogy a csapatok még a szokásosnál is nagyobb erőket mozgósítanak az előkészületek során. Egyebek mellett a Red Bull is visszahív munkatársakat, akik az egész szezont már nem a gyárban töltik, de visszatérnek, amikor szükség van rájuk.

Közéjük tartozik Kling Sándor is, aki szerkezeti elemzőként korábban főállásban is dolgozott különböző kompozit alkatrészeken a Red Bull Technology Centre-ben, 2018-ban viszont úgy döntött, hazatér a családi vállalkozásukba, és egy saját mérnökirodát is alapított. Ezt képviselve tavaly már visszadolgozott a Red Bullnak, és hétfői kezdéssel az idén is elfogadta a felkérést.

Kling Sándor is részt vesz a 2020-as F1-es Red Bull fejlesztésében Forrás: Kling Sándor

Több okból kifolyólag döntöttem úgy, hogy megyek vissza – nyilatkozta Kling Sándor a GPhíreknek. – Az egyik, hogy sokat tudok tanulni, hiszen ilyen közegben ez mindig lehetséges. A jelenlegi élethelyzetemben nekem most még a mérnöki feladatnál is fontosabb, hogy olyan dolgokat ellessek, amelyeket a családi vállalkozásunkban végzett munkám kapcsán vettem észre.”

„A Forma-1 olyan közeg, ahol nagyon gördülékenyen kell mennie a dolgoknak ahhoz, hogy egyik hétről a másikra egy fejlesztés felkerüljön az autóra. A minőségbiztosítás és a gyorsaság is nagyon fontos” – emelte ki, majd hozzátette: „Természetesen érzelmileg is szívesen visszamegyek, mert nagyon szeretek F1-es autó tervezésével foglalkozni.”

The Factory
The Factory
The Factory
The Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory MILTON KEYNES, UNITED KINGDOM - JUNE 03:  General view of the Red Bull Racing simulator building at the team factory in Milton Keynes after the Turkish Grand Prix on 3 June, 2010 in Milton Keynes, United Kingdom.  (Photo by Getty Images for Re
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory
The Factory MILTON KEYNES, UNITED KINGDOM - JUNE 03:  General view of the Red Bull Racing simulator building at the team factory in Milton Keynes after the Turkish Grand Prix on 3 June, 2010 in Milton Keynes, United Kingdom.  (Photo by Getty Images for Re
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory
The Factory
The Factory
The Factory MILTON KEYNES, UNITED KINGDOM - JUNE 03:  General view of the Red Bull Racing simulator at the team factory in Milton Keynes after the Turkish Grand Prix on 3 June, 2010 in Milton Keynes, United Kingdom.  (Photo by Getty Images for Red Bull)
The Factory MILTON KEYNES, UNITED KINGDOM - JUNE 03:  General view of the Red Bull Racing simulator at the team factory in Milton Keynes after the Turkish Grand Prix on 3 June, 2010 in Milton Keynes, United Kingdom.  (Photo by Getty Images for Red Bull)
The Factory MILTON KEYNES, UNITED KINGDOM - JUNE 03:  General view of the Red Bull Racing simulator at the team factory in Milton Keynes after the Turkish Grand Prix on 3 June, 2010 in Milton Keynes, United Kingdom.  (Photo by Getty Images for Red Bull)
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory
The Factory
The Factory
The Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory MILTON KEYNES, UNITED KINGDOM - JUNE 03:  General view of the Red Bull Racing simulator building at the team factory in Milton Keynes after the Turkish Grand Prix on 3 June, 2010 in Milton Keynes, United Kingdom.  (Photo by Getty Images for Re
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory
The Factory MILTON KEYNES, UNITED KINGDOM - JUNE 03:  General view of the Red Bull Racing simulator building at the team factory in Milton Keynes after the Turkish Grand Prix on 3 June, 2010 in Milton Keynes, United Kingdom.  (Photo by Getty Images for Re
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory
The Factory
The Factory
The Factory MILTON KEYNES, UNITED KINGDOM - JUNE 03:  General view of the Red Bull Racing simulator at the team factory in Milton Keynes after the Turkish Grand Prix on 3 June, 2010 in Milton Keynes, United Kingdom.  (Photo by Getty Images for Red Bull)
The Factory MILTON KEYNES, UNITED KINGDOM - JUNE 03:  General view of the Red Bull Racing simulator at the team factory in Milton Keynes after the Turkish Grand Prix on 3 June, 2010 in Milton Keynes, United Kingdom.  (Photo by Getty Images for Red Bull)
The Factory MILTON KEYNES, UNITED KINGDOM - JUNE 03:  General view of the Red Bull Racing simulator at the team factory in Milton Keynes after the Turkish Grand Prix on 3 June, 2010 in Milton Keynes, United Kingdom.  (Photo by Getty Images for Red Bull)
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory
The Factory
The Factory
The Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory MILTON KEYNES, UNITED KINGDOM - JUNE 03:  General view of the Red Bull Racing simulator building at the team factory in Milton Keynes after the Turkish Grand Prix on 3 June, 2010 in Milton Keynes, United Kingdom.  (Photo by Getty Images for Re
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory
The Factory MILTON KEYNES, UNITED KINGDOM - JUNE 03:  General view of the Red Bull Racing simulator building at the team factory in Milton Keynes after the Turkish Grand Prix on 3 June, 2010 in Milton Keynes, United Kingdom.  (Photo by Getty Images for Re
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory
The Factory
The Factory
The Factory MILTON KEYNES, UNITED KINGDOM - JUNE 03:  General view of the Red Bull Racing simulator at the team factory in Milton Keynes after the Turkish Grand Prix on 3 June, 2010 in Milton Keynes, United Kingdom.  (Photo by Getty Images for Red Bull)
The Factory MILTON KEYNES, UNITED KINGDOM - JUNE 03:  General view of the Red Bull Racing simulator at the team factory in Milton Keynes after the Turkish Grand Prix on 3 June, 2010 in Milton Keynes, United Kingdom.  (Photo by Getty Images for Red Bull)
The Factory MILTON KEYNES, UNITED KINGDOM - JUNE 03:  General view of the Red Bull Racing simulator at the team factory in Milton Keynes after the Turkish Grand Prix on 3 June, 2010 in Milton Keynes, United Kingdom.  (Photo by Getty Images for Red Bull)
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory
The Factory photos from the Milton Keynes Factory

Kling Sándor szerint az időzítéssel kapcsolatban kellett egyezkedni a csapattal, mert a tél közeledtével a kapugyártásban most jön a főszezon, miközben a Red Bullnak is fontos, hogy már a fejlesztés kezdetétől kivegye a részét a munkából. „Nem tudom, hogy mi lesz az én feladatom, de biztos vagyok benne, hogy valami komoly munkát fogok kapni, mert

A szakember elárulta, az ő munkáját nem befolyásolja, hogy mi a csapat aktuális célja, mert minden évben reméli, hogy világbajnok autón dolgozhat, és mindig próbálja a lehető legjobb teljesítményt nyújtani. A munkába állása előtt az sem foglalkoztatta különösebben, hogy milyen szabálymódosítások várhatók a 2020-as szezonra vonatkozóan.

Kling Sándor műszaki fókuszú F1-es vlogot is indított Egyforma címmel

„Mire hozzánk elkerülnek az alkatrészek, addigra a geometriai módosításokat már figyelembe vették, mondjuk az aerodinamikusok. Ha szilárdsági vagy merevségi szabályváltozás lesz, akkor más számokkal kell dolgozni, de a feladat ugyanaz, a lehető legjobban meg kell közelíteni a határokat” – foglalta össze.

Fejlődik a mérnökiroda

Amikor felmondott a Red Bullnál, Kling Sándor elsősorban egy magyar mérnökiroda felépítésének tervével tért haza, ami egy kompozit keréktárcsa fejlesztésébe fogott. Az idén formálisan már ez a magyar mérnökiroda dolgozik be a Red Bullnak, és az elmúlt hónapok során több érdeklődő is kopogtatott nála, köztük egy bicikligyár és egy sportautógyár is, valamint folyamatban van a felni tökéletesítése is.

Karbon kompozit keréktárcsa Forrás: Kling Sándor

„A felnigyártás kapcsán megcsináltuk az alapvető teszteket, amiket a fém felnikre el lehet végezni. Sajnos még nincs szabvány kompozit felnikre. Egészen másként viselkedik a fém és a kompozit anyag, de az elvégzett teszteket sikeresnek értékeltük, mert a filozófiát, amit a teszt előírt, azt teljesíti. Mivel eljutottunk erre a szintre,

például a fék környékén, kanyar közben, kigyorsításokon. Jelenleg is készülőfélben vannak a tesztfelnik, bízunk abban, hogy még az idén sikerül kijutni pályára, és ha megvannak az eredmények, akkor pályahasználatra valószínűleg el is kezdjük értékesíteni a kompozitfelniket. Az elsődleges cél viszont a sorozatgyártás, ezen az úton is haladunk, a szerszámok gyártástechnológiáját is tervezzük már.”