Társoldalunk:

Verstappen kissé bosszús, Albon új sisakot tesztelt

2019.09.06. 19:29

Max Verstappen nem örül, hogy mindenképp a mezőny végéről kell rajtolni az Olasz Nagydíjon, Alex Albon pedig elmagyarázta, hogy miért volt teljesen fehér a sisakja az első szabadedzésen.

A monzai második szabadedzés alapján úgy néz ki, hogy a Honda motorfejlesztései révén a Red Bull előre tudott lépni, Verstappen csupán 372 ezreddel autózott lassabbat Charles Leclerc idejénél, ráadásul csapattársa sem volt nagyon messze tőle. A holland pilóta az Olasz Nagydíjra kapta meg a Honda 4-es specifikációjú motorját, így vasárnap a mezőny végéről fog rajtolni, ami kicsit bosszantja, ugyanakkor örül, hogy a mai napon minden rendben zajlott.

Verstappennek felemásak az érzései - Galéria!Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dan Istitene

„Jó a tempónk, elégedett vagyok az autóval – nyilatkozta Verstappen a Sky Sportsnak a szabadedzés után. – Annak is örülök, hogy minden simán ment. Nyilván bosszant egy kicsit, hogy holnap nem úgy vágok neki az időmérőnek, ahogy szeretnék, de a futamra koncentrálok" – utalt a büntetésre. Verstappentől megkérdezték, hogy fogja-e segíteni csapattársát az időmérőn, mire elmondta, hogy erről még nem esett szó a csapaton belül.

Az első szabadedzésen egy sima, fehér Arai sisakot használó Alex Albon 611 ezredmásodperccel maradt el Leclerc idejétől. A thai pilóta szintén elégedett volt a kocsival, szerinte egyre inkább utolérik riválisaikat. „Meglátjuk, hogy mit hoz a holnap, de az első tapasztalatok pozitívak voltak – jelentette ki. – Az autó egyensúlya egész jó. Folyamatosan csökkentjük a lemaradásunkat."

Albon és a fehér Arai sisakForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Lars Baron

Albon korábban a Bell sisakját használta, a második tréningre visszaváltott erre a fejvédőre. Az Arai-teszt hátterében az áll, hogy

Adrian Newey, a Red Bull főtervezője évek óta ehhez a gyártóhoz igazítja az autó aerodinamikáját, ezért az istálló mindenkori versenyzői is Araival mennek.

Verstappen az idei szezonra ugyan Schuberthre váltott, ennek azonban kényelmi okai voltak. „Elég későn született meg a döntés – nyilatkozta Albon arról, hogy Monzában új sisakot próbált ki. – Remélhetőleg holnapra megkapjuk a teljesen kifestett változatot is. Meg akartuk nézni, hogy a váltás javítja-e a rádiózást és persze magát az aerodinamikai teljesítményt."

Albonnak egyelőre nincsenek kényelmi gondjai, szerinte minden fejvédő majdnem ugyanolyan.
„Nem éreztem nagy változást – mondta. – Manapság a sisakgyártóknak szigorú szabályokat kell követniük, ezért nincsen túl nagy különbség."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK