Räikkönen főnöke Verstappent okolja a két pilóta ütközéséért

Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Max Verstappen, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
RAIKKONEN Kimi (fin), Alfa Romeo Racing C38, VERSTAPPEN Max (ned), Aston Martin Red Bull Racing Honda RB15, crash, accident at the start of the race during the 2019 Formula One World Championship, Belgium Grand Prix from August 29 to september 1 in Spa -Francorchamps, Belgium - Photo DPPI
Vágólapra másolva!
A vasárnapi Belga Nagydíjon már az első kanyarban összeütközött a futamot az ötödik helyről kezdő Max Verstappen a hatodik rajtkockából induló Kimi Räikkönennel, a koccanás mindkettejük versenyét tönkretette. A két csapatfőnök, Christian Horner és Frédéric Vasseur másképp látta a történteket.

Spában megszakadt Max Verstappen pontszerző sorozata. A holland pilóta utoljára a tavalyi Magyar Nagydíjon maradt pont nélkül, azóta minden hétvégén az első öt hely valamelyikén végzett. Vasárnap az első kört sem tudta teljesíteni, köszönhetően a rajt utáni incidensnek. A Red Bull pilótája és csapatfőnöke, Christian Horner szerint is versenybaleset történt, az Alfa Romeónál viszont más véleményen vannak.

Verstappen és Räikkönen összeér az első kanyarban Forrás: DPPI/Dppi

Verstappen nagyon rosszul kapta el a rajtot, rögtön az indítás után Räikkönen és Sergio Pérez is megelőzte. Hogy mentse a menthetőt, a holland egy késői fékezéssel a La Source-ban bebújt a finn versenyző mellé, ám mindkettőjüknek már nem maradt hely. Összeértek, Räikkönen két kerékkel a levegőbe emelkedett, míg Verstappen felfüggesztése eltört, így az Eau Rouge-banl a falban kötött ki. Az Alfa pilótája folytatta a futamot, de a sérült karosszéria miatt nem volt esélye jó eredményt elérni.

Frédéric Vasseur, az Alfa Romeo csapatfőnöke úgy véli, felesleges volt a Red Bull versenyzőjének manővere. Szerinte várnia kellett volna, hiszen ezen a pályán az átlagosnál könnyebb előzni.

„Nem tudom, mi történt Verstappennel , de a semmiből érkezett meg, a fékezés pillanatában még Pérez is előtte volt – nyilatkozta a francia szakember az Autosportnak. – Az első kanyarban próbált két autót is megelőzni, ami butaság. Nem Magyarországon vagy Monacóban vagyunk, Spában rengeteg lehetőség van előzni."

Törött felfüggesztéssel Verstappen már az Eau Rouge-t sem tudta bevenni Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dean Mouhtaropoulos

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke kiemelte, hogy pilótájának az elmúlt egy évben ritkán látható szériája volt. Emellett felhívta a figyelmet, hogy Verstappen és Räikkönen már korábban is keveredett hasonló szituációba a pályának ugyanezen pontján. „Maxnak a tavalyi Magyar Nagydíj óta tartott az a rendkívüli sorozata, hogy minden futamot az első ötben zárt. Ez huszonegy versenyt jelent, vagy valami hasonlót – méltatta pilótáját. – A mostani eset szinte megegyezett a 2016-ban történtekkel, amikor szintén Kimi volt a másik szereplő" – tette hozzá.

Horner szerint Räikkönen nem látta a bevetődő Verstappent, de nem hibáztatja a finn versenyzőt. Úgy véli, versenybaleset történt, ami egy jobb rajttal elkerülhető lett volna.

„Nem hiszem, hogy Kimi látta volna, talán pont a holtterébe esett. Mindenesetre versenybaleset volt – jelentette ki. – Nem startoltunk jól, emiatt pedig bekerültünk a sűrűjébe. Ez sajnos megpecsételte a versenyünket."

Karun Chandhok, a Sky Sports szakértője elemzi, hogy Räikkönen miként húzódott belülre, nem hagyva helyet Verstappennek, valamint hozzáteszi, hogy ezt látva talán a holland is ráléphetett volna a fékre. A videóból kiderül, hogy a két versenyző az Eau Rouge-ban is összeért, amikor az Alfa kívülről kerülte az irányíthatatlanná váló Red Bullt, a végén pedig láthatjuk a két versenyző kísértetiesen hasonló 2016-os spái koccanását

Az FIA Hornerrel értett egyet: a sportfelügyelők ugyan vizsgálták az esetet, de nem adtak büntetést egyik érintettnek sem. Michael Masi, a Forma-1 versenyigazgatója ki is fejtette a döntés hátterét.

„Miután beküldtük a biztonsági autót, megnéztük, pontosan hogyan zajlottak az események” – mondta.

Räikkönennek mostanában nincs szerencséje Belgiumban. Az utóbbi négy alkalomból háromszor is összeért valakivel közvetlenül a rajtot követően, ráadásul mindháromszor egy Red Bull-lal találkozott, hiszen a Horner által említett eset mellett tavaly Ricciardo autója vágta ki a gumiját.