Társoldalunk:

Még súlyosabb is lehetett volna a spái F2-es baleset

2019.09.03. 09:52

Egy halálos áldozatot követelt és további súlyos sérüléseket okozott a múlt szombati F2-es futam elején történt baleset, de ha nincs egy sokat bírált biztonsági fejlesztés, még nagyobb lehetett volna a baj.

Hatalmas baleset történt a múlt szombaton megrendezett spái F2-es futam elején, amely során Anthoine Hubert életét vesztette, miután egy védősávról visszapattanva Juan Manuel Correa belerohant az autójába. Correát jelenleg láb- és gerincsérüléssel az intenzív osztályon kezelik, és amint az egészségi állapota megengedi, az USA-ba szállítják.

Az ütközés egy láncreakció következménye, Hubert akkor vesztette el az uralmát az autója fölött, amikor megpróbálta kikerülni Giuliano Alesi megforgó autóját. Alesi az Eau Rouge tetején pördült meg, az autója hátuljával nekiütközött a menetirány szerinti baloldali védősávnak, és megsérült a hátsó szárnya.

Hubert sisakja édesanyja és testvére kezében - szerencsére ellenfelét megvédte a glóriaForrás: AFP/Nicolas Lambert

A szárny darabjai nem sokkal később leváltak az autóról, és a sorban hátrébb érkező Sean Gelael felé repültek, egy visszajátszás szerint el is találták a versenytempóban száguldó autót, de a glória megakadályozta, hogy az alkatrész a versenyző fejének ütközzön, ami újabb súlyos sérüléseket és beláthatatlan következményeket vont volna maga után.

A sokat bírált fejvédő szerkezet tavaly jelent meg az F1-es és F2-es autókon, az idén pedig már a Formula E-ben és az F3-ban is használják, egy szélvédővel ellátott változatát az IndyCarban is bevetik.

A pilóták közül többen is bírálták az alkatrészt a bevezetése idején elsősorban azt kifogásolva, hogy a nyitott pilótafülkéjű formulaautókra nem való ilyesmi, mások a látványát kifogásolták, de felmerültek egyéb aggályok is, ezek viszont elhalkultak, mióta a tavalyi barcelonai hétvégén az eszköz valószínűleg életet mentett szintén az F2-ben, és a 2018-as Belga Nagydíjon is bizonyított.

Az idén éppen 10 éve, hogy Henry Surtees életét vesztette egy F2-es futamon (bár azok az autók teljesen más műszaki előírások szerint készültek) egy másik autóról leváló kerék miatt és Felipe Massa is életveszélyes sérüléseket szenvedett a Magyar Nagydíj időmérő edzésén, amikor fejbe találta egy rugó.

Hubert balesete előtt az utolsó halálos szerencsétlenséget szintén egy elszabadult alkatrész okozta, Justin Wilson járt szerencsétlenül egy IndyCar-futamon, 2015-ben.

Részben a glória bevezetése miatt is érzik manapság az F1-es pilóták, hogy alapvetően biztonságos körülmények közepette versenyeznek, többen is méltatták az FIA munkáját a biztonsági fejlesztések terén, ugyanakkor a korábbi négyszeres világbajnok Alain Prost emlékeztetett, hogy további kutatásokra van szükség, hogy a sportág még biztonságosabb legyen.  

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK