Társoldalunk:

Rajtbüntetéssel kezd a Red Bull újonca Belgiumban

2019.08.30. 13:50

Az elmúlt évekhez hasonlóan az idén is megszaporodnak a büntetések a szezon második felére. A csapatok többsége nem tudja végigcsinálni az idényt a szankció nélkül felhasználható erőforrásokkal, mások pedig az új fejlesztéseiket vetik be.

Motorcserék miatt a nyári szünet utáni első versenyhétvégén legalább hat versenyző indul majd rosszabb rajtpozícióból, mint amit a szombati időmérőn kiharcol magának, ugyanakkor a pálya a hosszú padlógázas szakaszaival jó lehetőséget nyújt arra, hogy a hátulról indulók felzárkózzanak.

A Renault Belgiumban veti be a C-specifikációjú motorját. A francia gyártó szerint minimális javulás várható mind a teljesítmény, mind a megbízhatóság terén. Mivel Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg, valamint a szintén Renault-motorokat hajtó McLaren-pilóta, Carlos Sainz is felhasználta a belső égésű motorokra megszabott kvótát, így mindhárman öt-öt hellyel indulnak hátrébb a kvalifikáción elért helyezésüknél. 

Albon a mezőny végéről kezd - Galéria!Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

A Honda-motorral versenyző pilóták közül Alexander Albon és Danyiil Kvjat kapja meg először a japánok negyedik specifikációjú erőforrását. Mivel a thai pilóta a szabályok szerint „megörökli” elődje, Pierre Gasly erőforrásait,

Kvjathoz hasonlóan a mezőny végéről kezdi majd a Belga Nagydíjat, miután nemcsak a belső égésű motorból, hanem más komponensekből is túllépték a megengedett határt.   

Hasonlóan járt Lance Stroll is. Ugyan minden Mercedes-erőforrással rendelkező autóban kicserélték a belső égésű motort, a turbófeltöltőt és az MGU-H-t is, de mindhárom esetben csak a kanadai versenyző lépte túl a küszöböt. Lewis Hamilton autójában teljes erőforrás-cserét hajtottak végre, azonban egyik komponensből sem lépték még túl a megengedett darabszámot.

A Ferrari is hozott fejlesztést

Az olasz istálló is új specifikációjú motorral készült a hétvégére, azonban egyelőre csupán a Haasnál és az Alfa Romeónál fogják igénybe venni. Kevin Magnussen, Romain Grosjean, valamint Antonio Giovinazzi autójában a belső égésű motort, a turbófeltöltőt és az MGU-H-t cserélték ki. A gyári Ferrarik valószínűleg egy hét múlva, Monzában kapják meg az új fejlesztéseket.

A Ferrari versenyzői még a régi motorral mennek - Galéria!Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

Büntetést egyik érintett versenyző sem fog kapni, mert még mindhárman a megengedett számú erőforrásokon belül vannak. A másik Alfa-versenyző, Kimi Räikkönen azonban nincs ilyen kellemes helyzetben. A finn pilótánál már bármelyik elem cseréje szankciót von maga után.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK