Társoldalunk:

Hivatalos: Ocon váltja Hülkenberget a Renault-nál

2019.08.29. 14:25

Ahogyan arra számítani lehetett, a Mercedes jövő évi üléséről lemaradó Esteban Ocon 2020-ban a Renault-nál folytatja pályafutását, jelentette be a francia istálló a Belga Nagydíj csütörtöki sajtónapján. 

Miután a Mercedes bejelentette, hogy 2020-ban is a Lewis Hamilton-Valtteri Bottas párossal indul a Forma-1-ben, szinte borítékolható volt, hogy Esteban Ocon, az istálló harmadik számú pilótája a korábbi pletykáknak megfelelően a Renault gyári csapatánál folytatja. A 22 esztendős francia pilótának nem lesz ismeretlen az alakulat, ahol korábban tesztelt is.

Az F1-ben 2016-ban, az azóta megszűnt Manorral bemutatkozó, 2017-ben és 2018-ban a Force Indiánál versenyző pilóta kétéves szerződést írt alá a Renault-val,

ahol Daniel Ricciardo csapattársa lesz, az istállónál harmadik éve versenyző Nico Hülkenbergnek így új ülés után kell néznie, ha jövőre is maradni szeretne a száguldó cirkuszban.

Ocon korábban már vezetett a Renault-nak, igaz, csak tesztenForrás: Getty Images/2016 Getty Images/Mark Thompson

Ocon 2016 óta a Mercedes támogatottja, abban az évben azonban a Renault-nál is tesztelt, ugyanis előtte a Lotus versenyzői programjának volt a részese. Helyét a mezőnyben azután veszítette el, hogy Lance Stroll édesapja megvásárolta a Force Indiát (azóta Racing Point) és fiát ültette Sergio Pérez mellé. Ocon ezután a Mercedes tartalékja lett az idei évre, Toto Wolff csapatfőnök azonban többször elmondta, mindenképpen versenyzői üléshez szeretné őt juttatni 2020-ra. Egy ideig úgy tűnt, hogy a francia az erősen kezdő, de ismét visszaeső Valtteri Bottast válthatja jövőre, a finn pilótának azonban ismét bizalmat szavazott a címvédő.

Forma-1-es karrierje alatt Esteban volt fent és lent is, tökéletesen megérti, hogy minden adódó lehetőséget ki kell használni. A célja az lesz, hogy a természet adta tehetsége mellé a versenyzéstől távol töltött év alatt csak erősödő benne levő hajtóerőt és energiát is megmutassa. Most rajtunk múlik, hogy bevezessük őt a csapat fejlődésének következő fázisába” – nyilatkozta Cyril Abiteboul, a Renault sportprogramjának igazgatója.

Ocon az idei évet a Mercedes tartalékjaként töltiForrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

 „Mindenek előtt nagyon büszkévé tesz, hogy a Renault versenyzője lehetek. Enstone-ban nőttem fel, kezdve a Lotusszal 2010-ben, majd a Renault-val – tekintett vissza Ocon a csapattal töltött előző időszakára. – Nagyon kötődöm ehhez a csapathoz és mindenkihez, aki itt dolgozik, ők voltak azok, akik a motorsport felső kategóriáinak ajtaját kinyitották előttem. Másodsorban annak is örülök, hogy egy nagy ambíciókkal rendelkező csapat megbízott bennem és lehetőséget adott, hogy újra megmutassam a képességeimet az F1-ben.”

Azt egyelőre nem közölték a felek, hogy Ocon marad-e a Mercedes kötelékében, Toto Wolff korábbi nyilatkozatai alapján várhatóan nem.

Arról sincs egyelőre hír, hogy az így ülés nélkül maradó Nico Hülkenberg mihez kezd jövőre, a legnagyobb esélye vélhetően a Haasnál lehet arra, hogy az F1-ben maradjon, az amerikai istálló csapatfőnöke korábban őt nevezte meg Ocon és Romain Grosjean mellett, mint Kevin Magnussen lehetséges jövő évi csapattársát. Ő maga azt állítja, jók a kilátásai a következő idényre.

Hülkenbergnek nem maradt hely a Renault-nálForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

„Szeretném megköszönni Nico masszív hozzájárulását az utóbbi három évben mutatott fejlődésünkhöz – mondott köszönetet a német pilótának Cyril Abiteboul. – Amikor csatlakozott hozzánk, kilencedikek voltunk a pontversenyben, tavaly felhozott minket a negyedik helyre és hetedik lett a pilóták pontversenyében. A szerződésének közelgő lejárta nehézzé tette ezt a döntést, mivel ő a fejlődésünk egyik alappillére volt.”

A 2010 óta az F1-ben versenyző Hülkenberg szerint nem kizárólag a teljesítménye miatt cserélik őt le. „Sajnálatos, hogy a szezon végén véget ér a közös utunk a Renault-val – írta a közösségi oldalán. – Reméltük, hogy előreléphetünk ebben a szezonban, ez azonban sajnos eddig nem sikerült. Köztudott, hogy a pilóták kiválasztása nem csak a teljesítményük alapján történik, sok más tényező is közrejátszik.Ez van, bizonyára mindannyian szeretnénk, ha ez másképp lenne, de akárhogy is, továbbra is koncentrált leszek és megpróbálok minél több sikert elérni a csapatnak a hátralevő versenyeken. Ami a 2020-as szezont illeti, magabiztos vagyok azzal kapcsolatban, hogy sikerül megoldást találni [a Forma-1-ben maradásra], jelenleg azonban még nincs mit bejelenteni.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK