A Ferrari bővítheti a technikai stábját, hogy megoldja a gondjait

Forma-1, Osztrák Nagydíj, pályabejárás, Ferrari, Vettel
SPIELBERG, AUSTRIA - JUNE 27: Sebastian Vettel of Germany and Ferrari (third from right) walks the track with his engineers during previews ahead of the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on June 27, 2019 in Spielberg, Austria. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Az idei szezonja lényegében elúszott, a Ferrari ezért hamarosan elkezdhet a 2020-as, valamint a 2021-es, vízválasztó évre összpontosítani, legalábbis ami a technikai stáb összetételét és az infrastruktúrát illeti.

A hétvégi Belga Nagydíj nemcsak az idei szezon második felének kezdetét (még ha statisztikailag ezen már túl is vagyunk) jelenti, hanem a Ferrari reményei szerint a csapatuk felzárkózásának kezdetét is. A vörösök sokat várnak a spái és monzai futamtól, papíron ez a két pálya kedvezhet nekik a legjobban a hátralevő kilenc helyszín közül.

Az idei első győzelem hajszolása mellett ugyanakkor a jövőjükre is gondolniuk kell, jellemzően a szezonnak ez az a szakasza, amikor minden csapat nagy részben átáll a jövő évi autójának fejlesztésére. Mattia Binotto csapatfőnök korábban azt nyilatkozta, hogy nem fognak a kelleténél korábban a 2020-as modellre koncentrálni, mivel az idei autó fejlesztéséből is profitálhatnak jövőre, sajtóértesülések szerint azonban így is komoly készülődés zajlik a háttérben a következő szezonra és az azutáni évekre.

A vörösök új szakemberekkel erősítik meg a technikai gárdát Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Bryn Lennon

Az istálló új, a pletykák szerint a korábbinál 20 lóerővel erősebb motorváltozattal készül a Belga Nagydíjra, az új erőforrás teljes potenciálját pedig várhatóan Monzában, hazai versenyén fogja kihasználni, miután Spában megbizonyosodott a megbízhatóságáról. Ennél azonban több kell, hogy akár már jövőre valós eséllyel szálljanak harcba a vb-címért, a Corriere della Sera értesülései szerint a vezetőség komolyan elkezdett foglalkozni a csapat közép- és hosszú távú jövőjével,

Louis Camilleri, a Ferrari ügyvezető igazgatója a korábbinál többet invesztál a sportrészlegbe, elsősorban a 2021-es szabályváltozásokra való felkészülés miatt.

Attól a szezontól bevezetik a költségplafont, a topcsapatok pedig igyekeznek ezt megelőzően, még a korlátozások nélküli Forma-1-ben a lehető legjobban felkészülni a változásokra.

Camilleri szerint is több kell Forrás: CR2/Calloalbanese

Az olasz napilap szerint Maranellóban az egyik prioritást a már 10 éves szimulátor fejlesztése élvezi, a másikat pedig az új szakemberek toborzása,

akik között akadnak, akik a járműdinamikában, mások pedig a gumikezelésben jártasak. A Ferrari célja, hogy velük javítsa ki a jelenlegi gyengeségeit, neveket egyelőre nem említettek,

eddig egy érkező biztos, a korábbi főtervező, az Alfa Romeótól visszatérő Simone Resta novemberben áll munkába Maranellóban, hogy a vezetésével a csapat elkezdje a felkészülést 2021-re.