Társoldalunk:

Belgiumtól felhagy a kísérletezéssel a Haas

2019.08.27. 18:56

Az amerikai istálló útvesztőbe került az idei autó fejlesztése terén, ezért Romain Grosjeannal kísérletezésre használták az előző három futamot, de ennek Spában véget vetnek.

Egyforma specifikációjú autókat ad pilótáinak a nyári szünet után a Haas, jelentette be a csapat a hétvégén zajló Belga Nagydíj előtt. Az egyforma technikai feltételek általában elvárásként jelennek meg a pilóták részéről, a Haas viszont annyira belegabalyodott az idei fejlesztéseik és a beállítások kiismerésébe, hogy az előző három futamon eltérő konfigurációjú autókat használtak.

Romain Grosjean a Brit Nagydíjtól az eredeti, Ausztráliába is elvitt alkatrészekből álló autóval ment Silverstone-ban, a Hockenheimringen és a Hungaroringen, míg Kevin Magnussen a csapat ún. második generációs autóját használta, amit a Spanyol Nagydíjon vetettek be először.  

Grosjean a régi autóval verte fel az olajsemlegesítő port a HungaroringenForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

„Spába a továbbfejlesztett autóval megyünk, amit Hockenheimben is használtunk – erősítette meg Günther Steiner csapatfőnök. – Elég sok tanulságot levontunk, és próbáltunk javítani az autón néhány összetevő megváltoztatásával. Mindkét autónk ugyanolyan specifikációjú lesz, és remélhetőleg továbbra is tanulunk ebből.”

A Haas a többi istállótól eltérő módszer szerint működik, amit csak lehet, külső beszállítóktól vásárolnak, így az önálló fejlesztésű alkatrészeik aránya jóval kisebb, mint az ellenfeleknél.

Ez már korábban is okozott náluk fennakadásokat, sokáig a fékrendszerrel küszködtek, az idén elsősorban a gumik működtetése, és a megfelelő üzemi tartomány eltalálása volt a kulcsprobléma. Ebből is következően a tavalyi 5. helyről visszacsúsztak a konstruktőri világbajnokság 9. helyére.

Nehezen ismerték ki az idei autótForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

Mivel 26 pontot gyűjtöttek, és az utolsó helyezett Williamsnek egyelőre mindössze 1 pontja van, a csapatot nem fenyegeti a veszély, hogy visszaesnek, igaz, hogy reálisan csak a 32 pontos Alfa Romeo és a 31 pontos Racing Point utolérése lehet a céljuk.

Részben már a 2020-as autóra összpontosítunk  

– mondta Steiner azzal kapcsolatban, hogy terveznek-e még az idén fejlesztéseket. – Meg kell néznünk, mivel tudunk előrukkolni a szélcsatornában, milyen apró újításokat tudunk még hozni a 2019-es autóra, és hozunk-e további fejlesztési csomagokat. Még nem tudjuk pontosan.” 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK