Társoldalunk:

Mercedes: Felzárkózni könnyebb, mint az élen maradni

2019.08.21. 16:33

A Honda a Red Bull-lal karöltve egyre komolyabb fenyegetést jelent a 2014-es szezon óta az összes konstruktőri és versenyzői vb-címet bezsebelő Mercedesre, amelynek csapatfőnöke ennek ellenére örül neki, hogy a japánok fejlődnek, mert szerinte így ők is rá vannak kényszerítve a korábbinál nagyobb erőfeszítlésre.

Noha a legtöbb gyártó nem zárkózik el attól, hogy a jövőben ismét befagyasszák az F1-es motorfejlsztéseket, jelenleg még öldöklő küzdelem zajlik ezen a téren. A hibrid éra elején még a Mercedes volt óriási fölényben, azóta viszont a Ferrari utolérte őket, mostanra pedig az évekig csak szenvedő Honda is szintet lépett. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke úgy véli, hogy ez nemcsak a Forma-1-nek, hanem a riválisoknak, köztük nekik is jót tesz, mert megakadályozza, hogy elkényelmesedjenek.

A Mercedesnek már a Hondától is tartania kellForrás: Sam Bloxham / LAT Images/Motorsport Images

A Honda az idén megszerezte első győzelmét az F1-es visszatérése óta, azóta pedig egyet erre is rátett, ez azonban nem kizárólag Max Verstappen zsenijének és a Red Bull jó kasztnijának volt köszönhető, hanem a japánok fejlődésének is.

A Red Bull pilótái már egyáltalán nincsenek olyan kiszolgáltatott helyzetben a motorerőt igénylő pályákon, mint a Renault-val voltak, Toto Wolff pedig üdvözli ezt.

„A Red Bull kasztnija mindig is a legjobbak egyike volt, és még most is az, ráadásul a Honda is nagyot lépett előre a tavalyi évhez képest, dicséret illeti őket – nyilatkozta az osztrák üzletember. – A Forma-1 szempontjából örülök ennek, mert egy erős Honda jó az F1-nek és a versenyeknek is. Ha van egy negyedik motorgyártó is, amelyik versenyképes, az mindannyiunknak kedvező, valamint azt is megmutatja, hogy bizonyos módon meg kell újulnunk, ezt pedig igazán pozitív kihívásnak tartom."

A Mercedest is keményebb munkára sarkallja a Honda jó szerepléseForrás: Sam Bloxham / LAT Images/Motorsport Images

Mostanáig az erőforrás terén csak a Ferrari motorjai jelentettek fejtörést a címvédőnek, lassan azonban a Hondával is számolniuk kell, ami miatt kénytelenek más területeken keresni a fejlődés lehetőségét, ahogy tették azt az idei szezonra a korábbinál jobban a maximális leszorítóerőre koncentráló konstrukciójukkal. „Sorozatban jöttek a sikerek, most pedig úgy érezzük, hogy még nagyobb erőfeszítésre van szükségünk, mint eddig. A többiek zárkóznak fel, ez pedig könnyebb, mint tartani egy bizonyos szintet és referenciaként szolgálni másoknak. Ez is az oka, hogy még soha senki nem nyert zsinórban hat világbajnoki címet sem a konstruktőrök, sem a versenyzők között, mivel ez nem könnyű. Szerintem mindannyian tudjuk, hogy keményebbnek és okosabbnak kell lennünk, mint eddig, ahhoz, hogy elöl maradjunk."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK