A szezon második fele rögtön két olyan helyszínnel indul, amelyeken a Ferrarinak jó esélye lehet ismét versenybe szállni a győzelemért, utána azonban olyan pályákból sem lesz hiány, amelyeken hátrányban lehetnek a vörösök. Mattia Binotto csapatfőnök az első félidőre reflektálva elismerte, hogy a mostani tudásuk birtokában másképp álltak volna hozzá az SF90 tervezéséhez, azt a teóriát azonban visszautasította, mely szerint az idei autójuknak alapvetően hibás a tervezési koncepciója.
Unalomig elcsépelt dolog, hogy a maranellóiak idei versenygépe remekül teljesít az egyenesekben, miközben a kanyarokban rengeteget veszít fő riválisaihoz képest.
A svájci szakember szerint azonban nem tudatosan választották azt az utat, hogy inkább a kisebb légellenállás felé mennek el, mondván így is lehetnek ugyanolyan gyorsak, mintha több leszorítóerővel rendelkeznének.
„Ez nem tervezési filozófia kérdése volt. Erős a motorunk, ami szintén segít az egyenesekben, viszont híján vagyunk a leszorítóerőnek. Egyensúly kérdése – nyilatkozta Binotto a Motorsport olasz kiadásának. – Az első néhány futam után egy dologban lettünk biztosak, rengeteg leszorítóerőre van szükségünk, hogy megfelelően működésre bírjuk az idei gumikat.
Ez alapján, ha egy évet visszamehetnék az időben... igen, ebben az esetben nagyobb figyelmet szentelnénk a leszorítóerőnek, mint azt tettük, akár még a légellenállás kárára is. Hogy hívhatjuk-e koncepciónak azt, hogy nem így döntöttünk? Én nem hinném.
Inkább úgy gondolom, hogy [az extra leszorítóerő] olyan igény, ami az első versenyek után vált világossá."
A téli teszteken még jól ment a Ferrari, és bár az utolsó napon Lewis Hamilton villantott egyet, jelezve, hogy a Mercedest sem szabad leírni, még ekkor is úgy vélték Maranellóban, hogy pariban vannak a címvédővel. „Meglepett minket a gyenge teljesítményünk a szezon rajtjánál, mert még ha nem is gondoltuk, hogy mi vagyunk elöl, de legalább olyan gyorsnak hittük magunkat, mint ők, Ausztráliában azonban nem ez volt a helyzet. Talán Bahreinben igen, átlagosan azonban nem voltunk azon a szinten, mint hittük."
Amit akkor sokan visszaesésnek hittek a téli tesztekhez képest, visszanézve talán csak a körülmények összjátékának volt köszönhető.
Binotto szerint az, hogy a Spanyol Nagydíjra Barcelonába visszatérve ugyanazon a helyszínen szenvedtek súlyos vereséget, ahol a teszteken még gyorsak voltak, nagyon lelombozóan hatott a csapatra, akkor értették meg, hogy milyen hosszú út áll előttük, míg ledolgozzák a hátrányukat.
Ha megnézzük a szezon első felének versenyeit, eléggé furcsa volt, ahogy egyes helyszíneken bizonyos autók jól teljesítettek, míg mások nem.
Még azok az autók is, amelyek a szezon elején a leggyorsabbak voltak, egyes pályákon nem voltak azok. Igazi hullámvasút volt mindenkinek. Ha bármit is meg kell vizsgálnunk, az az átlagos teljesítmény. Talán a téli teszteken egyszerűen az volt a helyzet, hogy mi túlteljesítettünk, vagy a Mercedes teljesített alul. Bármi is volt az ok, más pályákon, más gumikon, más időjárási körülmények között ez eltérő szituációkat szült."
Noha a vörösök még most, 12 versennyel a hátuk mögött is idei első győzelmüket hajszolják, ezt még a vártnál gyengébben teljesítő autóval is réges-régen megszerezhették volna, akár Bahreinben, akár Bakuban, vagy az emlékezetes Kanadai Nagydíjon. Binotto el is ismeri, hogy nem mindig az autó hiányosságain múlt a siker. „Elszalasztottunk pár lehetőséget, bizonyára, ha most lenne pár győzelmünk, teljesen más lenne a szezon képe."