Többéves küszködés után elindult a Honda a sikerek útján a Forma-1-ben, és Max Verstappen, valamint a Red Bull révén két győzelmet és számos dobogós helyet szereztek. Egyelőre az egyéni és a konstruktőri világbajnokságban is a 3. helyen állnak, de elképzelhető, hogy a szezon végére befogják a Ferrarit is.
A gyártó sportprogramját irányító Jamamoto Maszasi szerint a szezon eddig a saját várakozásai szerint alakul, de egyelőre nem tudta biztosan azt állítani, hogy ezzel bebiztosítják a Honda maradását az F1-ben.
„Ennél nem nagyon tudtunk volna többet tenni – utalt a szezon első felére az Autosportnak. – Mindig is azt mondtuk, hogy a Red Bull tavalyi eredményét akarjuk felülmúlni. Nem azt állítottuk, hogy nyernénk öt versenyt, hanem a Red Bull által tavaly megszerzett pontok számát akarjuk túlteljesíteni, és talán az öt győzelem is lehetséges” – vélte.
Részarányosan a Red Bull egyelőre jobban szerepel a konstruktőri világbajnokságban a tavalyi helyzetnél, ha így folytatják 2 ponttal szerezhetnek többet, mint 2018-ban.
Jamamoto hozzátette, szerinte a Red Bull-Honda két győzelme meggyőzi majd az igazgatótanácsot, hogy 2020 után is folytassák az F1-es programot. „A Honda és általában a [japán] társadalom nagyon jó hangulatban van, miután a Honda győzött. Nehéz pillanatnyilag tisztán látni, az is igaz, hogy egyeztetések zajlanak a vállalaton belül. Még nem tudjuk, mikor tehetünk bejelentést.”
A Red Bull-Honda szezonjának második felét befolyásolhatja, hogy egy büntetésekkel járó motorcsere még vár a pilótákra, mivel a jelenlegi erőforrások már öt versenyhétvégét teljesítettek és az új változat ráadásul erősebb is lehet. Több forgatókönyv is létezik, mert két erőpálya után a Red Bullnak kedvező szingapúri futam jön, utána pedig a Honda hazai versenye.
Egyelőre nem hoztunk döntést, minden az adott helyzeten, az időzítésen és a csapatokkal való egyeztetésen múlik. Ez az egész nagyon bonyolult
– mondta Tanabe Tojoharu, a Honda technikai igazgatója a motorcseréről. – Kétféle tervünk van, egy rövid- és egy hosszútávú. A versenyek után kiértékeljük a helyzetet, az erőforrások állapotát, talán 2-3 versenyen [belüli csere] a rövid táv, a hosszabb táv pedig az, hogy a cserélünk, és megyünk a szezon végéig. Ez az egész nagyon bonyolult.”