A Hondánál remélik, hogy a győzelmek révén maradhatnak az F1-ben

Forma-1, Német Nagydíj, csütörtök, Red Bull, Honda logo
HOCKENHEIM, GERMANY - JULY 25: Honda and Red Bull branding is pictured in the Paddock during previews ahead of the F1 Grand Prix of Germany at Hockenheimring on July 25, 2019 in Hockenheim, Germany. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Egyelőre nem bólintottak rá arra, hogy a Honda a 2020-as szezon után is folytathassa az F1-es részvételt, de a gyártó képviselője reméli, hogy a győzelmek megerősítik a vezetők szándékait.

Többéves küszködés után elindult a Honda a sikerek útján a Forma-1-ben, és Max Verstappen, valamint a Red Bull révén két győzelmet és számos dobogós helyet szereztek. Egyelőre az egyéni és a konstruktőri világbajnokságban is a 3. helyen állnak, de elképzelhető, hogy a szezon végére befogják a Ferrarit is.

A gyártó sportprogramját irányító Jamamoto Maszasi szerint a szezon eddig a saját várakozásai szerint alakul, de egyelőre nem tudta biztosan azt állítani, hogy ezzel bebiztosítják a Honda maradását az F1-ben.

A Honda jövője még homályos az F1-ben Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

„Ennél nem nagyon tudtunk volna többet tenni – utalt a szezon első felére az Autosportnak. – Mindig is azt mondtuk, hogy a Red Bull tavalyi eredményét akarjuk felülmúlni. Nem azt állítottuk, hogy nyernénk öt versenyt, hanem a Red Bull által tavaly megszerzett pontok számát akarjuk túlteljesíteni, és talán az öt győzelem is lehetséges” – vélte.

Részarányosan a Red Bull egyelőre jobban szerepel a konstruktőri világbajnokságban a tavalyi helyzetnél, ha így folytatják 2 ponttal szerezhetnek többet, mint 2018-ban.

Jamamoto hozzátette, szerinte a Red Bull-Honda két győzelme meggyőzi majd az igazgatótanácsot, hogy 2020 után is folytassák az F1-es programot. „A Honda és általában a [japán] társadalom nagyon jó hangulatban van, miután a Honda győzött. Nehéz pillanatnyilag tisztán látni, az is igaz, hogy egyeztetések zajlanak a vállalaton belül. Még nem tudjuk, mikor tehetünk bejelentést.”

Forma-1, Ronnie Bucknum, Honda R & D Company, Német Nagydíj 1964
Forma-1, Richie Ginther, Honda R & D Company, Mexikói Nagydíj 1965
Forma-1, John Surtees, Honda R & D Company, Olasz Nagydíj 1967
Forma-1, John Surtees, Honda R & D Company, Francia Nagydíj 1968
Forma-1, Stefan Johansson, Spirit-Honda, Osztrák Nagydíj 1983
Forma-1, Jenson Button, BAR-Honda, Japán Nagydíj 2003
Forma-1, Keke Rosberg, Williams-Honda, Dallasi Nagydíj 1984
Forma-1, Nigel Mansell, Williams-Honda, Dél-Afrikai Nagydíj 1985
Forma-1, Nigel Mansell, Williams-Honda, Kanadai Nagydíj 1986
Forma-1, Nigel Mansell, Williams-Honda, Brit Nagydíj 1987
Forma-1, Ayrton Senna, McLaren-Honda, Brit Nagydíj 1988
Forma-1, Nakadzsima Szatoru, Lotus-Honda, Brit Nagydíj 1988
Forma-1, Jenson Button, Honda Racing F1, 2005
Forma-1, Ayrton Senna, Alain Prost, McLaren-Honda, Brit Nagydíj 1989
Forma-1, Jenson Button, Honda, Magyar Nagydíj 2006, Herendi
Forma-1, Ayrton Senna, Gerhard Berger, McLaren-Honda, Brit Nagydíj 1990
Forma-1, Gerhard Berger, McLaren-Honda, Brit Nagydíj 1991
Forma-1, Ayrton Senna, McLaren-Honda, Brit Nagydíj 1992
Forma-1, Jos Verstappen, Honda tesztautó, Barcelona teszt
Forma-1, Jacques Villeneuve, BAR-Honda, Japán Nagydíj 2000
Forma-1, Jacques Villeneuve, BAR-Honda, Belga Nagydíj 2001
Forma-1, Jacques Villeneuve, BAR-Honda, USA Nagydíj 2002
Forma-1, BAR-Honda, 2004, Honda S2000
Forma-1, Jenson Button, Honda Racing F1, 2007
Forma-1, Jenson Button, Honda Racing F1, 2008
Forma-1, McLaren-Honda MP4-30, Honda sajtótájékoztató 2015
Forma-1, Fernando Alonso, McLaren-Honda, Magyar Nagydíj 2016
Forma-1, Rubens Barrichello, Jenson Button, Honda Racing 2005, Szato Takuma, Ide Judzsi, Super Aguri
Forma-1, Jenson Button, McLaren-Honda, Monacói Nagydíj 2017
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Bahreini Nagydíj 2018
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Ronnie Bucknum, Honda R & D Company, Német Nagydíj 1964
Forma-1, Richie Ginther, Honda R & D Company, Mexikói Nagydíj 1965
Forma-1, John Surtees, Honda R & D Company, Olasz Nagydíj 1967
Forma-1, John Surtees, Honda R & D Company, Francia Nagydíj 1968
Forma-1, Stefan Johansson, Spirit-Honda, Osztrák Nagydíj 1983
Forma-1, Jenson Button, BAR-Honda, Japán Nagydíj 2003
Forma-1, Keke Rosberg, Williams-Honda, Dallasi Nagydíj 1984
Forma-1, Nigel Mansell, Williams-Honda, Dél-Afrikai Nagydíj 1985
Forma-1, Nigel Mansell, Williams-Honda, Kanadai Nagydíj 1986
Forma-1, Nigel Mansell, Williams-Honda, Brit Nagydíj 1987
Forma-1, Ayrton Senna, McLaren-Honda, Brit Nagydíj 1988
Forma-1, Nakadzsima Szatoru, Lotus-Honda, Brit Nagydíj 1988
Forma-1, Jenson Button, Honda Racing F1, 2005
Forma-1, Ayrton Senna, Alain Prost, McLaren-Honda, Brit Nagydíj 1989
Forma-1, Jenson Button, Honda, Magyar Nagydíj 2006, Herendi
Forma-1, Ayrton Senna, Gerhard Berger, McLaren-Honda, Brit Nagydíj 1990
Forma-1, Gerhard Berger, McLaren-Honda, Brit Nagydíj 1991
Forma-1, Ayrton Senna, McLaren-Honda, Brit Nagydíj 1992
Forma-1, Jos Verstappen, Honda tesztautó, Barcelona teszt
Forma-1, Jacques Villeneuve, BAR-Honda, Japán Nagydíj 2000
Forma-1, Jacques Villeneuve, BAR-Honda, Belga Nagydíj 2001
Forma-1, Jacques Villeneuve, BAR-Honda, USA Nagydíj 2002
Forma-1, BAR-Honda, 2004, Honda S2000
Forma-1, Jenson Button, Honda Racing F1, 2007
Forma-1, Jenson Button, Honda Racing F1, 2008
Forma-1, McLaren-Honda MP4-30, Honda sajtótájékoztató 2015
Forma-1, Fernando Alonso, McLaren-Honda, Magyar Nagydíj 2016
Forma-1, Rubens Barrichello, Jenson Button, Honda Racing 2005, Szato Takuma, Ide Judzsi, Super Aguri
Forma-1, Jenson Button, McLaren-Honda, Monacói Nagydíj 2017
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Bahreini Nagydíj 2018
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Ronnie Bucknum, Honda R & D Company, Német Nagydíj 1964
Forma-1, Richie Ginther, Honda R & D Company, Mexikói Nagydíj 1965
Forma-1, John Surtees, Honda R & D Company, Olasz Nagydíj 1967
Forma-1, John Surtees, Honda R & D Company, Francia Nagydíj 1968
Forma-1, Stefan Johansson, Spirit-Honda, Osztrák Nagydíj 1983
Forma-1, Jenson Button, BAR-Honda, Japán Nagydíj 2003
Forma-1, Keke Rosberg, Williams-Honda, Dallasi Nagydíj 1984
Forma-1, Nigel Mansell, Williams-Honda, Dél-Afrikai Nagydíj 1985
Forma-1, Nigel Mansell, Williams-Honda, Kanadai Nagydíj 1986
Forma-1, Nigel Mansell, Williams-Honda, Brit Nagydíj 1987
Forma-1, Ayrton Senna, McLaren-Honda, Brit Nagydíj 1988
Forma-1, Nakadzsima Szatoru, Lotus-Honda, Brit Nagydíj 1988
Forma-1, Jenson Button, Honda Racing F1, 2005
Forma-1, Ayrton Senna, Alain Prost, McLaren-Honda, Brit Nagydíj 1989
Forma-1, Jenson Button, Honda, Magyar Nagydíj 2006, Herendi
Forma-1, Ayrton Senna, Gerhard Berger, McLaren-Honda, Brit Nagydíj 1990
Forma-1, Gerhard Berger, McLaren-Honda, Brit Nagydíj 1991
Forma-1, Ayrton Senna, McLaren-Honda, Brit Nagydíj 1992
Forma-1, Jos Verstappen, Honda tesztautó, Barcelona teszt
Forma-1, Jacques Villeneuve, BAR-Honda, Japán Nagydíj 2000
Forma-1, Jacques Villeneuve, BAR-Honda, Belga Nagydíj 2001
Forma-1, Jacques Villeneuve, BAR-Honda, USA Nagydíj 2002
Forma-1, BAR-Honda, 2004, Honda S2000
Forma-1, Jenson Button, Honda Racing F1, 2007
Forma-1, Jenson Button, Honda Racing F1, 2008
Forma-1, McLaren-Honda MP4-30, Honda sajtótájékoztató 2015
Forma-1, Fernando Alonso, McLaren-Honda, Magyar Nagydíj 2016
Forma-1, Rubens Barrichello, Jenson Button, Honda Racing 2005, Szato Takuma, Ide Judzsi, Super Aguri
Forma-1, Jenson Button, McLaren-Honda, Monacói Nagydíj 2017
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Bahreini Nagydíj 2018
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj

A Red Bull-Honda szezonjának második felét befolyásolhatja, hogy egy büntetésekkel járó motorcsere még vár a pilótákra, mivel a jelenlegi erőforrások már öt versenyhétvégét teljesítettek és az új változat ráadásul erősebb is lehet. Több forgatókönyv is létezik, mert két erőpálya után a Red Bullnak kedvező szingapúri futam jön, utána pedig a Honda hazai versenye.

– mondta Tanabe Tojoharu, a Honda technikai igazgatója a motorcseréről. – Kétféle tervünk van, egy rövid- és egy hosszútávú. A versenyek után kiértékeljük a helyzetet, az erőforrások állapotát, talán 2-3 versenyen [belüli csere] a rövid táv, a hosszabb táv pedig az, hogy a cserélünk, és megyünk a szezon végéig. Ez az egész nagyon bonyolult.”