Társoldalunk:

A Hondánál remélik, hogy a győzelmek révén maradhatnak az F1-ben

2019.08.20. 14:04

Egyelőre nem bólintottak rá arra, hogy a Honda a 2020-as szezon után is folytathassa az F1-es részvételt, de a gyártó képviselője reméli, hogy a győzelmek megerősítik a vezetők szándékait.

Többéves küszködés után elindult a Honda a sikerek útján a Forma-1-ben, és Max Verstappen, valamint a Red Bull révén két győzelmet és számos dobogós helyet szereztek. Egyelőre az egyéni és a konstruktőri világbajnokságban is a 3. helyen állnak, de elképzelhető, hogy a szezon végére befogják a Ferrarit is.

A gyártó sportprogramját irányító Jamamoto Maszasi szerint a szezon eddig a saját várakozásai szerint alakul, de egyelőre nem tudta biztosan azt állítani, hogy ezzel bebiztosítják a Honda maradását az F1-ben.

A Honda jövője még homályos az F1-benForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

„Ennél nem nagyon tudtunk volna többet tenni – utalt a szezon első felére az Autosportnak. – Mindig is azt mondtuk, hogy a Red Bull tavalyi eredményét akarjuk felülmúlni. Nem azt állítottuk, hogy nyernénk öt versenyt, hanem a Red Bull által tavaly megszerzett pontok számát akarjuk túlteljesíteni, és talán az öt győzelem is lehetséges” – vélte.

Részarányosan a Red Bull egyelőre jobban szerepel a konstruktőri világbajnokságban a tavalyi helyzetnél, ha így folytatják 2 ponttal szerezhetnek többet, mint 2018-ban.

Jamamoto hozzátette, szerinte a Red Bull-Honda két győzelme meggyőzi majd az igazgatótanácsot, hogy 2020 után is folytassák az F1-es programot. „A Honda és általában a [japán] társadalom nagyon jó hangulatban van, miután a Honda győzött. Nehéz pillanatnyilag tisztán látni, az is igaz, hogy egyeztetések zajlanak a vállalaton belül. Még nem tudjuk, mikor tehetünk bejelentést.”

Tanabe az Osztrák Nagydíj dobogóján - Kattintásra a Honda F1-es történetéről láthat galériátForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

A Red Bull-Honda szezonjának második felét befolyásolhatja, hogy egy büntetésekkel járó motorcsere még vár a pilótákra, mivel a jelenlegi erőforrások már öt versenyhétvégét teljesítettek és az új változat ráadásul erősebb is lehet. Több forgatókönyv is létezik, mert két erőpálya után a Red Bullnak kedvező szingapúri futam jön, utána pedig a Honda hazai versenye.

Egyelőre nem hoztunk döntést, minden az adott helyzeten, az időzítésen és a csapatokkal való egyeztetésen múlik. Ez az egész nagyon bonyolult 

– mondta Tanabe Tojoharu, a Honda technikai igazgatója a motorcseréről. – Kétféle tervünk van, egy rövid- és egy hosszútávú. A versenyek után kiértékeljük a helyzetet, az erőforrások állapotát, talán 2-3 versenyen [belüli csere] a rövid táv, a hosszabb táv pedig az, hogy a cserélünk, és megyünk a szezon végéig. Ez az egész nagyon bonyolult.” 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK