Társoldalunk:

Ferrari: Sok energiát emésztett fel a rádöbbenés, hogy hátrányban vagyunk

2019.08.09. 14:34

A Forma-1-es csapatok augusztusban kötelező nyári szabadságukat töltik, a gyárak két hétre bezárnak, az alkalmazottak többsége elmegy pihenni. Nem tesz másként a szezon eleje óta küszködő Ferrari sem, amelynek csapatfőnöke úgy gondolja, kijár már nekik a szünet.

A Forma-1-ben a Magyar Nagydíj végeztével beköszöntött a nyári szünet - gondolhatnánk, csakhogy ez nincs teljesen így. A hungaroringi viadal és a versenynaptárban soron következő, spái futam között ugyan négy hét van, a valóságban azonban a csapattagok többsége jó, ha két hetet pihen. Az F1 sportszabályzatának 21.8-as pontja kimondja, hogy minden istállónak kötelező augusztusban 14 napra bezárnia a gyárát, pontosabban felhagyni minden olyan tevékenységgel, ami az autója működésével, teljesítményével és annak fejlesztésével kapcsolatos.

Még annak a Ferrarinak is ezt kell tennie, amelynek égető szüksége lenne arra, hogy ledolgozza a hátrányát a Mercedeshez, és egyes területeken a Red Bullhoz képest. Mattia Binotto csapatfőnök a GPhírek kérdésére ugyanakkor elmondta: jó dolognak tartja, hogy a szezontól sokkal többet váró Scuderia alkalmazottai is el tudnak menni pihenni egy kicsit.

A szezon első fele nem volt éppen rövid, mindenkinek kijár egy kis vakációForrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Sebastian Gollnow

A Magyar Nagydíj végeztével elnyűtt arcokat lehetett látni az egész paddockban, mindenki alig várta már, hogy szabaduljon, viszont amíg egyesek fejest ugorhattak a nyári szünetbe, másokra még várt pár munkanap a szabadság előtt.

Utóbbiak táborát erősítette a Ferrari személyzete, amely a szünet első hetében még gőzerővel dolgozott. Mattia Binotto szerint hiába lenne teendőjük a teljes augusztus alatt, nekik is ki kell kapcsolni egy kicsit.

„A következő héten még dolgozunk, mivel még sok a teendőnk, mielőtt elmehetünk nyaralni – válaszolta a svájci szakember a GPhírek kérdésére a Magyar Nagydíj után. – Úgy gondolom, hogy fontos leállni és pihenni egy kicsit, sok energiát emésztett fel a szezon kezdeti szakasza, amikor a téli tesztek után az Ausztrál Nagydíjon rájöttünk, hogy van mit ledolgoznunk a fő riválisainkkal szemben. A versenypályán és a gyárban dolgozó összes részleg sok energiát égetett el, úgyhogy ez a megfelelő idő arra, hogy egy kicsit elmenjünk nyaralni."

A beszélgetésen jelen levő és végig a Magyar Nagydíj köridőtáblázatát és egyéb, a versennyel kapcsolatos adatokat tanulmányozó, jóformán csak a hozzá intézett kérdésekre adott válasz erejéig felnéző Sebastian Vettel a helyzetükből adódóan úgy gondolja,senkinek az elméje nem pihenhet a két hét alatt, úgyhogy talán előállunk pár jó ötlettel az idény második felére." Ugyanakkor azt ő is elismerte, hogy azért kell egy kis szünet.

Binottón is látszott a fáradtságForrás: Getty Images/2019 Peter J Fox/Peter J Fox

„Jó, hogy mindenki elmehet most nyaralni, a srácok nagyon-nagyon keményen dolgoztak. Talán fel kell töltenünk az akkumulátorainkat, aztán folytatódik a csata. Nyilván mi vagyunk azok, akiknek fel kell zárkózni, van egy hetünk összegezni az eddigieket” – nyilatkozta a hungaroringi futam utáni hétre célozva.

Nekünk, versenyzőknek ez egy kicsit könnyebb, padlógázon megyünk tovább a mérnökökkel, már holnap is vannak megbeszéléseink, az első héten próbáljuk mi is kivenni a részünket, aztán bezár a gyár, ami mindannyiunknak fontos."  

Vettel még viccelődött is egy kicsit, hogy 32 évesen már nem élvezheti annyira ki a szabadságot, mint régen. „Hogy őszinte legyek, nem lesz olyan hosszú a szünet, az első héten kicsit lazára veszem majd a dolgot, sok jégkrémet eszem, utána pedig biztosra megyek, hogy lemenjem a pocakom, hiszen nem vagyok már húsz éves, oda kell figyelnem az ilyesmire."

Inkább a szerelőknek és mérnököknek fontos a szünet

Napjaink Forma-1-ében szinte teljesen tilos a szezonközi tesztelés, a versenyzőknek így gyakorlatilag csak a versenyhétvégéken van lehetősége vezetni. Ez persze nem azt jelenti, hogy két futam között a lábukat lógatják, a gyárban és a szimulátorban is sok időt töltenek, de azért így sem annyira leterheltek, mint régen. Ezt erősítette meg a Hungaroringen kérdésünkre Antonio Giovinazzi, az Alfa Romeo pilótája. „A pályán dolgozók az igazi hősök, vasárnap késő estig itt vannak, aztán mennek a következő helyszínre, mindent újra felépítenek, ez nem könnyű, külünösen ilyen melegben, úgyhogy a nyári szünet inkább miattuk van, és nem miattunk."

Az éjt nappallá téve dolgozó szerelőknek a legfontosabb, hogy legyen pár hetük pihenniForrás: Alfa Romeo

Természetesen azért a versenyzők sem bánják, hogy eltávolodhatnak egy kicsit a száguldó cirkusz nyüzsgésétől, Giovinazzi szerint nekik is fontos pihenni, személy szerint azonban neki már a nyaralás alatt viszketni fog a tenyere. „Különösen azok után, hogy zsinórban két versenyhétvégénk volt, mindig jó, ha van néhány nap szünet, ugyanakkor szerintem amikor már nyaralni fogok, elkezd majd hiányozni a vezetés és szeretnék újra autóba ülni – nyilatkozta a GPhíreknek. – A szezon része ez a három hét, amikor az embernek lehetősége van pihenni, és pihennie is kell, mert utána kezdődik a második félidő, ami szintén igen hosszú, egészen decemberig tart. Úgyhogy igen, szeretnék olyan hamar újra versenyezni, ahogy csak lehet, de azért pihenni is kell."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK