A Hungaroring ügyeletes rosszfiúja ismét kihúzta a gyufát

Forma-1, Magyar Nagydíj, Kevin Magnussen, Daniel Ricciardo. Haas, Renault
BUDAPEST, HUNGARY - AUGUST 04: Kevin Magnussen of Denmark driving the (20) Haas F1 Team VF-19 Ferrari leads Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Renault Sport Formula One Team RS19 on track during the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on August 04, 2019 in Budapest, Hungary. (Photo by Lars Baron/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A 2017-es, emlékezetes szópárbajuk után most nem Nico Hülkenberg, hanem egy másik Renault-pilóta, Daniel Ricciardo akadt ki Kevin Magnussenre a Magyar Nagydíjon, miután a dán piszkos trükköket vetett be ellene.

Kissé háttérbe szorult az élen zajló csata miatt, de a Magyar Nagydíjon egy másik komoly csörte is kialakult, mégpedig a mezőny végéről rajtoló Daniel Ricciardo és Kevin Magnussen között. A Renault ausztrálja hiába próbálta megelőzni a Haas dán versenyzőjét, Magnussen többször is keményen védekezett, ráadásul a féktávon váltott irányt, ami kiverte a biztosítékot riválisánál. A versenyigazgató végül figyelmeztette emiatt Magnussent, Ricciardo szerint ez azonban kevés.

Elöl Magnussen, mögötte Ricciardo Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Lars Baron

Nem ez az első eset, hogy Magnussen kihúzza a gyufát a Hungaroringen, ráadásul az első olyan sem, amelynél ezt egy Renault-pilóta ellen teszi. Ki ne emlékezne a dán és Nico Hülkenberg 2017-es összezördülésére, akkor a Haas versenyzője a kettes kanyarban leszorította a pályáról a németet, majd amikor Hülkenberg a futam után számonkérte, nemes egyszerűséggel közölte vele, hogy „kapd be a golyóimat." Most a számonkérés elmaradt, pedig lett volna miért,

Magnussen ugyanis többször is az utolsó utáni pillanatban, már a féktávon váltott irányt.

„Az első két esetet elengedtem, nem rádióztam, mert nem akarok az a fickó lenni, aki szó szerint azonnal elkezd rádiózni – nyilatkozta Ricciardo. – Úgy voltam vele, hagyom, hogy egy kicsit agresszív legyen. Utána azonban volt néhány alkalom, amikor bemozdult.

Ezután már úgy voltam vele, hogy mondanom kell valamit. Számomra egyértelmű volt, hogy a féktáv alatt mozdult, ez pedig az egyetlen olyan, amit nem igazán értékelünk."

Ricciardónak ennél a manővernél fogyott el a türelme

Ezután már a versenyirányítás is közbelépett és a csapatnak címzett figyelmeztetésében jelezte, hogy Magnussennek nem kellene továbbra is bemozdulnia féktávon. „Nem egyetlen mozdulatért figyelmeztettünk, hanem inkább a folytonosság miatt, azért, mert többször is megcsinálta” – nyilatkozta Michael Masi versenyigazgató.

Masi elmondta, hogy a fékezés alatti irányváltást még a bahreini megbszélésükön külön kiemelték a pilóták, elvárva, hogy különösen, ha egymás után többször történik, lépjen közbe a versenyirányítás.

Ricciardo ezzel együtt nem volt elégedett azzal, hogy Magnussen csak figyelmeztetést kapott, valamint elmondta, hogy beszélni akarta a dánnal, de aztán a csapat meggyőzte, hogy ne tegye.

„Akartam, de azt tanácsolták, hogy vegyek néhány mély lélegzetet és engedjem el a dolgot. Rendben van, versenyeztünk, de ez nem az, amiben mi, versenyzők megegyezünk és a felügyelőkkel is megbeszéltük. Egyértelműen irányt váltott a féktávon. Hallottam, hogy figyelmeztetést kapott, de a figyelmeztetés nem elég" – mondta Ricciardo, aki a levezetőkör alatt azért beintett Magnussennek.