A Ferrari megindokolta, miért kapott egy teljes percet a Mercedestől

Forma-1, Magyar Nagydíj, szombat, időmérő, Vettel, Ferrari
BUDAPEST, HUNGARY - AUGUST 03: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF90 on track during qualifying for the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on August 03, 2019 in Budapest, Hungary. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Mattia Binotto csapatfőnök a Magyar Nagydíj után magyarázatot adott arra, hogy miért egy teljes perccel a versenyt megnyerő Lewis Hamilton mögött értek célba. 

A két Ferrari több mint egyperces lemaradással ért célba a Magyar Nagydíjon a versenyt megnyerő Lewis Hamilton mögött. Már előzetesen lehetett rá számítani, miként a Scuderiát sem érte teljes meglepetésként, hogy a Hungaroringen nem fogják felvenni a versenyt a Mercedesszel és a Red Bull-lal, ekkora hátrányra azonban talán senki sem gondolt, főleg nem a Német Nagydíjon látottak tükrében, ahol száraz pályán sokak szerint a vörösöké volt a leggyorsabb autó. Mattia Binotto csapatfőnök a verseny után a GPhírek részvételével zajló sajtóbeszélgetésen felfedte, mi volt az óriási lemaradás oka.

A Ferrarik egyszerűen lassúak voltak - Galéria! Forrás: Getty Images/Lars Baron

A Ferrariról talán már az is tudja, aki nem követi rendszeresen a Forma-1-et, hogy az erőssége az egyeneseken mutatkozik meg, minél kevesebb van ezekből egy pályán, mellette pedig minél több a kanyar, Sebastian Vettel és Charles Leclerc annál kiszolgáltatottabb helyzetbe kerül az ellenfelekhez képest. Binottótól a futam után megkérdezték, hogy mivel magyarázná a 60 másodpercnél is nagyobb lemaradást, mire ő kifejtette, hogy

az autójuk a maximális leszorítóerős konfigurációban egyszerűen nem képes annyi leszorítóerőt generálni, mint a Red Bull vagy a Mercerdes.

„Nem az egy perces lemaradást kell megpróbálnunk elmagyarázni, hanem azt, hogy egy hete [Hockenheimben] talán a miénk volt a leggyorsabb autó, Magyarországon viszont valahogy nem. Ez nagyon pályafüggő. Az autónk híján van a maximális leszorítóerőnek, és amikor egy ilyen helyszínre jövünk, mint Budapest, ahol maximális leszorítóerőre van szükség, akkor egyértelműen szenvedünk.

Hosszú távon az autó csúszkál, túlmelegíti a gumikat, a helyzet pedig jóval komplikáltabb lesz."

Mindkét pilóta nyomta, ahogy tudta - Galéria! Forrás: Getty Images/Dan Mullan

A csapatfőnök előretekintve elmondta, hogy a maximális leszorítóerőn mindenképpen dolgozniuk kell a következő szezonra, ugyanakkor az idei évet sem adják fel, noha nem lesz elég elérniük a két fő rivális mostani szintjét, hiszen közben ők is fejlesztenek. „Ebben a tekintetben más lehet a helyzet jövőre, viszont a jelenlegi szezonban is egyértelműen szeretnénk még több leszorítóerőt találni, majd jövőre még többet, eközben viszont tudjuk, hogy az ellenfeleink is ezt teszik, úgyhogy nem tűzhetjük ki a mostani különbség eltüntetését célként, mert ennél több kell."

Érdekes felvetés volt az is, hogy Hamilton és Verstappen esetleg azért verte kenterbe az egész mezőnyt, mert végig egymás ellen küzdöttek, egymást hajszolták, ezért a nagy különbség. Vettel és Leclerc ezt a teóriát viszont élből kizárta, előbbi viccesen megjegyezte, nem igazán lehet ennyivel gyorsabban hajtani csak attól, hogy az ember valakivel közvetlenül versenyez.

– mondta a négyszeres világbajnok, akivel csapattársa is egyetértett. – Nem, én sem hinném, mi is úgy nyomtuk, ahogy csak tudtuk, hogy a lehető legjobb versenyünk legyen."