BUDAPEST, HUNGARY - AUGUST 03: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF90 spins on track during qualifying for the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on August 03, 2019 in Budapest, Hungary. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Ferrari fiatal versenyzője ostorozta magát a Magyar Nagydíj időmérője után, mivel egy héten belül kétszer is nagyot hibázott. Vettelt nem lepte meg a Red Bull sikere a Hungaroringen.
Nem a Ferrarikról szólt az F1-es Magyar Nagydíj időmérője a Hungaroringen, mivel a pole pozícióból induló Max Verstappen a Red Bull színeiben, a 2-3. helyezett Valtteri Bottas és Lewis Hamilton pedig Mercedesszel is gyorsabb tudott lenni az olaszok pilótapárosánál. A 4. kockából kezdő Charles Leclerc majdnem fél másodperccel lemaradt holland riválisától.
Ez azonban még így is szerencsés kimenetel a monacói pilóta szempontjából, mivel a Q1 második felében megpördült a célegyenes felé vezető kanyarban, és a Ferrari hátuljával a védősávnak ütközött. Leclerc autója nem fulladt le, sőt, önerőből vissza is tudott térni a bokszba, ahol a Q2-re ismét versenykész állapotba hozták azt.
Galéria: Hatalmas porfelhőt húztak az F1-es autók a Hungaroringen - Galéria
50/56
BUDAPEST, HUNGARY - AUGUST 03: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF90 spins on track during qualifying for the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on August 03, 2019 in Budapest, Hungary. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
„Nagyon szerencsés voltam – ismerte el Leclerc a Sky Sports műsorában. – Köszönettel tartozom a csapat tagjainak a munkájukért. Az időmérő azon szakaszában teljesen felesleges hibát követtem el. Két nagydíj alatt kétszer rontottam, már az első sem volt elfogadható, de ez határozottan nem volt az. Ha a falban ragadok, még rosszabb lett volna. Tanulnom kell ezekből” – vezekelt.
A Q3 biztató volt a részemről, mert bár fél másodperces lemaradásra vagyunk, a körömmel összességében nagyon elégedett vagyok.”
Leclerc a múlt héten rendezett Német Nagydíjon is összetörte az autóját, akkor a nedves pályán csúszott ki, és bár elismerte a felelősségét, hibáztatta a bukótér felületét is, ami szerinte elfogadhatatlanul síkos volt, de az FIA később ezzel nem értett egyet. A szezon elején is akadt példa rontásra, a bakui időmérőn is a falhoz csapta a Ferrarit, szükségtelenül.
„Bakuban túl keményen hajtottam, de ez más volt” – mondta, majd a hungaroringi helyzetre reflektálva hozzátette: „Seb épp kezdte a körét előttem, és tudtam, hogy emiatt veszítek a leszorítóerőből, mégis meglepett” – utalt a megpördülésre.
Vettel nem csodálkozik a Red Bull sikerén
Az elmúlt futamok során a Red Bull egyre nagyobb fenyegetést jelent a Ferrarira nézve, Verstappen számottevő előnnyel a 3. helyen áll az egyéni világbajnokságban, és a konstruktőriben is csak azért jobb a Ferrari helyzete, mert Pierre Gasly nem hozza az eredményeket a csapatnak. A magyarországi időmérő újabb üzenet a Ferrarinak, de Vettelt nem lepte meg a helyzet.
Galéria: Hatalmas porfelhőt húztak az F1-es autók a Hungaroringen - Galéria
47/56
BUDAPEST, HUNGARY - AUGUST 03: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF90 on track during qualifying for the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on August 03, 2019 in Budapest, Hungary. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
„Ez az egész a leszorítóerőn múlik. Nem hiszem, hogy bármit is találtak volna az autójukon, már az előző hetek során is gyorsak voltak. Nyilvánvalóan van némi lemaradásuk a motor terén, de itt az nem számít annyira, úgyhogy tudtuk, hogy ők is erősek lesznek, és a Mercedes is. Persze, nem örülhetünk annak, hogy hátrébb csúsztunk, és nem tudunk beleszólni a küzdelmükbe.”
A német pilóta hozzátette, azt reméli, hogy vasárnap elolvadnak az abroncsok, és egynél több kerékcserére is szükség lesz, „különben nehéznek ígérkezik” a verseny a számukra. Mario Isola, a Pirelli autósportért felelős vezetője ezt a pénteki sajtóbeszélgetésén nem tartotta valószínűnek.