Társoldalunk:

Mercedes: Nem a felhajtás okozta a hockenheimi Armageddont

2019.07.30. 09:59

Az ígéretes kezdés után szinte teljesen lenullázta a németországi versenyét a Mercedes, pedig jubileumot ünnepeltek hazai pályán, az igazgatótanács szeme láttára.

Az időjárás megfosztotta a Mercedest attól, hogy méltón ünnepeljék a márka motorsportban eltöltött 125 évét és a 200. F1-es nagydíjukat, pedig mindent megtettek annak érdekében, hogy a Német Nagydíj újabb emlékezetes állomás legyen. Az autójuk orrát az Ezüstnyíl-legendát megidézve fehér fóliával és retro logókkal látták el, a csapat tagjai pedig az ’50-es évekre kikacsintó ruhákat viseltek.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke már szombaton figyelmeztetett, hogy sok a vesztenivalójuk az igazgatótanács tagjainak jelenlétében, de úgy vélte, a Német Nagydíj is egy a sok közül, ugyanúgy 25 pont járt a győztesnek, és csupán jól kell szerepelniük a versenyen ahhoz, hogy újabb lépést tegyenek a világbajnoki címek megnyerése felé.

Nem hozott szerencsét a farsang a MercedesnekForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

Ez nem sikerült, mivel Lewis Hamilton hiába kezdte a pole pozícióból a versenyt és vezetett meggyőző előnnyel, a változékony időjárás közepette koccant az egyik védősávval, új első szárnyra volt szüksége, és elhúzódott a bokszkiállása is, majd még meg is büntették, így az Alfa Romeók kizárásával is csak a 9. helyezett lett. Valtteri Bottas közben szintén összetörte az autóját, és kiesett.

Nem kínos ez, ilyen az autóversenyzés, néha el kell viselni egy pofont, és tanulni belőle 

– összegzett Wolff a Német Nagydíj után. – Az ilyen napok révén lehet fejlődni. Át kell gondolnunk, hogy mi romlott el. Valtteri balesetével már végképp minden összejött úgy, hogy Armageddon lett a hétvégénk. Az semmilyen szerepet nem játszik, hogy a 125 éves évfordulót ünnepeltük, itt van az igazgatótanács és a Netflix is. Így talán több tartalmat kapnak, nekünk viszont tanulni kell ebből.”

Napjaink Ezüstnyilai is jobban mennek fehér szín nélkülForrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Uli Deck

Szinte szimbolikus, hogy a Mercedes azt az általuk is csak legendának nevezett történetet idézte meg, hogy az 1934-es Eifelrennen előtt állítólag lekaparták a németek hagyományos versenyszínét, a fehér színű festéket, hogy az autó könnyebb legyen. Ezúttal fóliával helyettesítették a fehér felületet, amitől természetesen nem javult a helyzet. Wolff a Racefansnek elárulta:

Elmondhatom, hogy egyáltalán nem lesz tőle könnyebb az autó. A hétvége előtt az összes mérnöki feljegyzésen az szerepelt, hogy túl nehezek a matricák.” 

A szakportál szerzője, Keith Collantine a német Eberhard Reuss könyve, a „Hitler’s Motor Racing Battles” alapján rámutatott, hogy a Mercedes által is csak legendának nevezett történet az Ezüstnyilakról nem feltétlenül állja meg a helyét, és Reuss is csak mítosznak nevezi azt.

Reuss megszerezte az ominózus verseny szabályait, és megállapította, hogy a Mercedes W25-ösök géposztályában nem volt súlyhatár,

ezért „egyszerűen nem volt szükség a verseny előtti este a festék lekaparására”, nem talált olyan korabeli feljegyzéseket sem, amelyek a festékkaparásról szóltak, és fényképeket sem, amelyeken a későbbi Ezüstnyíl még fehér festéket viselt azon a hétvégén.

Az 1934-es Mercedes-Benz W25 a Francia NagydíjonForrás: Heritage Images/Getty Images/National Motor Museum / Heritage Images/Heritage Images

Reuss megjegyezte azt is, hogy a történet nem szerepelt a korábbi Mercedes-pilóta, Manfred von Brauchitsch 1953-as önéletrajzában sem, de a hat évvel későbbi második kiadásban már igen, miután megjelent az egykori Mercedes-csapatfőnök, Alfred Neubauer (akit öltözékével Wolff is imitált) memoárja is.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK