Álomszerűen kezdődött, borzalmasan ért véget a Német Nagydíj időmérő edzése a Ferrarinak. A vörösök annak ellenére nem estek vissza a Mercedes mögé péntekről szombatra, hogy a jelentős mértékben lehűlő időjárás miatt sokan ezt jósolták, a harmadik szabadedzést Charles Leclerc zárta az élen, miközben Sebastian Vettel a harmadik lett a két SF90-est elválasztó Max Verstappen mögött. A két Mercedes jókora lemaradásban követte őket. Ugyanez volt a helyzet az időmérő első szakaszában is, már ami az Ezüstnyilakat illeti, ekkor azonban már csak Leclerc nyomát ütötték bottal, Vettel alatt ugyanis megállt a technika.
Noha a hétvége eddigi részében az első szabadedzést kivéve lassabb volt csapattársánál, Vettelnek legrosszabb esetben így is kinézett egy második, ha nem első rajtsor, és persze ne vessük el azt az elméleti lehetőséget, hogy a Ferrari tempója alapján a pole pozíció is meglehetett volna neki, akárcsak tavaly. Ehelyett amikor a négyszeres világbajnok először hajtott ki a pályára az időmérő során, egyből technikai problémába ütközött, amikor felváltott negyedik fokozatba, arról számolt be rádión, hogy „elment az erő a motorból". Ezután a csapat arra utasította, hogy lassan térjen vissza a garázsba, ahonnan többé már elő sem bukkant, hiába vették le a motorborítást a kocsiról, nem tudtak megoldást találni a gondokra.
Ahogyan azt a istálló nem sokkal később megerősítette, a turbó levegőellátásával volt probléma, ezt nem tudták orvosolni a Q1 letelte előtt. Vettel legutóbb a 2017-es Malajziai Nagydíjon nem jutott tovább az időmérő első szakaszából,
a mostanihoz kísértetiesen hasonló módon egy kör után visszatért a csapathoz, és annyi is volt az edzésének. Közvetlenül azután, hogy egyetlen kör után búcsút kellett intenie hazai közönségének, még nem tudta, hogy mi történt az autójával, a csalódottság azonban szemmel látható volt az arcán. „Nem tudom, hogy mi történt, valami elromlott a turbóval kapcsolatban, ezzel pedig vége is volt.
Nyilván nagyon keserű érzés ez, az autó nagyszerű volt, nagy esélytől estünk el, de remélhetőleg holnap megint kapunk egyet
– nyilatkozta a Sky Sportsnak, majd attól sem lett jobb kedve, amikor az esetleges esőt és kavarodást emlegették neki, mint olyan tényezőt, ami segíthet neki a felzárkózásban. – Persze várom a versenyt, de nyilván szebb lett volna az elejéről rajtolni, mint a legvégéről. Meglátjuk, hogy mi lesz."
Ekkor még mindenki úgy gondolta, hogy ha két autóval nem is, eggyel mindenképpen ott lehet az első sorban a Ferrari, Charles Leclerc annak ellenére, hogy a Q2-ben közepes keveréken Hamilton mögött végzett, még mindig a pole esélyesének tűnt. Csakhogy akárcsak Vettel a Q1-ben, a Q3-ban ő nem tudott egyetlen mért kört sem megtenni, sőt, a garázst sem hagyhatta el,
ezúttal a Ferrari üzemanyagrendszere romlott el. Hacsak nem büntetnek meg valakit, Vettel a 20. helyről, csapattársa pedig a 10. pozícióból kezdi a vasárnapi futamot.
„Fogalmam sincs, hogy ugyanaz volt-e a problémám, mint Sebastiannak, nekem az üzemanyagrendszerrel volt gondom” – nyilatkozta Leclerc a Sky Sportsnak, jól mutatva, hogy a csapat mennyire nem akarta Vettel problémáinak jellegével terhelni őt az időmérő alatt.
Sajnálatos ez, igyekszünk megérteni, hogy mi történt azért, hogy többé ne forduljon elő. Nagyon nehéz nap ez a csapatnak, remélhetőleg a holnap pozitívabb lesz.
Nagyszerűen éreztem magam az autóban, ahogy egész hétvégén, sajnálatos, hogy így lett vége az időmérőnek."