Társoldalunk:

A Ferrari hiába gyors, nem örülhet

2019.07.27. 06:30

Németországban nem csak egy körön, hanem a versenyszimuláción is a Ferrari vitte a prímet, de bánatukra ennek nincs sok jelentősége a folytatásra nézve. Hűlni fog az idő, az eső valószínűsége csökkent.

A Ferrari elégedett lehet a Német Nagydíj nyitónapjával, és mégsem. Alapvetően elégedettségükre szolgálhat, hogy a pilótái futották a legjobb időket és a versenyszimuláción is ők diktálták a legerősebb tempót, azonban a kedvező előjelekkel nem sokra mennek. Ennek oka egy külső körülményben keresendő: pechükre véget ér a pénteken tetőző kánikula, szombatra és vasárnapra várhatóan több mint 10 fokkal, 24-26 °C környékére esik majd vissza a hőmérséklet, ami teljesen más feltételeket teremt, mint amilyenben a biztató eredményeket hozó felkészülés zajlott.

Forma-1, Német Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, FerrariForrás: Ferrari

Egy körön nem sok, 1,5 tizedmásodperc volt az előnyük Charles Leclerc révén Lewis Hamiltonnal szemben, de a hosszú etapokon megnőtt a különbség. A lágy gumin Sebastian Vettel ötkörös átlaga 1:19.2, Hamiltoné 1:19.8 volt, Valtteri Bottasé 1:20.2 (Leclerc csak három rendes kört ment, bár ezalatt is gyorsabb volt a Mercedeseknél). A címvédő istálló legjobb eredménye 1:19.3 volt, Vettel kétszer is bement az 1:18 tartományba.

Máskor különösebb erőfeszítés nélkül a Ferrarira biggyesztenénk a favorit bilétáját, csakhogy az említett lehűlés átrajzolhatja az összképet szombattól. Erre mindenki számított előzetesen, így kérdés, ki mennyire tette oda magát az edzéseken, mennyire óvta a technikát; a pénteki ismereteket korlátozottan lehet csak kamatoztatni a továbbiakban.

A csapatok körátlaga a versenyszimuláció első 5 értékelhető köre és a jobb eredményt jegyző pilóta alapján, lágy gumin. A Red Bulltól nincs értékelhető etap, a Williams más programot követettForrás: Gerse József (GPhírek)

Nyilván a jubileumot ünneplő Mercedes örül a legjobban az előrejelzésnek, és nem csak a versenyszimuláción tapasztalt lemaradás miatt – Ausztriában kibuktak az autó hűtési hiányosságai, a csapat szerint 30 °C az a választóvonal, ami fölött ez kihat a formájukra, bár azóta igyekeztek javítani a helyzeten. Ennél határozottan hűvösebb körülményeket vetít előre a meteorológia, így vélhetően kevés kompromisszumot kell kötniük a beállításokkal.

Hogy esővel párosul-e a hidegfront, egyelőre nem tudni. A hétközi előrejelzéshez képest csökkent a valószínűsége, és ha jön is, inkább a kvalifikáción valószínű, vasárnapra száraz idő néz ki.

Egy izgalmas versenyre mindenesetre csapadék nélkül is egész jó kilátásokat adott a pénteki edzésnap, a rövid hockenheimi kör az időmérőt is a szokásosnál szorosabbá teheti. Vettel azt mondta, van még tartalék a Ferrariban is.

A Mercedes próbált javítani a hűtésenForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dan Mullan

„Tudunk még gyorsabbak is lenni, és jó azt is tudni, hogy ezt hogyan érhetjük el" – nyilatkozta a német. A szektoridők alapján egy körön az első két egységet vitte a Ferrari, a harmadikban Hamilton volt a leggyorsabb, de a hosszú etapokon jellemzően mindegyikben a vörösök autóinál volt az előny néhány tizeddel. Ez annyiból mindenképp kedvező számukra, hogy a kanyargós harmadik szektorban egyértelműen a leszorítóerő számít, és ebben eddig a Mercedes járt előrébb.

A Red Bull erejére nem derült fény a hosszú etapokon, mert Max Verstappent motorhiba hátráltatta, míg Pierre Gasly összetörte a verdát.

Az üldözőbolyban látványos volt a Racing Point szereplése, Lance Stroll szerint ez a „diétára fogott" autónak köszönhető. A Haas szenvedése ellenben nem látszik szűnni, Kevin Magnussen úgy érezte, a fejlesztések nem váltak be „Meg kell értenünk, miért nem javítottak a teljesítményünkön – mondta.  Fejlődni akarunk, de úgy tűnik, ez nem történt meg, és ugyanez volt a barcelonai frissítésnél is. Az amerikai istálló a körátlagokban csak az Alfa Romeót előzte meg (a sereghajtó még mindig a Williams, csak a lágy gumival más programot követett, mint a többi csapat, ezért nem szerepel az ábrán).

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK