Társoldalunk:

Tapasztalt japán pilóta tesztelhet a Red Bull csapatainál

2019.07.24. 20:45

Tavaly még Jenson Button is felfigyelt a rutinos japán pilóta, Jamamoto Naoki teljesítményére, aki F1-es léptékkel mérve már nem fiatal, de így is a legjobb jelölt egy szabadedzésen való részvételre.

Teljesülhet a Honda vágya, és újra japán pilóta szerepelhet az F1-es mezőnyben, igaz, várhatóan csak szabadedzésen, és átmenetileg. A kiszemelt Jamamoto Naoki, aki Jenson Button váltótársaként tavaly megnyerte a DTM japán megfelelőjét, a Super GT-t, és 2013-ban bajnoki címet nyert a Super Formulában is, legyőzve egyebek mellett Andre Lotterert és Loic Duvalt.

Jamamoto F1-es léptékkel mérve koros pilóta, 31 esztendős, és sohasem versenyzett Japánon kívül, de a sikerei révén megkapná az F1-es szuperlicencet, így adminisztratív akadály nincs a bemutatkozása előtt. Névrokona, a Honda F1-es programját igazgató Jamamoto Maszasi rámutatott, fiatal protezsáltjai nem jöhetnek szóba, mert nem elég jók az eredményeik.

Button és Jamamoto nyerő párost alkotottForrás: Getty Images/2018 Getty Images/Clive Rose

„Ők nem indulhatnak az F1-ben, amíg meg nem nyerik a bajnokságot vagy nagyon jó eredményt nem szereznek – összegzett az Autosportnak. – Van néhány pilótánk a Super Formulában, Jamamoto Naoki vezeti is a bajnokságot. Napjaink F1-es trendjét elnézve ő már kissé koros, de régen ez még rendben volt!”

Lehet, hogy ő nem illik bele a képbe, de őt is beleértve valakit be akarunk ültetni egy szabadedzésre még az idén. Egyeztetünk a Red Bullal és a Toro Rossóval erről a lehetőségről.”  

Kézenfekvő választás lenne a Japán Nagydíj, hiszen Jamamoto Naoki jól ismeri a helyszínt, és egy japán pilóta vendégszereplése tovább fokozhatja az Osztrák Nagydíjon elért Honda-győzelem után egyébként is növekvő érdeklődést. A befutó valószínűleg a Toro Rosso lesz, hiszen a faenzai istálló kifejezetten az ilyen jellegű próbálkozások elősegítése érdekében működik.

A Honda korábban is segített japán pilótáknak az F1-benForrás: DPPI/Clement Marin

A Honda korábban is megpróbált üléseket találni a hazai versenyzőinek, Nakadzsima Szatoru, Nakano Sindzsi vagy éppen Szato Takuma is a japán gyártónak köszönhette a pályafutását, utóbbi F1-es dobogós helyet és Indy 500-győzelmet is elért a márkával. 2006-ra lényegében Szato miatt a Honda szatelitcsapatot is létrehozott az F1-ben Super Aguri néven.

Az új turbókorszakban egyelőre nem tudtak japán pilótát az F1-be juttatni, elsősorban azért, mert Max Verstappen megjelenése óta az FIA 18 éves életkorhoz és a juniorkategóriákban szerzett eredményekkel kiváltható pontokhoz köti az F1-es jogosítvány, a szuperlicenc kiadását, és számos Red Bull-neveléshez hasonlóan a Honda sem tudott eddig kellően ütőképes jelöltet kitermelni.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK