Vágólapra másolva!
Toto Wolff, a Mercedes, valamint Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke sem zárkózik el attól, ha visszahoznák a versenyek alatti tankolást a Forma-1-be, csak ésszerűen kell csinálni, hogy ne szálljanak el miatta a költségek.

Miután Jean Todt, az FIA elnöke felvetette, hogy a 2021-es nagy szabályváltozások során vissza lehetne hozni a Forma-1-be a legutóbb 2009-ben jelen levő futam közbeni tankolást, akadtak, akik pozitívan fogadták a 73 éves francia javaslatát, míg mások csak a fejüket csóválták, mondván a kölségek csökkentéséért vívott harccal egyáltalán nem egyeztethető össze a 2010-re pont emiatt betiltott utántöltés. Ezzel együtt egyre többen vannak, akik nem tartanák ördögtől valónak az újbóli bevezetést, ha az észszerű keretek között tartja a költségeket.

A 2000-es évek elején a Ferrari volt a mestere annak, hogy miként lehet a tankolással taktikázva, a bokszban megelőzni valakit Forrás: Getty Images/2004 Getty Images/Mark Thompson

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke egyből Todt javaslata után arra az álláspontra helyezkedett, hogy az újratankolással csak ismét eltolódnának a stratégiák abba az irányba, hogy a csapatok a bokszban próbálják kijátszani a másikat ahelyett, hogy a pályán dőlne el a küzdelem, ezért ő ellenzi, hogy visszatérjen a tankolás. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke ezzel szemben nem zárkózott el az újbóli bevezetésétől. „A szabályok minden egyes elemét meg kell vizsgálnunk, hogy működhet-e vagy sem?

– mutatott rá az előnyökre az osztrák üzletember.

„A hátulütője talán az, hogy a futamok kicsit kiszámíthatóbbá válnak, mert mindenki ugyanolyan taktikát fog követni – hívta fel a figyelmet a negatívumokra Wolff. – Ez az elsődleges, a másik dolog pedig, hogy próbálunk költséget csökkenteni, ez pedig egy kicsit növelni fogja azokat. Úgyhogy szerintem az újratankolásnak inkább elméleti, mintsem valódi hatása lenne, de mindent észszerűen ki kell elemezni, majd meg kell hozzuk a legjobb döntést."

A nehéz autók miatt a versenyek elején manapság sokkal lassabbak az autók a csúcsteljesítményükhöz viszonyítva, mint a tankolás betiltása előtt Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dan Istitene

Jean Todt megmosolyogtatónak nevezte, hogy akadnak, akik a költségeket emlegetik a tankolás újbóli bevezetésénél, miközben a csapatok valóságos palotákat húznak fel a paddockban az európai futamokra, szintén nem kevés pénzért.

Günther Steinernek, a Haas csapatfőnökének van is javaslata arra, hogy miként lehetne a költségek szinten tartásával visszahozni az újratankolást.

„Én nagyon izgalmasnak találom a tankolást, jobbá teheti a showt, de okosan kell döntenünk róla, nem szabad egyszerűen bevezetnünk, hogy még több ember kelljen a bokszkiállásokhoz.

Megfelelően kell kezelnünk, hogy javítson a shown, de ne növelje a költségeket."

Steiner szerint nem szabadna például bővíteni a személyzetet a tankolás visszahozatalával, így lehetne szinten tartani a költségeket Forrás: Getty Images/2009 Getty Images/Paul Gilham

Steiner véleményét osztották a Haas versenyzői is, akik mindketten a futam közbeni tankolás mellett vannak. „Szerintem jó dolog gyorsabbá és könnyebbé tenni az autót, mert ez többet követel a versenyzőktől, valamint szerintem a stratégiai változatosságot is segítené.

– nyilatkozta Romain Grosjean, akivel Kevin Magnussen is egyetértett. – Szerintem nagyon jó lenne az újratankolás, pozitív hatással lenne a gumikra és szorosabbá tenné a versenyeket is, a pilóták jobban szórakoznának és nagyobb lenne a kihívás is."