Vágólapra másolva!
Az élmezőny tagjai egyetértenek azzal, hogy könnyebb F1-es autókra lenne szükség, Jean Todt további segítségeket is betiltatna.

Sebastian Vettel és Max Verstappen után a Brit Nagydíj dobogósai, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas és Charles Leclerc is egyetértett abban, hogy könnyebb autókkal izgalmasabb versenyeket lehetne futni a Forma-1-ben. Az F1-es autók a hibrid rendszerek megjelenése és a tankolás 2010-es betiltása miatt kezdtek el hízni, és egyelőre nem látszik, hogy a trend megfordítható lenne.

Jean Todt, az FIA elnöke a múlt héten ismét felvetette, hogy vissza kellene hozni a tankolásokat a Forma-1-be, de Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke rögtön ellenkezni kezdett, és valóban igaz, hogy a statisztikák szerint a tankolások visszavetik a pályán végrehajtott előzések számát.

Könnyebb autókkal könnyebb versenyezni? Forrás: Getty Images/2019 Peter J Fox/Peter J Fox

Az F1-es pilóták közül többen is emlegették a közelmúltban, hogy túl könnyű vezetni az autókat, Todt szerint a szervokormányok betiltására nincs lehetőség, de kijelentette, szerinte listázni kellene a versenyzők rendelkezésére álló segédleteket, például a lefulladásgátlót, a telemetriát, a virtuális garázsokat.

A Brit Nagydíj után a pilótákat elsősorban az foglalkoztatta, hogy az autók legyenek könnyebbek, Hamilton szerint a növekvő tömeg dominó-hatást indít el, de úgy vélte, más szempontokat is figyelembe kellene venni, elsősorban a versenyzői szakszervezet, a GPDA részéről, mert neki nem ez jár a fejében.

A tankolások átírnák a versenyek forgatókönyveit Forrás: Williams F1

„Ha az autók könnyebbek, akkor minden jobb lesz. A versenyzés, a gumikezelés, minden, úgyhogy bármit lehet tenni a súlycsökkentés érdekében, az bónusz lesz, és számunkra élvezetesebb, így mindenki másnak is” – nyilatkozta Bottas, és ebben Hamilton is egyetértett vele.

„Az autóknak nem kell 730 kilósnak lenniük, egyszerűen nincs szükség erre. Korábban 600 valahány kilósak voltak. Beszéltem a mérnökeimmel, és azt mondták, hogy szabályváltozás esetén le tudnának menni erre a súlyra, ehhez azonban teljesítménynövelő elemeket kell levennünk az autóról” – tette hozzá Hamilton.

Az akkumulátorok és a nagy üzemanyagtank miatt hatalmasak lettek az autók Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Bottashoz hasonlóan Leclerc ugyan nem versenyzett a tankolásos korszakban, de azt mondta, szívesen kipróbálna ilyen futamokat is. Abban viszont nem volt biztos, hogy a boksz és a pilóta közötti információáramlást manapság korlátozni lehet.

„Szerintem már most is elég korlátozott, az autók annyira bonyolultak, hogy a háttérben lévő mérnökök segítsége kell ahhoz, hogy működtetni tudjuk őket. Talán lehet csökkenteni az információt, de ezt szerintem az autók bonyolultsága határozza meg.”