Hülkenberg: Semmivel sem lett könnyebb előzni

Forma-1, Osztrák Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault
SPIELBERG, AUSTRIA - JUNE 30: Nico Hulkenberg of Germany driving the (27) Renault Sport Formula One Team RS19 leads Lance Stroll of Canada driving the (18) Racing Point RP19 Mercedes on track during the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on June 30, 2019 in Spielberg, Austria. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Túl az idei szezon kilencedik versenyén Nico Hülkenberg, a Renault pilótája úgy érzi, hogy a 2019-re bevezetett, előzést segíteni hivatott szabályok nem érték el a céljukat, mert a helyzet pont olyan rossz, mint korábban.

Az idei szezonra azzal a céllal vezettek be egy sor aerodinamikai változtatást a Forma-1-ben, hogy azok segítsék az előzéseket, a hátul haladó autónak könnyebb legyen közelről követnie az előtte levőt. Az újítások között egyszerűbb első, szélesebb és magasabb hátsó szárny, egyszerűsített oldalsó légterelők és fékhűtők szerepeltek, amelyektől jelentős változást reméltek. Nico Hülkenberg szerint ebből azonban semmi nem valósult meg.

Hülkenberg nem érez változást a korábbi szezonokhoz képest Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

Nikolasz Tombazisz, az FIA formaautós technikai igazgatója a 2019-es szezon előtt a szimulációk alapján azt jósolta, hogy

egyes pályákon akár 50%-kal is könnyebb lehet majd előzni, mint korábban, legalább 10%-os előrelépés azonban mindenhol lesz.

A téli teszteken néhány versenyző még dicsérte is a változtatásokat, mondván érezhetően könnyebben tudják követni az előttük haladó autót, mostanra azonban Nico Hülkenberg szerint visszatértek oda, ahol korábban voltak, azaz semmivel sem könnyebb közel maradni valakihez, mint az előző években.

– nyilatkozta a Renault versenyzője az Autosportnak, majd hozzátette, hogy az aerodinamika jelentős szerepe miatt ha valaki hibázik, ezzel megtörve az addig viszonylag állandó légáramlatokat, az a mögötte jövőre is komoly hatással van. – Ilyen helyzetben, ha az előtted haladó megcsúszik, drasztikus a hirtelen tapadásvesztés, muszáj felengedni a gázpedált, különben az ember kicsúszik. Olyan, mintha az ember nekiütközne a kínai nagy falnak, vagy csak kihúznák a lába alól a talajt."

Hamilton a 2021-es szabályok tervezetét látva nem volt valami elégedett Forrás: Getty Images/2019 Johannes Schedl/Johannes Schedl

Jövőre aligha lesz érdemi változás a kérdésben, a várhatóan ősszel elfogadásra kerülő 2021-es technikai szabályoknak azonban a fő eleme lesz az aerodinamikai regulák átalakítása úgy, hogy megoldódjon az előzés kérdése. A szabályok elfogadásának elhalasztásáról döntő júniusi ülésen jelen levő Lewis Hamilton szerint sok a tennivaló a 2021-es szabáyokkal, mert azok „sehol nincsenek ahhoz képest, ahol lenniük kellene".

Hülkenberg viszont, aki szintén ott volt Párizsban, ennél bizakodóbb.

„Nem tudom, hogy pontosan mire gondolt, de szerintem a technikai szabályok a jó irányba tartanak, számomra pedig a legfontosabb, hogy a helyes irányba tereljük az aerodinamikai szabályokat, hogy tiszta és szoros versenyzést kapjunk – reagált a német pilóta Hamilton szavaira. – A megbeszélésen mindenki megértette ezt, úgy tűnt, hogy mindannyian ugyanazt akarjuk, mert végtére a versenyzés és a show teszi eladhatóvá a Forma-1-et és szórakoztatja az embereket. Úgyhogy nem teljesen értem, hogy mire gondolt, vagy mit akart mondani."