Vágólapra másolva!
Michael Schumacher az idén töltötte be 50. életévét, valamint az idén lesz 25 éve annak, hogy először világbajnok lett a Forma-1-ben. Az évfordulók miatt a goodwoodi Festival of Speed szervezői is tisztelegtek a hétszeres világbajnok előtt, és szinte Schumacher összes korábbi versenyautóját felvonultatták az eseményen, az egyiket ráadásul nem is akárki vezette.

Az idén sem maradhatott el az autósport-rajongók naptárának egyik fénypontja, a Goodwood Festival of Speed. Az Angliában, a goodwoodi birtokon rendezett négynapos autósünnepen a hagyományos program és a megannyi felvonuló gépcsoda mellett az idén 50 éves Michael Schumacher, valamint a hétszeres világbajnok első vb-címének 25. évfordulója előtt is tisztelegtek. Utóbbi apropóján egy látványra igen furcsa jelenetnek is szemtanúi lehettek a nézők: az 1994-es szezon utolsó versenyén Schumacherrel szemben a vb-címet vitatott körülmények között egy ütközéssel elbukó Damon Hill bepattant abba az autóba, amelyik elütötte őt a hőn áhított sikertől.

Schumacher autói a goodwoodi sebességfesztiválon Forrás: Goodwood FOS

Noha az időjárás nem volt végig kegyes a résztvevőkhöz és a nézőkhöz, így sem nyújtottak kevésbé impozáns látványt Schumacher versenyautói,

amelyek között öt (Benetton B194, Ferrari F2001, F2002, F2003-GA, F2004) olyan is ott volt, amellyel a német rekordbajnok világbajnok címet nyert,

valamint a Forma-1-es karrierje előttről is akadtak gépek. Az érdeklődők megcsodálhatták azt a Van Diemen Formula Ford RF88-ast, amellyel Schumacher a hatodik helyen végzett az 1988-as német Forma Ford-bajnokságban, azt a Mercedes 190E-t, amellyel négy futamon indult az 1991-es német túraautó-bajnokságban, valamint azt a C11-es, C-csoportos Mercedest, amellyel ugyanabban az évben megnyerte a sportautó-világbajnokság mexikói szezonzáróját Jochen Mass oldalán.

Schumacher utolsó világbajnok autója, a Ferrari F2004 akció közben Goodwoodban

Ott volt az eseményen Schumacher felesége, Corinna, korábbi csapatfőnöke, a jelenlegi FIA-elnök Jean Todt, a Ferrari korábbi elnöke, Luca di Montezemoló, valamint a Schumacher teljes pályafutását végigkísérő, a Benettonnál és a Ferrarinál technikai igazgatói, a Mercedesnél csapatfőnöki szerepet betültő, a jelenleg az F1 sportért felelős igazgatójaként tevékenykedő Ross Brawn is, aki nyilatkozott is barátjáról.

Ez a természet adta ajándék megfelelő megközelítéssel, elhivatottsággal, elközelezettséggel és az ő személyiségével párosult. Óriási katalizátora volt az összes csapatnak, amelyikben megfordult. Egyszerűen mindennel rendelkezett, szintet lépett abban, hogy milyennek kell lennie egy profi autóversenyzőnek, új sztenderdeket állított fel."

Az 1995-ös, még V12-es motorral szerelt Ferrari, amellyel Schumacher ugyan nem versenyzett, csak tesztelte azt, ez volt az első Forma-1-es Ferrari, amelyet vezetett Forrás: Goodwood FOS

A bemutató egyik, vérmérséklet szerint kinek felemelő, kinek furcsa pillanata volt, amikor Schumacher korábbi ellenfele,

az 1996-os világbajnok Damon Hill bemutatózott annak a Benetton B194-esnek a volánja mögött, amely ellen 1994-ben ádáz csatát vívott a Williamsszel a világbajnok címért,

és végül az utolsó futamon, Adelaide-ben maradt alul úgy, hogy Schumacher kicsúszott az élről, majd a pályára visszaevickélve rácsukta az ajtót az őt előzni próbáló britre, aminek következtében mindketten kiestek, a német pilóta pedig megszerezte első vb-címét.

Hill bekászálódik Schumacher 1994-es Benettonjába

Hill ezt az esetet nem emlegette fel, helyette mondott pár szép szót Schumacherről. „Lewis [Hamilton] zárkózik fel a statisztikákban, de még hosszú az út, mire bárki be tudja állítani Michael rekordjait,

Megvolt benne minden, ami a sikerhez kell, könyörtelenség, tehetség, koncentráltság és elkötelezettség."