A Honda is hamarosan bevetheti a partimódot

Forma-1, Osztrák Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
SPIELBERG, AUSTRIA - JUNE 29: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 leaves the garage during qualifying for the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on June 29, 2019 in Spielberg, Austria. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1ZSYX9PEH2111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Noha a Red Bull Ringen 13 év elteltével ismét Forma-1-es futamot nyert, a Honda több fronton még mindig jelentős hátrányt szenved a Ferrari és a Mercedes motorjaival szemben. Az egyik lemaradást hamarosan jelentősen csökkenthetik.

Max Verstappen Osztrák Nagydíjon aratott győzelmével a Honda lett az a motorgyártó, amely megszakította a Mercedes 10 verseny óta tartó győzelmi sorozatát, ez azonban nem jelenti azt, hogy a japánok mostantól hátradőlhetnek. Már csak azért sem, mert a Renault idei fejlesztéseinek köszönhetően mostanra ők az egyedüliek, akik nem rendelkeznek az úgynevezett "partimóddal", azaz az időmérő edzésen használatos, extra teljesítményt jelentő motorüzemóddal. Ez azonban a közeljövőben változhat.

A Honda minden erejével azon van, hogy utolérje a Ferrarit és a Mercedest Forrás: Red Bull

Mostanra alapvetéssé vált a Red Bull Racing versenyhétvégéit tekintve, hogy az istálló rendszerint a jó versenytempójában bízik, mivel a legtöbb pályán nincs esélye felvenni egy körön a harcot a Ferrarival és a Mercedesszel.

A második specifikációjú erőforrását a Francia Nagydíjon bevető Honda azonban igyekszik változtatni ezen.

„Igen, [érkezik] az erősebb időmérős üzemmód, de erősebb versenyüzemód is. Olyan keményen próbáljuk használni az erőforrást, amennyire csak tudjuk, de nem könnyű azonnali javulást elérni. Tovább fejlesztünk, a következő fejlesztései lépcsővel pedig talán sikerül" – nyilatkozta Tanabe Tojoharu, a Honda F1-es technikai igazgatója.

Mindez azt jelenti, hogy a következő fejlesztéssel az időmérő terén kell jobban felzárkóznunk, ez azonban nem könnyű."

Tanabe tudja, hogy nagy szükség van az extra teljesítményre az időmérőn Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

Tanabe azt nem árulta el, hogy mikor vethetik be a harmadik fejlesztési lépcsőt, benne a partimóddal, az azonban szinte biztos, hogy a többi gyártónál, különösen a Ferrarinál és a Mercedesnél hamarabb érkezhet a harmadi specifikáció, így előbb-utóbb rajtbüntetések várnak a Red Bull és a Toro Rosso versenyzőire is

Továbbra is keményen kell dolgoznunk, hogy fenntartsuk a magabiztosságot, hogy erősek vagyunk, és ha nem követünk el hibákat, akkor nyerni fogunk."

Eközben a McLaren istálló idei fejlődését dicsérő Ross Brawn nem felejtette el megjegyezni, hogy

a Honda ausztriai győzelmét látva a wokingiaknak vélhetően eszébe jutott, hogy 2015 és 2017 között ők hasonló eredmény közelébe sem kerültek a Hondával,

most pedig a japánok előbb nyertek futamot, mint arra a McLaren képes volt a Renault-val. „A tény, hogy a Honda 13 év elteltével nyert ismét, talán elgondolkodtatta őket egy kicsit. Ugyanakkor elégedettek lehetnek azzal, hogy 20 ponttal előzik meg a Renault-t, a saját motorszállítójuk gyári csapatát" – mondta Brawn.