Társoldalunk:

A Honda is hamarosan bevetheti a partimódot

2019.07.08. 18:50

Noha a Red Bull Ringen 13 év elteltével ismét Forma-1-es futamot nyert, a Honda több fronton még mindig jelentős hátrányt szenved a Ferrari és a Mercedes motorjaival szemben. Az egyik lemaradást hamarosan jelentősen csökkenthetik.

Max Verstappen Osztrák Nagydíjon aratott győzelmével a Honda lett az a motorgyártó, amely megszakította a Mercedes 10 verseny óta tartó győzelmi sorozatát, ez azonban nem jelenti azt, hogy a japánok mostantól hátradőlhetnek. Már csak azért sem, mert a Renault idei fejlesztéseinek köszönhetően mostanra ők az egyedüliek, akik nem rendelkeznek az úgynevezett "partimóddal", azaz az időmérő edzésen használatos, extra teljesítményt jelentő motorüzemóddal. Ez azonban a közeljövőben változhat.

A Honda minden erejével azon van, hogy utolérje a Ferrarit és a MercedestForrás: Red Bull

Mostanra alapvetéssé vált a Red Bull Racing versenyhétvégéit tekintve, hogy az istálló rendszerint a jó versenytempójában bízik, mivel a legtöbb pályán nincs esélye felvenni egy körön a harcot a Ferrarival és a Mercedesszel.

A második specifikációjú erőforrását a Francia Nagydíjon bevető Honda azonban igyekszik változtatni ezen.

„Igen, [érkezik] az erősebb időmérős üzemmód, de erősebb versenyüzemód is. Olyan keményen próbáljuk használni az erőforrást, amennyire csak tudjuk, de nem könnyű azonnali javulást elérni. Tovább fejlesztünk, a következő fejlesztései lépcsővel pedig talán sikerül" – nyilatkozta Tanabe Tojoharu, a Honda F1-es technikai igazgatója.

Az időmérőn nagyobb különbséget látunk a többiekhez képest. A versenyen is hátrányban vagyunk továbbra is, de nem annyira, mint az időmérőn. Mindez azt jelenti, hogy a következő fejlesztéssel az időmérő terén kell jobban felzárkóznunk, ez azonban nem könnyű."

Tanabe tudja, hogy nagy szükség van az extra teljesítményre az időmérőnForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

Tanabe azt nem árulta el, hogy mikor vethetik be a harmadik fejlesztési lépcsőt, benne a partimóddal, az azonban szinte biztos, hogy a többi gyártónál, különösen a Ferrarinál és a Mercedesnél hamarabb érkezhet a harmadi specifikáció, így előbb-utóbb rajtbüntetések várnak a Red Bull és a Toro Rosso versenyzőire is Most még nem tudom megmondani, hogy mikorra várható a következő fejlesztés, ezt még a csapatokkal is meg kell vitatnunk külön-külön, utána pedig eldöntjük, de biztosan nem a következő versenyen. Továbbra is keményen kell dolgoznunk, hogy fenntartsuk a magabiztosságot, hogy erősek vagyunk, és ha nem követünk el hibákat, akkor nyerni fogunk."

Eközben a McLaren istálló idei fejlődését dicsérő Ross Brawn nem felejtette el megjegyezni, hogy a Honda ausztriai győzelmét látva a wokingiaknak vélhetően eszébe jutott, hogy 2015 és 2017 között ők hasonló eredmény közelébe sem kerültek a Hondával, most pedig a japánok előbb nyertek futamot, mint arra a McLaren képes volt a Renault-val. „A tény, hogy a Honda 13 év elteltével nyert ismét, talán elgondolkodtatta őket egy kicsit. Ugyanakkor elégedettek lehetnek azzal, hogy 20 ponttal előzik meg a Renault-t, a saját motorszállítójuk gyári csapatát" – mondta Brawn.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK