Társoldalunk:

Távozik a McLaren mérnökigazgatója

2019.07.03. 09:29

Elhagyja a McLarent a csapathoz tavaly szeptemberben visszatérő Pat Fry mérnökigazgató, aki korábban 1993 és 2011 között állt a wokingiak szolgálatában. A 2011 és 2014 között a Ferrarinál is megforduló szakember nagy segítségére volt a McLarennek, most azonban elképzelhetően új kihívások után néz, és akár a mezőny leggyengébb istállójánál is kiköthet.

Hivatalos bejelentés egyelőre nem történt, brit sajtóértesülések szerint azonban Pat Fry, a McLaren mérnökigazgatója azonnali hatállyal elhagyja a csapatot, és az ilyenkor szokásos kényszerszabadságra megy. Fry nyolc év után tavaly tért vissza a wokingiakhoz azért, hogy a technikai igazgató James Key érkezéséig segítse az istállót. Távozásának okai egyelőre nem ismertek, de nem elképzelhetetlen, hogy egy másik csapathoz igazol.

Pat Fry 1987-ben, a Benettonnál kezdte F1-es karrierjét, majd Martin Brundle versenymérnöke lett, mielőtt 1993-ban csatlakozott a McLarenhez. A wokingiaknál Mika Häkkinen és David Coulthard versenymérnökeként is dolgozott, majd a páratlan években főmérnök lett, a McLaren ugyanis kétévente cserélgette ezt a pozíciót. Így Fry töltötte be a posztot a 2005-ös, a 2007-es, a 2009-es és a 2011-es autó esetében is, noha legutóbbinál már nem érte meg, hogy az autó versenyen is a pályára gördüljön, mivel elhagyta a csapatot a Ferrari kedvéért.

Pat Fry a Manornál is megfordult, mielőtt visszatért a McLarenhezForrás: Getty Images/2016 Getty Images/Mark Thompson

Maranellóban helyettes technikai igazgató és vezető versenymérnök lett, mielőtt később technikai igazgatóvá nevezték ki, mielőtt a 2014-es szezon végén onnan is távozott. Ezután rövid ideig a Manornál töltött be tanácsadói szerepet, hogy tavaly szeptemberben visszatérjen legnagyobb sikerei helyszínére a McLarenhez, ahol egészen mostanáig dolgozott.

Az Autosport és a Racefans megkeresésére a McLaren közölte: személyzettel kapcsolatos kérdéseket nem kommentálnak, ugyanakkor nem is cáfoltál Fry távozását.

Az 55 éves szakember tavalyi kinevezése egyébként sem hosszú távra szólt, egyfajta áthidaló megoldást jelentett addig, amíg a Toro Rossótól szerződtetett James Key hosszas kényszerszabadságát tölti. Key munkába állásával Fry Andrea Stella teljesítményigazgató mellett dolgozva, közvetlenül az új technikai igazgatónak jelentett. A Racefans értesülései szerint Frynak hat hónapos kényszerszabadságra kell mennie, utána pedig vagy a Renault, vagy a Williams lehet az új munkahelye, utóbbi ráadásul a múlt héten jelentette be, hogy végleg távozott a csapattól Paddy Lowe, a szezon eleje óta kényszerszabadságon levő technikai igazgató.

A McLaren idei szárnyalásában nagy szerepe van FrynakForrás: Getty Images/2019 Johannes Schedl/Johannes Schedl

Zak Brown, a McLaren ügyvezetője az idei autó, az MCL34-es egyik szülőatyjának nevezte Fry-t, ami annak tükrében igencsak pozitív az 55 éves szakemberre nézve, hogy az istálló nagyot lépett előre teljesítményben tavalyhoz képest, jelenleg a negyedik helyen áll a konstruktőri pontversenyben.

Claire Williams Ausztriában az Autosport kérdésére azt mondta, hogy jelenleg elégedettek a csapat technikai stábjával,

ugyanakkor jelenleg is „keressük a lehetséges opciókat és azt, hogy ki illeszkedne a legjobban a struktúránkba." Williams hozzátette: mihelyst döntést hoznak és bejelenthetik azt, meg is fogják tenni.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK