Társoldalunk:

Az olasz sajtó dühös a súlytalan Ferrari miatt

2019.07.02. 15:33

A pályán és azon kívül is csatákat veszít a Ferrari, és ez egyre kevésbé tetszik az olasz újságíróknak. Az Osztrák Nagydíj után kezd betelni a pohár.

A Red Bull Ringen sem tudott véget vetni a győzelmi aszálynak a Ferrari, ami az idén még nem nyert futamot, sőt, néhai elnökük, Sergio Marchionne halála óta mindössze két alkalommal állhattak fel a pilótáik a dobogó legfelső fokára. Az idei szezontól Mattia Binotto vezeti az istállót, már kinevezésekor látszott, hogy a sportpolitikai oldal a gyengeségei közé sorolható.

Binotto az elmúlt hónap során több csapást is elszenvedett a pályán kívül, a Kanadai Nagydíj során elvették Sebastian Vettel győzelmét, majd a csapatvezetés megbukott a felülvizsgálati eljárás során is. A Francia Nagydíj után hiába lobbiztak, hogy állítsák vissza a 2018-as specifikácójú gumikat, az Osztrák Nagydíj után pedig helybenhagyták Max Verstappan győzelmét.

A pályán és azon kívül is csapások érik a FerraritForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Bryn Lennon

Az olasz La Gazzetta dello Sport már azt írja, a döntés „támadás a Ferrari ellen”, és „Kanada után Maranellót ismét hátrányosan kezelik a sportfelügyelők, a Forma-1 kezdi elveszteni a hitelességét. Közben, Sergio Marchionne halála óta a Ferrari politikai súlya is aggasztó” – írják. A Corriere della Sera szerint „nem könnyű elfogadni a sportfelügyelők döntését.”

Csak olyan pilótáknak vannak jogai, akik támadnak, a védekezőknek nincs kegyelem. Kanadában Vettelnek, Ausztriában Leclerc-nek.” 

A La Stampa kiemelte: „A Ferrari ismét veszített, először a pályán, aztán a sportfelügyelők irodájában.” A Corriere della Sera tudósítója, Giorgio Terruzzi azt sugallta, hogy a sportfelügyelőket Verstappen népszerűsége is befolyásolta.

Binotto és Laurent Mekies vezeti a Ferrari-csapatot a pályákonForrás: Scuderia Ferrari

„Talán túl sok holland szurkoló volt a paddockban, és talán azért döntöttek így, mert a Red Bull pályáján történt ez. Vagy valami titokzatos dolog megy az FIA és a Ferrari között.” A La Gazzetta szerzője, Umberto Zapelloni szerint „Max győzelme rendben van, de a szabályok nem büntethetik mindig a Ferrarit.”

Az ismert olasz újságíró, Andrea Cremonisi szerint a Kanadai Nagydíj „felülvizsgálatát elutasították, és a 2018-as gumik visszatérését is. 10 nap alatt ez volt a harmadik pofon a Ferrarinak” – összegzett, bár a gumilobbi kapcsán a szabályok egyértelműek voltak, és a csapatok nem tudtak elég támogatást szerezni a változtatáshoz.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK