Társoldalunk:

A Ferrari arra számított, hogy elveszik Verstappen győzelmét

2019.06.30. 18:26

A kanadai és a franciaországi futam után Ausztriában is sportfelügyelői döntésen múlt a végeredmény. A Red Bull Ringen a hazai csapat pilótája, Max Verstappen ért célba az 1. helyen, miután koccant Charles Leclerc autójával. Ezúttal helyben hagyták a befutó sorrendjét.

Teljesen eltérő álláspontot képviselt a Red Bull és a Ferrari tábora Max Verstappen és Charles Leclerc balesete kapcsán, ami eldöntötte az 1. hely sorsát az Osztrák Nagydíjon. A holland pilóta az újabb abroncsainak köszönhetően utolérte a pole pozícióból kezdő monacóit, több körön keresztül csatáztak, és végül a 3-as kanyarban koccantak.

Leclerc álláspontja szerint ellenfele nem hagyott elég helyet neki, amikor a belső íven beszúrt mellé, Verstappen viszont a leintés után leszögezte, szerinte egy kis koccanásnak bele kellene férnie a Forma-1-es versenyekbe.

Verstappen lett az 1. helyezett - GalériaForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

„Másodjára egy kicsit mélyebbet fékeztem, volt egy kis kontakt a kanyar közepétől a kijáratáig. Én úgy gondolom, hogy versenyzés volt. Mindannyian tudjuk, hogy van egy kis bukkanó abban a kanyarban, és ha ezen egy kicsit rosszul megyünk át – mert mind a ketten kiegyenesítettük egy kicsit a kanyart – akkor előbb-utóbb elfogy alólunk az aszfalt” – mondta Verstappen a futam utáni sajtótájékoztatón, ahol a GPhírek is ott volt. 

Ez a kemény versenyzés, jobb, mint csak követni egymást és unalmas futamot produkálni, nem?” 

Leclerc úgy vélte, ő következetesen védekezett a Red Bull támadásaival szemben, és bár csalódott volt, egy elejtett félmondata szerint ő sem bízott abban, hogy meg tudja tartani a vezetést. „Az első és a második körben is ugyanazt csináltam, az egyetlen, ami változott, hogy a második körben összeértünk, szélesre kellett futnom, és elég sok időt veszítettem. Nem számítottam kontaktra.”

„Ahogyan Max is mondta, másodjára egy kicsit mélyebben fékezett, nem tudom, hogy elveszítette-e az uralmat az autó felett, vagy nem, de aztán jött az ütközés. Úgy éreztem, hogy elég jó volt a tapadásom, az első támadásánál sikerült ezt kihasználva megtartani a helyemet, a másodiknál azonban nem tudtam ezt megtenni, mert lementem a pályáról.” 

Úgy érzem, hogy a második előzési kísérlet nem volt rendben, ugyanakkor úgy hiszem, hogy a végkimenetel valószínűleg mindenképpen ugyanaz lett volna. Ezzel együtt szerintem nem ez a módja megelőzni valakit.” 

A két pilóta hátországa is másként értékelte a látottakat. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke úgy látta, Verstappen hagyott elég helyet Leclerc-nek. A Sky Sportsnak kijelentette, a Ferrari versenyzőjének fel kellett volna adnia a kanyart, mert Verstappen már mellette haladt, és nem tudott volna máshova menni.

Verstappen korábban több szép előzést is bemutatott - GalériaForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

„A Forma-1-nek ilyen kemény versenyzésre van szüksége, ez a két srác a jövő. Ha most elveszik a győzelmet [Verstappentől], akkor a Forma-1-et lopják meg. Pontosan ilyen versenyzés kell nekünk, amikor a pilóták kerék a kerék ellen küzdenek. Óriási kiállás lenne a sportfelügyelőktől, ha belenyúlnának ebbe a dobogóba” – szögezte le még az ítélethirdetés előtt.. 

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke közvetlenül a leintés után a szabályok betartatását várta el a sportfelügyelőktől, hivatkozva Sebastian Vettel kanadai megbüntetésére is. 

„Kétségtelen, hogy nagyszerű versenyt futott Charles és Verstappen is, szenzációs verseny zajlott a pályán. Pillanatnyilag világosak a szabályok, és Kanada után nem hiszem, hogy változtatnunk kell a megközelítésen. Van szabály arra, ha valaki ütközést okoz, és arra kényszerít egy másik autót, hogy hagyja el a pályát, szerintem mindkét helyzet fennállt.”

Holland szurkolók ezrei ünnepelték a győzelmét - GalériaForrás: AFP/Joe Klamar

Arra a felvetésre, hogy ezek szerint az F1-ben most csak DRS-sel végrehajtott előzéseket lehet-e végrehajtani, Binotto azt felelte, „pillanatnyilag igen.” Nyitott volt arra, hogy a Forma-1-ben megváltozzanak a szabályok, az ausztriai eset után viszont a jelenlegi regulák alkalmazását várta el.  

„Egyetértek azzal, hogy hagyni kell őket versenyezni és csatázni. A jövőben változtatnunk kell ezen – utalt arra, hogy túl sok a büntetés az F1-ben. – Ezzel mindannyian egyetértünk, de az tény, hogy a mostani szabályok nem engednek meg ilyen tetteket, és ha a sportfelügyelők megnézik a szabályokat, akkor egyszerűen dönteniük kell.”

FIA: Versenybaleset volt

A sportfelügyelők indoklása szerint Verstappen és Leclerc koccanása versenybaleset volt, és egyik pilótát sem tették felelőssé a történtek miatt.

„A 33-as autó [Verstappen] megpróbálta megelőzni a 16-ost [Leclerc] a 3-as kanyarban a 69. kör során kifékezéssel – áll az ítélet indoklásában, ami leszögezi, hogy Verstappen ura volt az autójának. – A 33-as és a 16-os autó is egymás mellett próbálta bevenni a kanyart, de ehhez nyilvánvalóan nem volt elég hely. Késői kanyarcsúcspont után, a kanyarból kifelé a két autó összeért. Az összes körülményt figyelembe véve nem úgy értelmezzük a helyzetet, hogy bármelyik pilóta is hibás lenne, ezért ezt versenybalesetnek tartjuk.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK