Amikor poggyászként érkeztek az első szárnyak a Red Bull Ringre

Forma-1, Red Bull Ring
SPIELBERG, AUSTRIA - JUNE 29: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 leaves the garage during qualifying for the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on June 29, 2019 in Spielberg, Austria. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1ZSXPEPZW1W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Az Osztrák Nagydíj helyszíne ezen a hétvégén is több első szárnnyal elbánt, ráadásul a szoros menetrend miatt a csapatok olykor furcsa szállítási megoldásokat is bevetnek.

A hétvégén zajló Osztrák Nagydíjjal kapcsolatos kulisszatitkok, a diffúzor és az úgy nevezett Gurney flap adta az Egyforma vlog e heti adásának három fő témáját. Ahogy az idei versenyhétvégén is láthatjuk, a rettenetesen drága első vezetőszárnyak szinte fogyóeszközzé válnak a Red Bull Ringen, ahol mindössze az előző nagydíj után pár nappal már versenyeznek is a csapatok.

Ilyenkor szokatlan megoldásokat is be kell vetni, egy ilyen élményt is megosztott Kling Sándor, a Red Bull Technology korábbi szerkezeti elemzője, aki a legendákat is megerősítve elárulta, ő is szállított poggyászként első szárnyakat a Red Bull Ringre a csapat angliai központjából.

A technikai blokkban az F1-es autók egyik legfontosabb aerodinamikai alkatrésze, a diffúzor kerül terítékre. Ez a csapatok egyik csodafegyvere, ha korábban néhány szellemes szabályértelmezéssel szinte automatikusan világbajnoki címeket is hozott egy-egy jól eltalált diffúzor. Ennek működési elve és jellegzetességei is hallhatók.

Hosszú idő után először ismét kísérleteztek is a műsorvezetők, a nézői kérdések közül pedig a készítők ezúttal az ún. Gurney flapre vonatkozó felvetést emelték ki, vagyis, hogy a szárnyak kilépő éleinél micsodák az apró légterelők, és mi a pontos funkciójuk.