Társoldalunk:

A Red Bullnál csak dobogós helyet reméltek Verstappentől

2019.06.30. 20:46

Christian Horner a futamot megnyerő versenyzőjét és a motorszállítót is méltatta a hazai pályán elért siker után. A Red Bull és a Honda vezérkara is a helyszínen ünnepelt.

Megismételte a tavalyi győzelmét a hazai pályán a Red Bull, és ahogy 2018-ban, úgy most is meglepetést keltettek a sikerükkel. Max Verstappen ugyan a 2. helyről indulhatott, de nem sokan fogadtak volna arra, hogy a Ferrarinál és a Mercedesnél is gyengébb Honda-motorral a fél mezőnyt megelőzi majd egy igazi erőpályán, és végül felállhat a dobogó legfelső fokára.

Verstappen későbbi sikere a rajtnál teljesen valószerűtlennek tűnt, mivel visszaesett a 7. helyre, még csapattársa, Pierre Gasly is elé került, akit a verseny utolsó köreiben le is körözött. A holland pilótának később sem alakult simán az első etapja, de így is javítani tudott a helyzetén, és Sebastian Vettelt követve az 5. helyre lépett.

Verstappen és Tanabe a dobogón - GalériaForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

„A rajtnál bekapcsolt a lefulladásgátló, túl agresszívre állítottuk a kuplungot – összegzett a holland pilóta. – Utána az első etapom során visszafogott, hogy elfékeztem az egyik gumit az első körben, de így is elég sokáig kint maradtunk. A bokszkiállás után nagyszerű tempónk volt, kissé óvtam a gumikat, de belerázódtam, és egymás után előztem meg a többieket. Az autó szinte életre kelt.”

Verstappen közepes keverékű gumikon indult, de a közvetlen ellenfeleinél tovább kint tudott maradni az első etap során, így a futam nagyobb részére előnybe került a kemény abroncsokon. 

Még a kerékcsere előtt a pályán csatázva megelőzte Lando Norrist és Kimi Räikkönent, majd a bokszkiállás után levadászta Sebastian Vettelt, Valtteri Bottast és a koccanással együtt Charles Leclerc-t is. „Nagyon éretten küzdött Vettel és Bottas ellen” – jellemezte a szereplését Christian Horner csapatfőnök.

Nem sokan számítottak erre a sikerre - GalériaForrás: Getty Images/2019 Johannes Schedl/Johannes Schedl

Bár a Red Bull nem volt kiemelkedően gyors az egyenesekben, Verstappen olyan jól vette az 1-es kanyart, hogy 4-5 körrel a vége előtt már a csapatnál is bíztak abban, hogy ismét megnyerhetik a hazai versenyt, pedig előtte az akkumulátorral és egy kipufogószenzorral is meggyűlt a bajuk.  

Egy ilyen [gyenge] rajt után nyugodtan versenyeztem, feljöttem a 2. helyre, és akkor már elkezdtem hinni a győzelemben. Jobban alakult a verseny a vártnál 

– folytatta a 21 esztendős versenyző. –  Tudtam, hogy kezdem utolérni [Leclerc-t], de azt nem, hogy elég lesz-e vagy sem. Azon is múlt, hogy mennyire gyorsan tudom megelőzni Valtterit, és ez mennyit vesz ki a gumikból” – összegzett Verstappen, aki a tavalyi Mexikói Nagydíjon nyert utoljára, azóta csak a Mercedes pilótái tudtak a dobogó tetejére állni.

A sportfelügyelők állásfoglalása után rögtön ünneplés kezdődött - GalériaForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

A siker komoly mérföldkő a Red Bull, a Honda, és a két vállalat együttműködése számára is. Ez az első futamgyőzelem, amit a csapat nem a Renault motorjával ért el, és a japán gyártó első sikere is 2006 óta, amikor Jenson Button nagy szerencsével megnyerte a Magyar Nagydíjat. 2008 végén elhagyták az F1-et, 2015-től a McLarennel visszatértek, de

a Honda tavalyig inkább a kudarcaival hívta fel magára a figyelmet, a Red Bull partnereként azonban fél év alatt újra futamgyőztessé vált.    

„Micsoda verseny, micsoda teljesítmény volt! – lelkesedett Christian Horner a Sky Sports műsorában. – Amikor működésbe lépett a lefulladásgátló a rajtnál, azt hittem, talán a dobogóra eljutunk, de hihetetlen volt, ahogy [Verstappen] átvágott a mezőnyön és menedzselte a gumikat. Visszaesett a fordulatszám, talán túl erős volt a tapadás, ilyenkor az ember szinte csak utas az autójában.”

Horner és Tanabe a leintés után - GalériaForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

Horner ritka gesztust gyakorolva a Red Bull hazai versenyén átengedte a konstruktőri trófea átvételét a Honda technikai igazgatójának, Tanabe Tojoharunak, viszont a helyszínen fogadhatta az anyacég, a Red Bull első embere, Dietrich Mateschitz elismerését.

„A motor egyre jobb és jobb lesz – szögezte le. – Az együttműködésünk már az év eleje óta ígéretes, ezen a hétvégén tényleg valóra váltottuk a lehetőséget, és ez az első győzelmük 2006 óta, az első a hibrid korszakban, sok döntéshozójuk itt van Ausztriában, nagyszerű, hogy a termékük ilyen jól működik. Ez az egyik legnagyszerűbb győzelmünk.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK